REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Okienka kasowe po 24 kwietnia 2012 r.

usługi płatnicze, okienka kasowe 2012, biuro usług płatniczych
usługi płatnicze, okienka kasowe 2012, biuro usług płatniczych

REKLAMA

REKLAMA

Minister Finansów udzielił informacji dla podmiotów prowadzących okienka kasowe lub punkty przyjmowania opłat oraz biura usług płatniczych, w związku z przepisami ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

Ustawa z 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. Nr 199, poz. 1175, z późn. zm.), która stanowi implementację prawa Unii Europejskiej weszła w życie 24 października 2011 r.

REKLAMA

Reglamentacja w zakresie świadczenia usług płatniczych przejawia się w obowiązku podjęcia działalności polegającej na świadczeniu usług płatniczych w charakterze instytucji płatniczych (uprawnionych do świadczenia wszystkich usług płatniczych) lub w charakterze biur usług płatniczych (przy świadczeniu wyłącznie usługi przekazu pieniężnego – art. 3 ust. 1 pkt 6 ustawy).

Od dnia wejścia w życie ustawy tzw. okienka kasowe i punkty przyjmowania opłat zobowiązane są w terminie 6 miesięcy (tj. do 24 kwietnia 2012 r.) do przystosowania swojej działalności do wymogów określonych w tej ustawie.

Usługa przekazu pieniężnego może być świadczona obecnie w formie biura usług płatniczych po uzyskaniu wpisu do rejestru biur usług płatniczych.

Biuro usług płatniczych musi także zapewnić ochronę powierzanych przez klientów środków pieniężnych ochroną poprzez:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- zawarcie umowy gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej, albo

- zawarcie umowy ubezpieczenia.

Zapłata podatku – formy i termin

Szczegółowe obowiązki i inne przepisy dotyczące biur usług płatniczych zawarte są w dziale VII (art. 118-132) ustawy o usługach płatniczych.

Wniosek o dokonanie wpisu dotychczasowych okienek do rejestru biur usług płatniczych powinien być złożony do 24 kwietnia 2012 r., co umożliwi im kontynuację działalności do czasu uzyskania lub odmowy wpisu do ww. rejestru.

Wzór formularza jest dostępny na stronie internetowej KNF.

Obowiązek zawarcia umowy gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej, albo umowy ubezpieczenia powstaje w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia działalności przez biuro usług płatniczych.

REKLAMA

Okienka, które w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy tj. 24 października 2011 r. prowadziły działalność gospodarczą w zakresie usług płatniczych, mogą kontynuować tę działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bez wymogu uzyskania zezwolenia, o którym mowa w art. 60 ust. 1 ustawy, albo wpisu do rejestru do dnia 24 kwietnia 2012 r.
Jeżeli chciałyby kontynuować działalność w ww. zakresie po tym terminie powinny najpóźniej do dnia 24 kwietnia 2012 r. złożyć wniosek o wydanie zezwolenia, o którym mowa w art. 60 ust. 1 ustawy, albo wniosek o wpis do rejestru i na tej podstawie mogą kontynuować działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bez tego zezwolenia albo wpisu do czasu rozpatrzenia wniosku.

W ww. przypadku nieprzerwanego prowadzenia działalności umowa ubezpieczenia albo gwarancji wymagana ustawą powinna zostać zawarta najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rejestracji przez KNF tego podmiotu jako biura usług płatniczych, a dokument potwierdzający jej zawarcie powinien być złożony w KNF w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej, albo umowy ubezpieczenia.

W pozostałych przypadkach po podjęciu działalności w charakterze biura usług płatniczych, które nie musi być tożsame z momentem rejestracji, podmiot ten musi w ciągu 7 dni od zawarcia ww. umów, złożyć w KNF oryginał dokumentu potwierdzającego ich zawarcie.

Ministerstwo Finansów jednocześnie poinformowało, że zostały znowelizowane przepisy wykonawcze do ustawy o usługach płatniczych w sprawie minimalnej sumy gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej oraz w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia.

Źródło: Ministerstwo Finansów

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA