REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gospodarka rośnie, ale firmy zwalniają

Gospodarka rośnie, ale firmy zwalniają
Gospodarka rośnie, ale firmy zwalniają

REKLAMA

REKLAMA

W lipcu ogólny klimat koniunktury w przemyśle oceniany jest pozytywnie - wynika z informacji GUS. Firmy zapowiadają jednak zwolnienia. Dlaczego?

REKLAMA

REKLAMA

„Ostatnie dane dotyczące produkcji sprzedanej przemysłu w Polsce, a także sygnalizowana przez indeks PMI sytuacja w przemyśle w krajach europejskich oraz w Chinach niepokoją" - ocenia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

„Jednak dzisiejsze informacje dotyczące koniunktury w najważniejszych sektorach polskiej gospodarki w lipcu 2011 r. niepokój ten zdecydowanie osłabiają. Aczkolwiek trudno nie zwrócić uwagi na zapowiedzi firm dotyczące zmniejszenia zatrudnienia. Ciągle więcej firm przemysłowych sygnalizuje poprawę koniunktury niż jej pogorszenie, aczkolwiek obawiają się zmniejszenia popytu. Przedsiębiorstwa dostrzegają zagrożenia związane z problemami w strefie euro, niepewność wynikającą z ogólnej sytuacji gospodarczej uznają za jedną z trzech najważniejszych barier rozwoju, ale jednocześnie widać wyraźnie, że siła negatywnego wpływu tego czynnika słabnie. Zapewne firmy powoli oswajają się z tym zagrożeniem. Należy się spodziewać, że po czwartkowych uzgodnieniach przez przywódców unijnych kolejnego pakietu ratunkowego dla Grecji zagrożenie z tej strony będzie maleć.

REKLAMA

W budownictwie, ale tylko w dużych firmach, koniunktura oceniana jest lepiej niż w ostatnich miesiącach. W pozostałych oceny są nieco gorsze niż w czerwcu. Generalnie firmy budowlane sygnalizują problemy w ściąganiu należności. I ciągle w budownictwie problemem są wysokie koszty - pracy i materiałów. To efekt prowadzenia na raz wielu prac budowlanych, które zwiększając zapotrzebowanie na czynniki produkcji, wpływają także na wzrost cen.

Gorsze nastroje panują w handlu detalicznym. Kolejny miesiąc z rzędu przedsiębiorstwa, poza dużymi, sygnalizują słabnący klimat koniunktury. Jedynie wśród dużych firm handlowych optymiści przeważają nad pesymistami. Jednak, jak wynika z analiz PKPP Lewiatan mimo, iż sprzedaż w dużych firmach handlowych rośnie, to zmienia się jej struktura. Klienci kupują więcej, ale tańszych towarów. Jeśli obecny ogólny klimat koniunktury utrzyma się na dotychczasowym poziomie, to możemy liczyć w tym roku na 4 proc. wzrost gospodarczy." .- dodaje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Koszty kredytu dla firm - porada

Źródło: PKPP Lewiatan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA