REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niech firmy będą odpowiedzialne

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Organizacja pracodawców Pracodawcy RP przygotowała Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu. Dokument stanowi zbiór zasad, jakimi powinny kierować się odpowiedzialne firmy. Z kodeksem zapoznali się przedstawiciele kluczowych dla gospodarki sektorów, m.in. teleinformatycznego, paliwowo-energetycznego, farmaceutycznego, finansowego, FMCG oraz budowlanego.

Zaprezentowany Kodeks to pierwsza tego typu publikacja, która powstała w oparciu o wyniki badań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Analiza została przeprowadzania na zlecenie Pracodawców RP w ostatnim półroczu.

REKLAMA

REKLAMA

- W dzisiejszej rzeczywistości nie można rozwijać gospodarki bez rozwoju społecznego i troski o środowisko. Polski biznes jest na tyle dojrzały, aby skupiać się nie tylko się na osiąganiu zysku z działalności biznesowej, ale także zwracać uwagę na to, w jaki sposób zysk ten jest osiągany – stwierdzają eksperci z firmy doradczej PwC, która jest partnerem merytorycznym projektu.

Zdaniem Kamili Kostrzewskiej, eksperta ds. CSR Pracodawców RP Kodeks został dostosowany do działalności polskich przedsiębiorstw, z uwzględnieniem polskiej specyfiki. - Ogromnym atutem Kodeksu jest to, że jest przeznaczony zarówno dla firm, które są liderami w stosowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu jak i tych, które dopiero przymierzają się do jej wdrożenia – dodaje.

W Kodeksie zostały wykorzystane międzynarodowe standardy dotyczące odpowiedzialnego działania firm. Do każdej z dziewięciu zasad Kodeksu (o których poniżej) dopasowano odpowiednie wskaźniki międzynarodowych standardów: GRI, ISO 26000, Global Compact i OECD. Dzięki temu Kodeks jest kompleksowy.

REKLAMA

Polecamy: Jakie są zasady opodatkowania kartą podatkową w 2011 r.?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Organizacja przedstawiła także metodologię weryfikacji stosowania tych zasad, która zostanie przeprowadzona w 45 firmach.

Kodeks i jego promocja zostały zrealizowane w ramach projektu Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Zasady Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu:

  • Wyznaczamy standardy i edukujemy w zakresie odpowiedzialnego biznesu;
  • Wspieramy rozwój społeczny i gospodarczy;
  • Szanujemy naszych pracowników, zapewniając im godne warunki pracy;
  • Budujemy kulturę organizacyjną w oparciu o wartości i indywidualne potrzeby pracowników;
  • Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz odbiorców naszych produktów i usług;
  • Prowadzimy rzetelną komunikację i odpowiedzialne działania marketingowe;
  • Tworzymy i rozwijamy produkty i usługi w odpowiedzi na nowe wyzwania społeczne i środowiskowe;
  • Dbamy o środowisko.

Polecamy: Jakie zmiany w przewozie osób od 7 kwietnia 2011 r.?

Źródło: Pracodawcy RP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA