Niech firmy będą odpowiedzialne
REKLAMA
REKLAMA
Zaprezentowany Kodeks to pierwsza tego typu publikacja, która powstała w oparciu o wyniki badań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Analiza została przeprowadzania na zlecenie Pracodawców RP w ostatnim półroczu.
REKLAMA
REKLAMA
- W dzisiejszej rzeczywistości nie można rozwijać gospodarki bez rozwoju społecznego i troski o środowisko. Polski biznes jest na tyle dojrzały, aby skupiać się nie tylko się na osiąganiu zysku z działalności biznesowej, ale także zwracać uwagę na to, w jaki sposób zysk ten jest osiągany – stwierdzają eksperci z firmy doradczej PwC, która jest partnerem merytorycznym projektu.
Zdaniem Kamili Kostrzewskiej, eksperta ds. CSR Pracodawców RP Kodeks został dostosowany do działalności polskich przedsiębiorstw, z uwzględnieniem polskiej specyfiki. - Ogromnym atutem Kodeksu jest to, że jest przeznaczony zarówno dla firm, które są liderami w stosowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu jak i tych, które dopiero przymierzają się do jej wdrożenia – dodaje.
W Kodeksie zostały wykorzystane międzynarodowe standardy dotyczące odpowiedzialnego działania firm. Do każdej z dziewięciu zasad Kodeksu (o których poniżej) dopasowano odpowiednie wskaźniki międzynarodowych standardów: GRI, ISO 26000, Global Compact i OECD. Dzięki temu Kodeks jest kompleksowy.
Polecamy: Jakie są zasady opodatkowania kartą podatkową w 2011 r.?
Organizacja przedstawiła także metodologię weryfikacji stosowania tych zasad, która zostanie przeprowadzona w 45 firmach.
Kodeks i jego promocja zostały zrealizowane w ramach projektu Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zasady Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu:
- Wyznaczamy standardy i edukujemy w zakresie odpowiedzialnego biznesu;
- Wspieramy rozwój społeczny i gospodarczy;
- Szanujemy naszych pracowników, zapewniając im godne warunki pracy;
- Budujemy kulturę organizacyjną w oparciu o wartości i indywidualne potrzeby pracowników;
- Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz odbiorców naszych produktów i usług;
- Prowadzimy działalność biznesową w oparciu o zaufanie i partnerstwo;
- Prowadzimy rzetelną komunikację i odpowiedzialne działania marketingowe;
- Tworzymy i rozwijamy produkty i usługi w odpowiedzi na nowe wyzwania społeczne i środowiskowe;
- Dbamy o środowisko.
Polecamy: Jakie zmiany w przewozie osób od 7 kwietnia 2011 r.?
Źródło: Pracodawcy RP
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.