REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zbliża się Światowy Tydzień Przedsiębiorczości

REKLAMA

REKLAMA

Po raz trzeci odbędzie się Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Od 15 do 21 listopada 2010 r. międzynarodowe i międzykontynentalne przedsięwzięcie promujące ideę przedsiębiorczości wśród młodzieży obejmie także Polskę. Program odbywać się będzie jednocześnie w 101 państwach.

Celem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości jest tworzenie środowiska społecznego, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy młodych ludzi i pozwala rozwijać ich kreatywne inicjatywy. Ważne jest, by uwierzyli oni w siebie oraz swoje możliwości i czuli przy tym, że ich pomysły zasługują na uwagę. Podczas tegorocznej edycji ŚTP odbędą się tysiące wydarzeń, które służą realizacji tego celu.

REKLAMA

Global Enterpreneurship Week zainicjowali Gordon Brown, były premier Wielkiej Brytanii oraz Carl Schramm, prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana.

Zeszłoroczny Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Polsce, podobnie jak pierwsza edycja, składał się z wielu różnorodnych przedsięwzięć. Począwszy od akcji happeningowych mających zwrócić uwagę na potrzebę przedsiębiorczości, takich jak np. marsz przedsiębiorczych w Lublinie czy akcja uwalniania ducha przedsiębiorczości w jednym ze szczecińskich centrów handlowych, poprzez wielką liczbę profesjonalnych szkoleń, wykładów i warsztatów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, aż po wieczorne imprezy, które akcentowały korzyści płynące z postaw przedsiębiorczych. Działania te zostaną powtórzone w tym roku. Ponadto w ofercie tegorocznego ŚTP znajdą się również spotkania z praktykami biznesu.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

REKLAMA

Najbardziej masowy charakter będzie miał projekt „Otwarta Firma", który już po raz trzeci koordynuje Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości. W ub. roku uczestniczyło w niej 61,6 tys. uczniów z 472 szkół, którzy odwiedzili 1,2 tys. przedsiębiorstw, by przyjrzeć się ich działalności i zrozumieć, na czym polega istota biznesu. Dla przedsiębiorców projekt ten jest znakomitą okazją do zbudowania pozytywnego wizerunku wśród młodzieży oraz nawiązania nowych kontaktów w środowisku lokalnym. Szkoły natomiast zyskują możliwość wzbogacenia swojej oferty edukacyjnej o ciekawe zajęcia przygotowujące uczniów do wejścia na rynek pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości jest organizowany przez licznych partnerów tworzących swoisty ruch społeczny. Łączy ich wspólna idea, ale każdy samodzielnie wymyśla i organizuje projekty, które ją wspierają.

Źródło: PKPP Lewiatan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA