Jak wygląda sukces polskiego menedżera
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Zdaniem zdecydowanej większości badanych synonimami sukcesu człowieka w życiu zawodowym są szacunek wśród kontrahentów (77%) oraz podwładnych (76%). Olbrzymie znaczenie mają także przyznane nagrody, wyróżnienia, uznanie przełożonych (55%), a także cytowanie w prasie biznesowej (50%). Mniejszym uznaniem respondentów cieszyły się finansowowo-statusowe odpowiedniki sukcesu tj. gabinet na najwyższym piętrze biurowca (8%) czy korporacyjna karta kredytowa (10%). Z kolei zaproszenia na konferencje czy wernisaże są oznaką prestiżu dla 26% respondentów.
REKLAMA
Zdecydowanie bardziej zróżnicowanych odpowiedzi udzielili respondenci na pytanie o synonimy sukcesu człowieka w życiu prywatnym. Z przygotowanej kafeterii badani za najważniejsze uznali posiadanie domu nad morzem, w górach lub za granicą (25%) oraz luksusowego samochodu (21%). Oznaką prestiżu jest też karta Diners Club z ubezpieczeniem na 1 milion $ (19%), jacht (18%), czy zegarek luksusowej marki (15%). Kolekcja dobrych win, uczęszczanie do najlepszych restauracji w mieście czy przynależność do klubu golfowego/tenisowego to odpowiedzi rzadziej udzielane przez polskich menedżerów (odpowiednio 11, 11 i 7% odpowiedzi).
9% respondentów zwróciło jednak uwagę na zupełnie inne wartości, które charakteryzują człowieka sukcesu. Są to przede wszystkim szczęśliwa rodzina, umiejętność łączenia kariery zawodowej z życiem prywatnym, poczucie szczęścia, spokojne życie.
Wyniki pokazują, że dla respondentów liczy się również życiowa pokora, poczucie spełnienia czy radość z bycia z najbliższymi. Menedżerowie cenią sobie także czas na własny samorozwój, oddanych przyjaciół oraz wygodny dom z ogrodem w dobrej lokalizacji – powiedział Marek Smolarz, dyrektor generalny Diners Club Polska. Wśród finansowych wyznaczników sukcesu znaczną popularnością cieszy się również karta Diners Club, która jest dedykowana dla osób aktywnych zawodowo, dużo podróżujących i ceniących sobie wygodę odprawy businness class check-in, wstęp do wielu saloników lotniskowych, czy ubezpieczenie dla siebie i osób współpodróżujących do 1 miliona USD.
Polecamy: Serwis Etykieta w biznesie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.