REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dyskusja o rzetelnej informacji finansowej w NBP

REKLAMA

REKLAMA

Ważne jest, aby informacje finansowe były prezentowane rzetelnie i odpowiedzialnie, bo ich sposób przedstawiania ma ogromny wpływ na rynek – uznali uczestnicy spotkania poświęconego stworzeniu „Koalicji na rzecz rzetelnej informacji finansowej”, które odbyło się 10 marca w gmachu Narodowego Banku Polskiego w Warszawie.

Obecni byli na nim przedstawiciele profesjonalnych mediów, zajmujących się ekonomią, instytucji finansowych (m.in. Giełdy Papierów Wartościowych) oraz stowarzyszeń branżowych (m.in. Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich). Celem spotkania było ustalenie zasad współpracy w zakresie stworzenia kodeksu dobrych praktyk przy prezentowaniu informacji ekonomicznych.

REKLAMA

REKLAMA

– Wypracowanie najwyższych standardów pozwoli wpływać na rzetelność przekazywanych informacji ekonomicznych. Podniesienie tych standardów dotyczy nie tylko informacji przekazywanych przez media, ale również informacji źródłowych, czyli komunikatów instytucji finansowych – powiedział prezes NBP Sławomir Skrzypek na konferencji prasowej zorganizowanej po debacie.

Uczestniczący w debacie Piotr Niemczycki, prezes Agory, wydawcy m.in. „Gazety Wyborczej”, zwrócił uwagę, że opracowanie standardów prezentowania informacji finansowych czy opracowanie kodeksu dobrych praktyk powinno odbyć się w środowisku dziennikarskim, bez udziału instytucji finansowych.

– Jakakolwiek ingerencja instytucji zewnętrznej mogłaby być odebrana jako ingerencja w niezależność dziennikarską, choć rola NBP czy innej niezależnej instytucji finansowej jako konsultanta jest jak najbardziej słuszna – wyjaśnił Piotr Niemczycki. – W żaden sposób nie chcemy wpływać na niezależność mediów i reglamentację informacji – zapewnił Marcin Gomoła, przewodniczący Rady Ładu Informacyjnego przy Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Przedstawiciele mediów podkreślali, że w wielu redakcjach już funkcjonują kodeksy dobrych praktyk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

– Nie są one nigdzie publikowane, bo są stworzone do własnego użytku. Niemniej – jak przyznali – zdarza się, że postanowienia tych kodeksów pozostają martwymi przepisami. W efekcie dyskusji uzgodniono, że przedstawiciele mediów po debacie we własnym środowisku opracują i zaproponują wspólne standardy postępowania.

– Media nie uchylają się od obowiązku rzetelnego informowania społeczeństwa. Usłyszeliśmy oczekiwania instytucji finansowych od nas, dziennikarzy, ale i my mamy swoje oczekiwania wobec instytucji finansowych, bo też chcemy uzyskiwać rzetelną informację źródłową – podkreślił Grzegorz Cydejko, prezes Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

Sławomir Skrzypek zapowiedział także, że promowaniu dobrych praktyk mogłyby służyć konkursy i nagrody ufundowane przez NBP. – Ważne jest by taką nagrodę przyznawała niezależna kapituła środowiska dziennikarskiego – powiedział prezes NBP.

Jak zapowiedział Grzegorz Cydejko z SDP, już w przyszłym tygodniu, na specjalnym spotkaniu w SDP dziennikarze z mediów obecnych na konferencji będą się zastanawiać we własnym gronie na temat wewnętrznych regulacji w branży – tak, aby przekazywane informacje finansowe były jak najwyższej jakości. Jak dodał te działania powinny raczej polegać na promowaniu dobrych praktyk i nagradzaniu rzetelnego dziennikarstwa, a nie na karaniu.

NBP/IN

Polecamy: Finanse osobiste Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA