REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta w świecie usług finansowych

REKLAMA

REKLAMA

Modne buty – 250 zł, jedwabna apaszka – 60 zł, czerwona szminka – 30 zł. W dziedzinie wyszukiwania najlepszej oferty produktowej oraz cenowej kobiety są prawdziwymi ekspertami. A jaka jest ich wiedza jeśli chodzi o usługi finansowe?

Finansowa samodzielność Polek z roku na rok jest coraz większa. Kobiety zarządzając domowymi budżetami przyzwyczaiły się, że to one mają decydujący głos jakie produkty wybrać, gdzie je kupić oraz za ile. Znaczna część pań posunięcia finansowe konsultuje z partnerem, jednak coraz większa grupa kobiet deklaruje, że decyzję o wydatkach podejmuje samodzielnie.

REKLAMA

REKLAMA

- Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat Polki stały się aktywnymi konsumentkami. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na zlecenie ING Życie, ponad 80% kobiet stwierdziło, że spędza wolny czas robiąc zakupy. Na co najchętniej wydajemy pieniądze? 72% pań przeznacza środki finansowe na nowe ubrania i obuwie, 61% - na kosmetyki, 46% - na wakacje oraz podróże, a 43% - na urządzanie domu lub mieszkania – mówi Agnieszka Rudnicka, Commercial Product Manager w ING Życie.

W kwestiach finansowych kobiety są jednak bardziej niż mężczyźni ostrożne. Starają się unikać ryzykownych transakcji, tak aby na nich nie stracić. Wykazują natomiast większe zainteresowane szeroko rozumianą przyszłością finansową, ubezpieczeniami, oszczędzaniem na emeryturę oraz planami długoterminowymi. Wiąże się to z faktem, że panie znacznie częściej zastanawiają się jak za kilkanaście lat będzie wyglądało ich życie oraz najbliższych im osób.

Finanse a przyszłość

REKLAMA

Z badań przeprowadzonych przez ING Życie wynika, że dla kobiet najważniejsze jest bezpieczeństwo, odpowiedzialność, miłość, zdrowie oraz rodzina. Panie zwracają także uwagę na dobra materialne, które mają zapewnić spokojne życie najbliższym. Według badań znaczna większość kobiet deklaruje, iż robi wszystko, żeby zabezpieczyć swoją rodzinę przed nieprzewidywalnymi sytuacjami. Jednocześnie 80% badanych przyznało, iż nie posiada żadnej indywidualnej polisy na życie i nie podejmuje działań, żeby dowiedzieć się czegoś więcej na temat możliwości zabezpieczenia najbliższych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyniki badań uzyskane przez ING Życie pokazują, że w świecie ubezpieczeń Polki poruszają się jeszcze niepewnie. 25% kobiet, które nie posiadają ubezpieczenia na życie, jako powód podaje brak wiedzy na ich temat. Natomiast 30% badanych deklaruje, że nie posiada środków finansowych na regularne opłacanie składek. Nie jest to jednak oczywiste, biorąc pod uwagę, że 70% kobiet nieposiadających polisy nawet nie orientuje się ile wynosi składka.

Odpowiedzialne rozwiązania

Chcąc zadbać o bezpieczeństwo rodziny możemy skorzystać z różnych rozwiązań ubezpieczeniowych dostępnych na rynku. Podstawową formą ochrony jest polisa na życie. Pozwala ona na zapewnienie dzieciom lub partnerowi zabezpieczenia finansowego na wypadek naszej ciężkiej choroby, pobytu w szpitalu, operacji lub śmierci. Dzięki tym pieniądzom rodzina będzie mogła m.in. zachować swój dom, który kupiła na kredyt, lub dysponować środkami na utrzymanie w kolejnych latach.

Kobiety, myśląc o przyszłości dzieci, ich edukacji oraz starcie w dorosłe życie, mogą skorzystać z produktu finansowego, jakim jest ubezpieczenie posagowe. Przewagą tego rozwiązania nad innymi formami oszczędzania jest połączenie ochrony życia z gwarancją wypłaty określonej kwoty oraz dodatkowo z możliwością udziału w zysku z inwestycji. 

Badania przeprowadzone na zlecenie ING Życie wskazują, że dla wielu kobiet ubezpieczenia wydają się skomplikowanymi produktami, dlatego nie decydują się na korzystanie z nich. W rzeczywistości jednak bardzo często okazuje się, że są one przydatne, zwłaszcza że życie ma różne scenariusze. Warto zatem zastanowić się, jaka forma ubezpieczenia odpowiada potrzebom rodziny i zagwarantuje jej bezpieczną oraz spokojną przyszłość.

ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA