REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chmura coraz popularniejszym narzędziem biznesowym. Jak użyć jej potencjał?

chmura biznes
chmura biznes
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Chmurą kiedyś zajmował się nią tylko zespół IT, dziś walczą o nią nawet prezesi. Blisko połowa respondentów badania twierdzi, że ich CEO jest mocno zaangażowany w kwestie związane z chmurą.

Chmura w organizacji do niedawna była zarezerwowana dla specjalistów działów IT, którzy musieli uzasadnić rzeczowość inwestycji w tę technologię. Dziś, sytuacja się zmienia - wzrost przychodów i rentowności sprawiają, że chmura staje się kwestią zarządu i o wdrożenie tego typu rozwiązań walczą sami prezesi, wynika z najnowszych badań, zrealizowanych na grupie 2400 decydentów biznesowych i informatycznych z Europy.

REKLAMA

Chmura jako dziedzina prezesów

REKLAMA

Reprezentanci prawie wszystkich przedsiębiorstw uważają, że dostarczanie usług cyfrowych do klientów (94 proc.) i pracowników (95 proc.) jest niezwykle ważne. Nic więc dziwnego, że technologie chmurowe uzyskują wsparcie ze strony najwyższego decydenta w organizacji. Niemal w połowie (47 proc.) szybko rozwijających się firm, CEO jest liderem w podejmowaniu decyzji dotyczących chmury.

Prawie połowa europejskich organizacji (46 proc.) twierdzi, że ich prezes jest mocno zaangażowany w kwestie związane z chmurą, a 26 proc. uważa, że stał się on jednym z kluczowych decydentów w jej sprawie Co więcej, niemal wszyscy (95 proc.) są zgodni co do tego, że monetyzacja danych jest dla przedsiębiorstw obecnie priorytetem numer 1 – a przecież sukces finansowy to często główny cel prowadzenia działalności.

 – Wyniki badań jeszcze bardziej utwierdzają w przekonaniu, że chmura przestała być wyłącznie opcją w budowaniu struktur IT przedsiębiorstwa, a stała się biznesowym fundamentem dla biznesu, który tylko w ten sposób może wykorzystać swój pełny potencjał transformacyjny – mówi Arkadiusz Sikora, Country Manager w VMware. – Ci, którzy tego nie chcą czy nie mogą zrozumieć, wkrótce zaczną odczuwać, jak rywale rynkowi im odjeżdżają. Bo dziś technologie chmurowe to nie tylko sposób na zabezpieczenie ciągłości biznesowej, ale także jeden z kluczowych czynników sukcesu, dzięki któremu firmy mogą budować swoją przewagę konkurencyjną - zauważa Sikora. 

Większe firmy to większe wyzwania organizacyjne, trudniej o chmurę

REKLAMA

Analiza wyników wykazała, że w organizacjach zatrudniających powyżej 5 tys. pracowników jest już mniej kolorowo i mniej prawdopodobne, aby to dyrektor generalny był głównym decydentem w zakresie rozwiązań cloudowych (42 proc.). Dlatego niestety ma to swoje przełożenie na dynamikę wdrożeń rozwiązań tego typu, gdyż wykazano, że firmy te są również bardziej opóźnione w zakresie stosowania technologii chmurowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 To tylko podkreśla, że bez wsparcia ze strony kierownictwa wyższego szczebla, które powinno być u steru przy przejściu na chmurę, organizacje mogą napotkać szereg trudności z szybkim dostarczeniem aplikacji, produktów i usług do rąk użytkowników.

 – Wraz ze wzrostem liczby pracowników i rozbudową struktur, rośnie również złożoność organizacji. To wymaga systemowego podejścia do wdrożenia nowych technologii, z czym niewiele firm jest sobie w stanie poradzić samodzielnie – zwraca uwagę Aneta Bartnicka, Prezes Zarządu w NTT Poland. – Nic więc dziwnego, bo o wykorzystaniu konkretnych rozwiązań decyduje już nie tylko IT, ale różne działy biznesu – od HR przez księgowość po administrację. Dlatego rośnie znacznie integratorów, którzy wspierają firmy w doborze odpowiednich narzędzi i ich implementacji, a także oferują wsparcie już po zakończonej instalacji. Prezesi firm myślą dziś tak: Jeżeli mam skupiać się na rozwoju biznesu, to muszę mieć pewność, że działania operacyjne będą przebiegać sprawnie. Dlatego wolą część prac IT zlecać na zewnątrz – dodaje Bartnicka.

Słowa eksperta znajdują odbicie w wynikach raportu. Ponad połowa (55 proc.) respondentów badania uważa, że ich organizacja nie posiada wewnętrznych kompetencji, które pozwoliłyby im osiągnąć zamierzone cele dotyczące technologii chmurowych. Jeśli firmy mają wdrożyć właściwą kulturę, która pozwoli na czerpanie korzyści biznesowych z wielu chmur (89 proc. zgadza się, że jest to konieczne, aby ułatwić zarządzanie multicloud), muszą zwrócić się o pomoc do podmiotów trzecich. 

Jak wykorzystać wiele chmur?

Bycie cloud-smart to nie tylko świadomość potencjału, jaki chmura może wnieść do biznesu. To zrozumienie, jak wykorzystać wiele chmur, aby sprawniej prowadzić operacje biznesowe, lepiej obsługiwać klientów końcowych i ostatecznie uzyskać przewagę konkurencyjną. Przyznaje to niemal każda firma – 91 proc. zgadza się, że strategia multi-cloud, umożliwiająca łatwe korzystanie z wielu chmur dla różnych aplikacji i danych miała pozytywny wpływ na przychody. Niewiele mniej, bo 89 proc. uważa, że korzystnie przełożyło się to w ostatnim roku na rentowność organizacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA