REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chmura coraz popularniejszym narzędziem biznesowym. Jak użyć jej potencjał?

Subskrybuj nas na Youtube
chmura biznes
chmura biznes
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Chmurą kiedyś zajmował się nią tylko zespół IT, dziś walczą o nią nawet prezesi. Blisko połowa respondentów badania twierdzi, że ich CEO jest mocno zaangażowany w kwestie związane z chmurą.

Chmura w organizacji do niedawna była zarezerwowana dla specjalistów działów IT, którzy musieli uzasadnić rzeczowość inwestycji w tę technologię. Dziś, sytuacja się zmienia - wzrost przychodów i rentowności sprawiają, że chmura staje się kwestią zarządu i o wdrożenie tego typu rozwiązań walczą sami prezesi, wynika z najnowszych badań, zrealizowanych na grupie 2400 decydentów biznesowych i informatycznych z Europy.

REKLAMA

Chmura jako dziedzina prezesów

REKLAMA

Reprezentanci prawie wszystkich przedsiębiorstw uważają, że dostarczanie usług cyfrowych do klientów (94 proc.) i pracowników (95 proc.) jest niezwykle ważne. Nic więc dziwnego, że technologie chmurowe uzyskują wsparcie ze strony najwyższego decydenta w organizacji. Niemal w połowie (47 proc.) szybko rozwijających się firm, CEO jest liderem w podejmowaniu decyzji dotyczących chmury.

Prawie połowa europejskich organizacji (46 proc.) twierdzi, że ich prezes jest mocno zaangażowany w kwestie związane z chmurą, a 26 proc. uważa, że stał się on jednym z kluczowych decydentów w jej sprawie Co więcej, niemal wszyscy (95 proc.) są zgodni co do tego, że monetyzacja danych jest dla przedsiębiorstw obecnie priorytetem numer 1 – a przecież sukces finansowy to często główny cel prowadzenia działalności.

 – Wyniki badań jeszcze bardziej utwierdzają w przekonaniu, że chmura przestała być wyłącznie opcją w budowaniu struktur IT przedsiębiorstwa, a stała się biznesowym fundamentem dla biznesu, który tylko w ten sposób może wykorzystać swój pełny potencjał transformacyjny – mówi Arkadiusz Sikora, Country Manager w VMware. – Ci, którzy tego nie chcą czy nie mogą zrozumieć, wkrótce zaczną odczuwać, jak rywale rynkowi im odjeżdżają. Bo dziś technologie chmurowe to nie tylko sposób na zabezpieczenie ciągłości biznesowej, ale także jeden z kluczowych czynników sukcesu, dzięki któremu firmy mogą budować swoją przewagę konkurencyjną - zauważa Sikora. 

Większe firmy to większe wyzwania organizacyjne, trudniej o chmurę

REKLAMA

Analiza wyników wykazała, że w organizacjach zatrudniających powyżej 5 tys. pracowników jest już mniej kolorowo i mniej prawdopodobne, aby to dyrektor generalny był głównym decydentem w zakresie rozwiązań cloudowych (42 proc.). Dlatego niestety ma to swoje przełożenie na dynamikę wdrożeń rozwiązań tego typu, gdyż wykazano, że firmy te są również bardziej opóźnione w zakresie stosowania technologii chmurowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 To tylko podkreśla, że bez wsparcia ze strony kierownictwa wyższego szczebla, które powinno być u steru przy przejściu na chmurę, organizacje mogą napotkać szereg trudności z szybkim dostarczeniem aplikacji, produktów i usług do rąk użytkowników.

 – Wraz ze wzrostem liczby pracowników i rozbudową struktur, rośnie również złożoność organizacji. To wymaga systemowego podejścia do wdrożenia nowych technologii, z czym niewiele firm jest sobie w stanie poradzić samodzielnie – zwraca uwagę Aneta Bartnicka, Prezes Zarządu w NTT Poland. – Nic więc dziwnego, bo o wykorzystaniu konkretnych rozwiązań decyduje już nie tylko IT, ale różne działy biznesu – od HR przez księgowość po administrację. Dlatego rośnie znacznie integratorów, którzy wspierają firmy w doborze odpowiednich narzędzi i ich implementacji, a także oferują wsparcie już po zakończonej instalacji. Prezesi firm myślą dziś tak: Jeżeli mam skupiać się na rozwoju biznesu, to muszę mieć pewność, że działania operacyjne będą przebiegać sprawnie. Dlatego wolą część prac IT zlecać na zewnątrz – dodaje Bartnicka.

Słowa eksperta znajdują odbicie w wynikach raportu. Ponad połowa (55 proc.) respondentów badania uważa, że ich organizacja nie posiada wewnętrznych kompetencji, które pozwoliłyby im osiągnąć zamierzone cele dotyczące technologii chmurowych. Jeśli firmy mają wdrożyć właściwą kulturę, która pozwoli na czerpanie korzyści biznesowych z wielu chmur (89 proc. zgadza się, że jest to konieczne, aby ułatwić zarządzanie multicloud), muszą zwrócić się o pomoc do podmiotów trzecich. 

Jak wykorzystać wiele chmur?

Bycie cloud-smart to nie tylko świadomość potencjału, jaki chmura może wnieść do biznesu. To zrozumienie, jak wykorzystać wiele chmur, aby sprawniej prowadzić operacje biznesowe, lepiej obsługiwać klientów końcowych i ostatecznie uzyskać przewagę konkurencyjną. Przyznaje to niemal każda firma – 91 proc. zgadza się, że strategia multi-cloud, umożliwiająca łatwe korzystanie z wielu chmur dla różnych aplikacji i danych miała pozytywny wpływ na przychody. Niewiele mniej, bo 89 proc. uważa, że korzystnie przełożyło się to w ostatnim roku na rentowność organizacji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA