REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przyciągnąć uwagę klientów marketów? Czy warto umieszczać reklamę na drzwiach sklepów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak przyciągnąć uwagę klientów marketów? Czy warto umieszczać reklamę na drzwiach sklepów?
Jak przyciągnąć uwagę klientów marketów? Czy warto umieszczać reklamę na drzwiach sklepów?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud wynika, że w pierwszym kwartale 2023 roku Polacy robili zakupy w dużych sieciach 15% częściej niż w 2022 roku, a same dyskonty odwiedziło 92% ogółu konsumentów. Jak wykorzystać ten trend by dotrzeć z reklamą do potencjalnego klienta? Odpowiadamy. 

Reklamy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu decyzji zakupowych. Dzięki nim klienci dowiadują się o nowych produktach i usługach, zyskują wiedzę o ich funkcjach i korzyściach, a także, na czym zależy wielu firmom – są zachęcani do dokonywania zakupów. Reklamy mają zatem realny wpływ na budowanie i wzmacnianie świadomości marki i produktów, a także na percepcję wartości oferowanych produktów. Dzięki nim klienci są w stanie zidentyfikować oferty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom i oczekiwaniom.

Co istotne, wpływ komunikatów reklamowych na decyzje zakupowe klientów zależy od wielu czynników. Należą do nich m.in. jakość prezentowanej reklamy, zgodność reklamy z aktualnymi potrzebami i oczekiwaniami klientów, jakość oferowanych produktów oraz konkurencyjność cen.

REKLAMA

6 przykładów skutecznej strategii przyciągania uwagi klientów

Według badań „wchłaniamy” dziennie około 100 000 słów z zewnętrznych źródeł masowego przekazu. Wyróżnienie swojej oferty wśród konkurencji jest zatem sporym wyzwaniem, jednak z pewnością wartym zaangażowania. Poniżej kilka elementów, które warto rozważyć podczas planowania działań: 

  • Produkty wysokiej jakości – Klienci doceniają dobrej jakości produkty, które spełniają ich oczekiwania. Warto postawić na asortyment najlepszych producentów i dbać o jakość produktów oferowanych w sklepie. 
  • Oferta specjalna – promocje, wyprzedaże, nagrody za lojalność, karty stałego klienta, programy rabatowe i bonusowe, gry i zabawy dla dzieci. Klienci lubią korzystać z okazji, dlatego warto oferować im różnego rodzaju bonusy.
  • Merchandising – odpowiednie rozmieszczenie towarów, wyeksponowanie produktów, atrakcyjne prezentacje i promocje, czytelne oznaczenia i ceny. Wszystko to wpływa na estetykę sklepu i przyciąga uwagę klientów.
  • Profesjonalna obsługa – przyjazna, pomocna, zawsze gotowa do udzielania porad i odpowiedzi na pytania klientów. Dobrze przeszkoleni pracownicy sklepu są ważnym elementem w pozytywnym odbiorze marki.
  • Inwestycja w wygląd sklepu – czystość, porządek, wygodne koszyki i wózki, atrakcyjne oświetlenie, dekoracje sezonowe, wygodne kasy, darmowy dostęp do Internetu. Wszystko to wpływa na odczucia klientów i ich pozytywną opinię o marce.
  • Kampanie marketingowe – reklamy w prasie, telewizji, radiu, Internecie, banery, plakaty, ulotki, newslettery, a także kampanie w mediach społecznościowych. Ważne jest, aby były skierowane do konkretnych grup docelowych, prezentowały ofertę w sposób atrakcyjny i wyrazisty. W efekcie klient zaczyna odczuwać potrzebę zakupową i łączyć dany produkt z naszą marką.

Ciekawym przykładem kampanii marketingowej jest reklama na drzwiach marketów.

Drzwi marketów – dlaczego warto reklamować na nich produkty?

REKLAMA

- Reklamy na drzwiach marketów są jednym ze sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów i zwiększenie ruchu w markecie. Mogą one zawierać informacje o promocjach, nowych produktach czy zmianach godzin otwarcia – podpowiada Sylwia Krysik-Myśliwiec, Chief Operating Officer w OOH.pl. – Reklamy te są drukowanie na folii samoprzylepnej i aplikowane na drzwiach wejściowych, przez co wprost nie da się ich przeoczyć. Ważne jest, aby reklama była dobrze zaprojektowana i zawierała krótkie, ale przekonujące przesłanie – dodaje ekspert OOH.pl.

Reklamowanie produktów i usług na drzwiach marketu to skuteczna forma marketingowa, która przyciąga uwagę konsumentów i finalnie wpływa na zwiększenie sprzedaży. Dlaczego warto rozważyć tę formę reklamy? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Budowanie świadomości marki – gigantyczne zasięgi kampanii na drzwiach marketów przekładają się na doskonałe efekty kampanii wizerunkowych. Potencjalny odbiorca zapozna się z nazwą marki, jej logotypem, ofertą. W efekcie nawet jeśli w tej chwili nie skorzysta z oferty, to w przyszłości, myśląc o kategorii produktu/usługi, bez problemu przywoła z pamięci widzianą reklamę.
  • Skuteczność – reklamy na drzwiach są umieszczane na wysokości oczu, na drodze konsumenta na zakupy. Kontakt z komunikatem reklamowym, tuż przed podjęciem decyzji zakupowych, zwiększa skłonność konsumenta do włożenia do swojego koszyka promowanego produktu, nawet jeśli wcześniej tego nie planował. 
  • Duża liczba potencjalnych odbiorców – drzwi marketów są nośnikiem reklamowym, który każdego dnia mijają miliony osób w całej Polsce. Dlatego reklama produktów w tym miejscu z pewnością dotrze do szerokiej grupy docelowej, stanowiąc konkurencję pod względem zasięgu dla telewizji czy internetu.
  • Milionowe zasięgi także poza G8 – markety spożywcze znajdują się w każdej miejscowości w Polsce. Dzięki tej formie reklamy docieramy nie tylko do mieszkańców aglomeracji, a tych jest w naszym kraju aktualnie tylko 8 mln, ale także do klientów w mniejszym miejscowościach, w jakich łącznie na co dzień przebywa 30 mln.
  • Możliwość promowania ofert specjalnych – reklamy na drzwiach to dobry sposób na promowanie ofert specjalnych, takich jak wyprzedaże czy wprowadzenie nowego produktu na półki sklepowe.

Reklamy umieszczone na drzwiach marketów stanowią niezwykle skuteczną strategię promocji produktów i wzrostu sprzedaży. Doskonale realizują cele marketingowe na początkowych etapach ścieżki zakupowej, gdy klienci zapoznają się z marką lub produktem, a także stanowią skuteczne wsparcie na ostatnich etapach, kiedy podejmują decyzję o zakupie – być może właśnie wewnątrz marketu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

REKLAMA