REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PR w firmie. Czym jest pozycjonowanie eksperckie?

Katarzyna Jarczewska
Ekspert ds. komunikacji, public relations, zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz strategii marketingowych przedsiębiorstw
Jednym z najgłośniejszych haseł współczesnego marketingu jest rozwój marki osobistej
Jednym z najgłośniejszych haseł współczesnego marketingu jest rozwój marki osobistej

REKLAMA

REKLAMA

Pozycjonowanie eksperckie - na czym polega ten rodzaj prowadzenia dialogu z publicznością (a docelowo – przyszłymi klientami)? Jakie narzędzia są niezbędne w skutecznym pozycjonowaniu eksperckim?

Czym jest pozycjonowanie eksperckie?

Jednym z najgłośniejszych haseł współczesnego marketingu jest rozwój marki osobistej. Aby skutecznie prowadzić działania, które są w stanie wypromować nie tylko nasz produkt lub usługę, ale również całokształt dorobku, działań i wiedzy, warto zainwestować w tzw. pozycjonowanie eksperckie. Na czym polega ten rodzaj prowadzenia dialogu z publicznością (a docelowo – przyszłymi klientami)?

REKLAMA

REKLAMA

W najprostszym ujęciu pozycjonowanie eksperckie jest elementem content marketingu, a więc obszaru działań opartego na wartościowych treściach, które objaśniają, analizują, a przede wszystkim edukują w zakresie danej branży. Sama promocja nastawiona na rozwój marki osobistej powinna być oparta na bardzo mocnych fundamentach, spośród których w pierwszej kolejności należy wymienić:

  • wiedzę,
  • doświadczenie,
  • sukcesy.

Dzięki pozycjonowaniu eksperckiemu specjalista, manager lub prezes danej spółki może zyskać ugruntowaną pozycję wśród innych reprezentantów swojej branży, a z czasem – przodować w zestawieniu najbardziej rozpoznawalnych i szanowanych znawców tematu. Ciesząc się poważaniem w środowisku, nie tylko zyskujemy w oczach konkurencji, potencjalnych partnerów biznesowych czy inwestorów, ale również – samych klientów.

Jakie narzędzia są niezbędne w skutecznym pozycjonowaniu eksperckim?

Podczas planowania strategii promocyjnej marki osobistej należy wziąć pod uwagę zarówno typowe działania marketingowe (SEO, SEM, social media), jak i szczegółowo dobrane obszary public relations.

REKLAMA

W drugiej kategorii mocny akcent powinniśmy kłaść na:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • kontakty z mediami (media relations),
  • wypowiedzi i komentarze eksperckie,
  • nominacje konkursowe.

Skuteczne media relations muszą się opierać na wypracowanej bazie kontaktów z konkretnymi redakcjami, dziennikarzami oraz szefami działów, które stanowią podstawę tzw. bazy mediów. Dzięki niej nasze wypowiedzi, komentarze czy całe artykuły mają szansę trafić na łamy najbardziej prestiżowych tytułów branżowych, co gwarantuje nam dotarcie do grupy docelowych odbiorców. Regularny angaż w tworzeniu wysokiej jakości materiałów, przy jednoczesnej komunikacji osiągnięć biznesowych nie pozostaje obojętny jury rozpoznawalnych konkursów, rankingów czy zestawień. Nominacje do prestiżowych nagród branżowych to z jednej strony wyjątkowo cenne zwieńczenie pewnego etapu pozycjonowania eksperckiego, a z drugiej – wymierny efekt naszych działań, który uwiarygadnia markę osobistą w oczach klientów.

Jaka jest rola cyklicznych publikacji?

Praca z mediami zewnętrznymi to absolutna podstawa pozycjonowania eksperckiego, ale pamiętajmy również o innych działaniach, które skutecznie promują markę osobistą. Jedną z najbardziej wymagających, a jednocześnie efektywnych form ugruntowywania pozycji eksperta na rynku jest publikacja raportów cyklicznych. Autorskie komentarze czy analizy na łamach portali lub prasy są oczywiście cennym źródłem ruchu w obrębie nazwiska, ale to raporty dają większą przestrzeń do podzielenia się własną wiedzą, a także są ogromną wartością dla mediów.

Jeszcze innym narzędziem pozycjonowania eksperckiego są szkolenia, a ich najbardziej interesującą formą – webinaria. Ogromną zaletą prelekcji online jest stosunkowo niska cena realizacji oraz potencjał do nawiązania kontaktu z szerokim gronem zainteresowanych. Z drugiej zaś strony organizacja takiego wydarzenia to godziny planowania, research’u, a także promocji, więc przynajmniej pierwsze tego typu projekty należy realizować z doświadczonym zespołem. Czy warto? Efekty widać prawie od razu – wraz z reakcjami uczestników.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie eksperckie?

Pozycjonowanie eksperckie wiąże się z regularną, wytężoną, a przede wszystkim długą pracą nad promowaniem własnej marki osobistej. Bardzo często brak efektu instant zniechęca przedsiębiorców do inwestowania w tego typu działania, co jest wyjątkowo błędnym założeniem. Według raportu “Personal Branding w Polsce” aż 50 proc. respondentów deklaruje wyższy poziom zaufania do marek osobistych niż korporacji “bez twarzy”, a 95 proc. badanych uważa decyzję o promowaniu konkretnych ekspertów w ramach firmy za jedną z najlepszych decyzji biznesowych.

Szczególnie w dobie covidu i szumu informacyjnego obserwujemy spadki zaufania do komunikatów tradycyjnych mediów. Z drugiej zaś strony najmocniej trzymają się właśnie indywidualni znawcy tematu, ponieważ według “Edelman Barometr Trust 2021” najbardziej wierzymy ekspertom akademickim oraz właśnie technicznym ekspertom w firmach, co deklaruje 53 proc. respondentów. Tym samym inwestując w pozycjonowanie eksperckie, jednamy sobie zaufanie zarówno środowiska biznesowego, jak i szerokiego spektrum konsumentów.

Rozwój marki osobistej i praca nad wizerunkiem eksperta staje się już standardem wśród najpoważniejszych graczy na rynku. Aby nie pozostać w tyle, warto już teraz zainteresować się tematem PR-u osobistego i skonsultować swoją sytuację z doświadczonym zespołem. Pielęgnacja takiego kapitału, jakim jest wiedza oraz doświadczenie to nie tylko źródło potencjalnego zysku dla samego biznesu, ale również niesamowita satysfakcja z każdej cegiełki dokładanej do wizerunku rzetelnego i wiarygodnego eksperta.

Katarzyna Jarczewska - współwłaścicielka i partnerka zarządzająca agencji reklamowej i PR-owej Media Forum

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

REKLAMA

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA