REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PR w firmie. Czym jest pozycjonowanie eksperckie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Jarczewska
Ekspert ds. komunikacji, public relations, zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz strategii marketingowych przedsiębiorstw
Jednym z najgłośniejszych haseł współczesnego marketingu jest rozwój marki osobistej
Jednym z najgłośniejszych haseł współczesnego marketingu jest rozwój marki osobistej

REKLAMA

REKLAMA

Pozycjonowanie eksperckie - na czym polega ten rodzaj prowadzenia dialogu z publicznością (a docelowo – przyszłymi klientami)? Jakie narzędzia są niezbędne w skutecznym pozycjonowaniu eksperckim?

Czym jest pozycjonowanie eksperckie?

Jednym z najgłośniejszych haseł współczesnego marketingu jest rozwój marki osobistej. Aby skutecznie prowadzić działania, które są w stanie wypromować nie tylko nasz produkt lub usługę, ale również całokształt dorobku, działań i wiedzy, warto zainwestować w tzw. pozycjonowanie eksperckie. Na czym polega ten rodzaj prowadzenia dialogu z publicznością (a docelowo – przyszłymi klientami)?

REKLAMA

REKLAMA

W najprostszym ujęciu pozycjonowanie eksperckie jest elementem content marketingu, a więc obszaru działań opartego na wartościowych treściach, które objaśniają, analizują, a przede wszystkim edukują w zakresie danej branży. Sama promocja nastawiona na rozwój marki osobistej powinna być oparta na bardzo mocnych fundamentach, spośród których w pierwszej kolejności należy wymienić:

  • wiedzę,
  • doświadczenie,
  • sukcesy.

Dzięki pozycjonowaniu eksperckiemu specjalista, manager lub prezes danej spółki może zyskać ugruntowaną pozycję wśród innych reprezentantów swojej branży, a z czasem – przodować w zestawieniu najbardziej rozpoznawalnych i szanowanych znawców tematu. Ciesząc się poważaniem w środowisku, nie tylko zyskujemy w oczach konkurencji, potencjalnych partnerów biznesowych czy inwestorów, ale również – samych klientów.

Jakie narzędzia są niezbędne w skutecznym pozycjonowaniu eksperckim?

Podczas planowania strategii promocyjnej marki osobistej należy wziąć pod uwagę zarówno typowe działania marketingowe (SEO, SEM, social media), jak i szczegółowo dobrane obszary public relations.

REKLAMA

W drugiej kategorii mocny akcent powinniśmy kłaść na:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • kontakty z mediami (media relations),
  • wypowiedzi i komentarze eksperckie,
  • nominacje konkursowe.

Skuteczne media relations muszą się opierać na wypracowanej bazie kontaktów z konkretnymi redakcjami, dziennikarzami oraz szefami działów, które stanowią podstawę tzw. bazy mediów. Dzięki niej nasze wypowiedzi, komentarze czy całe artykuły mają szansę trafić na łamy najbardziej prestiżowych tytułów branżowych, co gwarantuje nam dotarcie do grupy docelowych odbiorców. Regularny angaż w tworzeniu wysokiej jakości materiałów, przy jednoczesnej komunikacji osiągnięć biznesowych nie pozostaje obojętny jury rozpoznawalnych konkursów, rankingów czy zestawień. Nominacje do prestiżowych nagród branżowych to z jednej strony wyjątkowo cenne zwieńczenie pewnego etapu pozycjonowania eksperckiego, a z drugiej – wymierny efekt naszych działań, który uwiarygadnia markę osobistą w oczach klientów.

Jaka jest rola cyklicznych publikacji?

Praca z mediami zewnętrznymi to absolutna podstawa pozycjonowania eksperckiego, ale pamiętajmy również o innych działaniach, które skutecznie promują markę osobistą. Jedną z najbardziej wymagających, a jednocześnie efektywnych form ugruntowywania pozycji eksperta na rynku jest publikacja raportów cyklicznych. Autorskie komentarze czy analizy na łamach portali lub prasy są oczywiście cennym źródłem ruchu w obrębie nazwiska, ale to raporty dają większą przestrzeń do podzielenia się własną wiedzą, a także są ogromną wartością dla mediów.

Jeszcze innym narzędziem pozycjonowania eksperckiego są szkolenia, a ich najbardziej interesującą formą – webinaria. Ogromną zaletą prelekcji online jest stosunkowo niska cena realizacji oraz potencjał do nawiązania kontaktu z szerokim gronem zainteresowanych. Z drugiej zaś strony organizacja takiego wydarzenia to godziny planowania, research’u, a także promocji, więc przynajmniej pierwsze tego typu projekty należy realizować z doświadczonym zespołem. Czy warto? Efekty widać prawie od razu – wraz z reakcjami uczestników.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie eksperckie?

Pozycjonowanie eksperckie wiąże się z regularną, wytężoną, a przede wszystkim długą pracą nad promowaniem własnej marki osobistej. Bardzo często brak efektu instant zniechęca przedsiębiorców do inwestowania w tego typu działania, co jest wyjątkowo błędnym założeniem. Według raportu “Personal Branding w Polsce” aż 50 proc. respondentów deklaruje wyższy poziom zaufania do marek osobistych niż korporacji “bez twarzy”, a 95 proc. badanych uważa decyzję o promowaniu konkretnych ekspertów w ramach firmy za jedną z najlepszych decyzji biznesowych.

Szczególnie w dobie covidu i szumu informacyjnego obserwujemy spadki zaufania do komunikatów tradycyjnych mediów. Z drugiej zaś strony najmocniej trzymają się właśnie indywidualni znawcy tematu, ponieważ według “Edelman Barometr Trust 2021” najbardziej wierzymy ekspertom akademickim oraz właśnie technicznym ekspertom w firmach, co deklaruje 53 proc. respondentów. Tym samym inwestując w pozycjonowanie eksperckie, jednamy sobie zaufanie zarówno środowiska biznesowego, jak i szerokiego spektrum konsumentów.

Rozwój marki osobistej i praca nad wizerunkiem eksperta staje się już standardem wśród najpoważniejszych graczy na rynku. Aby nie pozostać w tyle, warto już teraz zainteresować się tematem PR-u osobistego i skonsultować swoją sytuację z doświadczonym zespołem. Pielęgnacja takiego kapitału, jakim jest wiedza oraz doświadczenie to nie tylko źródło potencjalnego zysku dla samego biznesu, ale również niesamowita satysfakcja z każdej cegiełki dokładanej do wizerunku rzetelnego i wiarygodnego eksperta.

Katarzyna Jarczewska - współwłaścicielka i partnerka zarządzająca agencji reklamowej i PR-owej Media Forum

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA