REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wschodni Akcelerator Biznesu – z nami stworzysz start-up!

REKLAMA

WAB to platforma startowa dla nowych pomysłów, której celem jest inkubacja podmiotów typu start-up. Za pomocą kompleksowego i indywidualnego programu wsparcia, opracowany zostaje rentowny model biznesowy umożliwiający wejście przedsiębiorstwa na rynek.
.

.

Budynek PPN-T

Picasa

Materiały prasowe

Za zarządzanie platformą odpowiedzialny jest Puławski Park Naukowo-Technologiczny Sp. z o.o. jako animator projektu. Natomiast realne wsparcie tworzone jest również przy pomocy partnerów projektu, w tym: instytucję otoczenia biznesu Netrix Group, VC Netrix Ventures, Innofin, Rebels Valley oraz Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Instytut Nowych Syntez i Grupa Azoty. Usługi świadczone przez animatora projektu i partnerów mają duże znaczenie w tworzeniu i opracowywaniu modelu biznesowego start-upa, a później w jego rozwoju.

REKLAMA

Głównym zadaniem wszystkich podmiotów partnerskich jest przede wszystkim świadczenie usług na najwyższym poziomie, których celem jest przygotowanie start-upu do działalności rynkowej.

REKLAMA

Historia z platformą rozpoczyna się z momentem złożenia wniosku do platformy startowej. Następnie w procesie wieloetapowej oceny eksperci wybierają innowacyjne projekty z największą szansą powodzenia biznesowego. Proces inkubacji start-upu rozpoczyna się wraz z podpisaniem umowy inkubacji. Każda ze spółek będąca w WAB korzysta z wiedzy i doświadczenia menadżera inkubacji, który w oparciu o szczegółową analizę pomysłu oraz przeprowadzony wywiad tworzy plan inkubacji dla start-upu, a wraz z nim wyznacza kamienie milowe, czyli etapy niezbędne w realizacji inkubacji. Inkubacja to również możliwość korzystania z wiedzy ekspertów i mentorów zatrudnionych u parterów projektu, tj. Grupa Azoty Puławy S.A, INS czy UMCS.

– Na początku drogi biznesowej istotnym elementem jest zbadanie konkurencyjności nowego produktu, usługi, odpowiedni dobór grupy docelowej klientów oraz rozpoznanie preferencji przyszłych konsumentów – mówi Anna Grzegorczyk dyrektor Centrum Transferu Technologii UMCS w Lublinie. – Element rozpoznania rynkowego w tworzeniu własnego biznesu jest na tyle ważny, że start-up powinien korzystać z wiedzy i umiejętności odpowiednich fachowców, którzy rzetelnie przeprowadzą badania rynkowe i opracują dokumentację związaną z konkurencyjnością. Firmy przystępujące do modelowania własnej działalności razem ze Wschodnim Akceleratorem Biznesu mogą skorzystać z szerokiego wachlarza usług, które dla nich przygotowaliśmy. Do każdego przedsięwzięcia podchodzimy indywidualnie, a nasi eksperci analizują pomysł biznesowy, mając na uwadze rynek, otoczenie gospodarcze, konkurencyjność i innowacyjność rozwiązania, a także czynniki ryzyka.

Program procesu inkubacji start-upów Wschodniego Akceleratora Biznesu został opracowany i podzielony na cztery kluczowe etapy:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Zawiązanie spółki prawa handlowego, z którą Animator podpisuje umowę inkubacyjną, określającą m.in. zasady inkubacji oraz wskazującą osobę Managera Inkubacji, który będzie pełnił funkcję opiekuna start-upu.
  2. Faza ideacji, w ramach której prowadzone są warsztaty i ćwiczenia obejmujące tworzenie scenariuszy rozwojowych dla przedsięwzięcia biznesowego.
  3. Faza kreacji, tj. rozwijania i modelowania koncepcji biznesowej przedsięwzięcia.
  4. Faza implementacji, tzn. budowa relacji start-upu z ekosystemem biznesowym Platformy startowej, np. funduszami.

– Program procesu inkubacyjnego został opracowany w sposób pozwalający dopasować potrzeby start-upu do istniejących warunków zewnętrznych i wewnętrznych – mówi Anna Blajerska, kierownik projektu. – Na podstawie szczegółowego wywiadu możemy opracować indywidualny plan pracy ze start-upem. Pozwala to na intensywną pracę pomysłodawcy z menedżerami, mentorami i ekspertami. W konsekwencji wykorzystania wielu elementów procesu inkubacyjnego powstają nowi gracze biznesowi w postaci innowacyjnych spółek. Zachęcamy do współpracy!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA