REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy przedsiębiorcy angażują się społecznie?

Zaangażowanie społeczne firm jest szczególnie istotne w przypadku lokalnych biznesów
Zaangażowanie społeczne firm jest szczególnie istotne w przypadku lokalnych biznesów

REKLAMA

REKLAMA

76,2% Polaków chciałoby, aby przedsiębiorcy, z których usług lub produktów korzystamy, angażowali się w akcje wspierające lokalne potrzeby. A jak jest w rzeczywistości?

Przedsiębiorcy i lokalne akcje społeczne

Zaangażowanie w pomoc potrzebującym lub inne formy wspierania lokalnych społeczności to w coraz większym stopniu konieczność dla firm. Jak wynika z badania „Zaangażowanie społeczne przedsiębiorców” przeprowadzonego w ramach inicjatywy „Urodzeni Przedsiębiorcy” aż 76,2% Polaków chciałoby, aby przedsiębiorcy, z których usług lub produktów korzystamy, angażowali się w akcje wspierające lokalne potrzeby. 66,9 % badanych przyznaje również, że podejmując decyzje zakupowe chętniej wybrałoby firmę zaangażowaną społecznie. Ten trend jest widoczny szczególnie w przypadku kobiet, gdzie taką postawę zadeklarowało aż 72,4% respondentek.

REKLAMA

REKLAMA

Pandemia przyzwyczaiła nas do tego, że nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale i tysiące małych firm angażowały się w walkę z koronawirusem, niosąc finansowe i rzeczowe wsparcie służbie zdrowia i społeczeństwu. Wiele firm zainspirowanych działalnością konkurencji lub własnych pracowników, zaczęło dostrzegać, że tego typu działania są nie tylko dobrze odbierane, ale nawet pożądane przez społeczeństwo i mogą pozytywnie wpływać na budowanie wizerunku całego przedsiębiorstwa. Zaangażowanie się przedsiębiorców w życie i odpowiadanie na potrzeby lokalnej społeczności to coś, co zdecydowanie może firmom przynieść korzyści.

Czy ma znaczenie komu pomagamy?

Jak wynika z badania „Zaangażowanie społeczne przedsiębiorców” przeprowadzonego w ramach inicjatywy „Urodzeni Przedsiębiorcy” wśród obszarów, które zdaniem badanych powinien wspierać przedsiębiorca, na pierwszym miejscu lokuje się pomoc dzieciom – tak wskazało 46% respondentów. Jednak oczekiwania w omawianym zakresie obejmują również inne dziedziny działalności charytatywnej i prospołecznej, a każda z nich ma stosunkowo silne poparcie. 39% osób wśród 3 najważniejszych obszarów wymieniło pomoc chorym, 38% pomoc osobom starszym, ubogim, potrzebującym, 37% respondentów wskazała wsparcie działań ekologicznych, a 35% pomoc zwierzętom. Prawie co trzecia osoba (32%) wymieniła wsparcie lokalnych potrzeb i społeczności.

Co ciekawe, hierarchia ważności poszczególnych obszarów różni się kiedy na wyniki spojrzymy przez pryzmat płci. Jedynie wsparcie dzieci jest najważniejsze dla obu. W dalszej kolejności dla kobiet liczy się ekologia, osoby starsze i ubogie oraz zwierzęta. Mężczyźni natomiast częściej oczekują od firm wsparcia osób chorych, starszych i ubogich, a w dalszej kolejności działań proekologicznych.

REKLAMA

Lokalnie znaczy odpowiedzialnie

Zaangażowanie społeczne firm jest szczególnie istotne w przypadku lokalnych biznesów, które są nie tylko ważnym ogniwem polskiej gospodarki, ale również stanowią kluczowy element i motor rozwoju lokalnych ekosystemów. To swego rodzaju misja, którą poza prowadzeniem biznesu powinny realizować, będąc aktywnym członkiem lokalnej społeczności. Obecnie coraz częściej zarówno klienci, jak i sami pracownicy oczekują, że przedsiębiorstwa będą uczestniczyły w rozwoju społecznym. Często właśnie w ten sposób firmy muszą wykazać, że zasługują na społeczne zaufanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Efektywne pomaganie

Dostrzeganie potrzeb i zaangażowanie we wspieranie lokalnej społeczności mogą pomóc w budowaniu marki danego przedsiębiorcy, prowadząc do zwiększenia rozpoznawalności, zaufania i lojalności wśród klientów. 3 na 4 badanych Polaków chce by firmy angażowały się społecznie, a 66,9% przyznaje, że może być to istotny czynnik przy wyborze produktów lub usług danego przedsiębiorcy.

Badania pokazują, że nie bez znaczenia jest to również dla potencjalnych pracowników, którzy chętniej wybierają firmy aktywnie angażujące się w działania pomocowe. Jednak warunkiem by podejmowanie tego typu działań odbywało się z korzyścią dla obu stron, jest realizowanie ich w zgodzie ze strategią organizacji, w sposób naturalny i niewymuszony. Zazwyczaj doraźne, realizowane ad hoc i niezgodnie z przyjętą polityką i strategią rozwoju przedsiębiorstwa działania, w żaden znaczący sposób nie wpłyną na odbiór organizacji. Dlatego każdy urodzony przedsiębiorca wie, jak ważne jest odpowiednie dopasowanie i zaplanowanie takiego zaangażowania, które przyniesie długofalowe korzyści dla obu stron.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA