REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Masz nieruchomość, otrzymasz atrakcyjną pożyczkę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Andrzej Okrasiński

REKLAMA

Firma może sfinansować swoje potrzeby inwestycyjne poprzez kredyt lub pożyczkę hipoteczną. Na korzystnych warunkach można pożyczyć kilka mln zł. Jest to alternatywne źródło pozyskania kapitału wobec innych kredytów, pożyczek oraz unijnych dotacji.

Wielkość pożyczki nie może być wyższa niż 85 proc. wartości rynkowej nieruchomości, która jest głównym jej zabezpieczeniem. W zasadzie wszystkie większe banki komercyjne oferuje tego typu wsparcie małym i średnim firmom. BOŚ swoją propozycję skierował nawet do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Inne banki w zasadzie nie mają takiej oferty. Mogą one natomiast udzielić pożyczki hipotecznej właścicielowi indywidualnej firmy, jako osobie prywatnej. W praktyce jest to samo.

REKLAMA

REKLAMA

Zabezpieczeniem przy takich pożyczkach może być nieruchomość firmowa, prywatna przedsiębiorcy, osoby trzeciej, w tym instytucji publicznej lub osoby prywatnej. Może to być dom, mieszkanie, działka budowlana (także rolna), lokal usługowy, magazyn, lokal handlowy, biuro albo biurowiec. Wszystko zależy od wartości rynkowej nieruchomości.

- Zabezpieczeniem głównym może być zarówno nieruchomość, jak i inne zabezpieczenie z długiej listy zabezpieczeń skatalogowanych w banku. Rodzaj zabezpieczenia determinowany jest przez charakter danego produktu, kondycję finansową firmy oraz typ zabezpieczenia, jakim dysponuje klient - informuje Agnieszka Mędrzecka z BGŻ.

- Często tak jest, że bank chce by zabezpieczeniem kredytu albo pożyczki hipotecznej był przelew praw na rzecz banku z polisy ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych nieruchomości - mówi Krzysztof Rogowski z Departamentu Sprzedaży Banku Polskiej Spółdzielczości.

Duża popularność

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Bankowcy odnotowują coraz większe zainteresowanie pożyczkami hipotecznymi wśród firm. Tłumaczą to przede wszystkim tym, że przedsiębiorstwom trudniej obecnie otrzymać inny kredyt - inwestycyjny lub obrotowy. Zaostrzyły się procedury i warunki przyznawania tych kredytów. Do rzadkości obecnie należy kredyt dla firm zabezpieczony tylko gwarancją lub poręczeniem osoby trzeciej.

Ponadto kryzys rynków finansowych spowodował, że banki coraz ostrożniej podchodzą do kwestii udzielania kredytów dla firm. Są one dla banków coraz trudniejsze do ściągnięcia. A to spowodowało, że pożyczka hipoteczna stała się najłatwiejszą formą pozyskania funduszy na inwestycyjną i bieżącą działalność firmy.

Według Piotra Lemberga z Banku Ochrony Środowiska pożyczka hipoteczna jest prostą formą pozyskania pieniędzy na bieżącą działalność gospodarczą przedsiębiorstwa oraz na spłacenie innych zaciągniętych już kredytów czy też na różnorodne potrzeby inwestycyjne.

Pożyczki hipoteczne cieszą się dużą popularnością, ponieważ pieniądze z niej można przeznaczyć praktycznie na dowolny cel. Według przedstawicieli banków to małe i średnie przedsiębiorstwa najczęściej korzystają z takich źródeł otrzymania kapitału. W ich wyniku mogą one rozwinąć drzemiący w nich potencjał i realizować swoje plany rozwojowe.

Więcej w miesięczniku Twój Biznes - Zamów prenumeratę >>

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA