REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prospecting - sposób na pozyskanie klienta

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W czasach wysokiej konkurencji istotną kwestią dla każdej firmy jest osiągnięcie ustabilizowanej pozycji na rynku. Dla przedsiębiorstw kluczowe jest odpowiednie zaprezentowanie oferty i utrzymanie długotrwałych relacji z klientem. Najpierw jednak trzeba do tego klienta dotrzeć.

Przywiązanie klienta do firmy lub marki stanowi dla przedsiębiorcy wartość nadrzędną. Dlatego też specjaliści są zgodni, że skuteczna oraz sprawdzona metoda dotarcia do potencjalnej grupy odbiorców jest kluczem do sukcesu firmy. Jednak co zrobić, jeśli osoba zajmująca się pozyskiwaniem klientów wykorzystała wszystkie podstawowe możliwości nawiązywania relacji z przyszłymi nabywcami? Jeżeli handlowiec napotka na mur, jakim jest wyschnięte źródło kolejnych klientów? Konieczne jest przeprowadzenie działań prospectingowych, które pomogą zwiększyć portfolio firmy o nowych użytkowników. Prospecting, jako narzędzie wykorzystywane w pierwszym etapie cyklu sprzedażowego, pomaga reprezentantowi firmy budować bazę kontaktów. Proces ten odbywa się przez poszukiwanie i selekcjonowanie osób z potencjalnej grupy docelowej danego produktu lub usługi. Działanie to powinno zatem wpisać się w sposób funkcjonowania każdej firmy.

REKLAMA

Zdefiniuj cel sprzedaży

Jak zatem zorganizować działania prospectingowe i co wchodzi w ich zakres? Pierwszym etapem dla każdego handlowca jest zdefiniowanie celów sprzedażowych firmy, czyli odpowiedź na pytanie - komu oferować produkt lub usługę. Takie podejście jest niezbędne, by ułatwić określenie profilu idealnego klienta. Oznacza to wytypowanie cech charakterystycznych, takich jak: wiek, płeć, wykształcenie, zatrudnienie, wysokość zarobków, miejsce zamieszkania czy stan cywilny. Jeżeli przedsiębiorca chce stworzyć profil handlowy firmy, czynniki, które powinien wziąć pod uwagę, to m.in. wielkość oraz zasięg działania, a także czołowi dostawcy i odbiorcy. Poznanie głównych cech wspólnych potencjalnych klientów pozwoli przygotować efektywny plan dotarcia, dostosowany do indywidualnych potrzeb odbiorców.

Zdobądź kontakty

Kolejnym krokiem działań prospectingowych jest generowanie leadów sprzedażowych, czyli pozyskiwanie danych kontaktowych. Na tej podstawie tworzy się bazy teleadresowe potencjalnych klientów. Jednak podobnie jak przy wcześniejszych działaniach należy z wyprzedzeniem określić zamierzony cel i na tej podstawie kreować kontakty biznesowe lub klienckie. Na tej podstawie doświadczony sprzedawca będzie dążył do osiągnięcia jak najwyższej konwersji, czyli przełożenia leadów na liczbę klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzystaj z CRM

Istotnym elementem sprzedażowym są również narzędzia służące do zarządzanie relacjami z konsumentami. Systemy zarządzania kontaktami z klientami (CRM) są cennym źródłem informacji na temat preferencji, potrzeb, wartości i planowania przyszłych zdarzeń z klientami. Założeniem dobrze przygotowanego systemu CRM jest zbudowanie silnej więzi między firmą a jej klientem. Pomocnym narzędziem ułatwiającym dotarcie do wybranych klientów jest również budowa tzw. lejka sprzedażowego.

Więcej w miesięczniku Twój Biznes - Zamów prenumeratę  >>

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA