REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prospecting - sposób na pozyskanie klienta

REKLAMA

W czasach wysokiej konkurencji istotną kwestią dla każdej firmy jest osiągnięcie ustabilizowanej pozycji na rynku. Dla przedsiębiorstw kluczowe jest odpowiednie zaprezentowanie oferty i utrzymanie długotrwałych relacji z klientem. Najpierw jednak trzeba do tego klienta dotrzeć.

Przywiązanie klienta do firmy lub marki stanowi dla przedsiębiorcy wartość nadrzędną. Dlatego też specjaliści są zgodni, że skuteczna oraz sprawdzona metoda dotarcia do potencjalnej grupy odbiorców jest kluczem do sukcesu firmy. Jednak co zrobić, jeśli osoba zajmująca się pozyskiwaniem klientów wykorzystała wszystkie podstawowe możliwości nawiązywania relacji z przyszłymi nabywcami? Jeżeli handlowiec napotka na mur, jakim jest wyschnięte źródło kolejnych klientów? Konieczne jest przeprowadzenie działań prospectingowych, które pomogą zwiększyć portfolio firmy o nowych użytkowników. Prospecting, jako narzędzie wykorzystywane w pierwszym etapie cyklu sprzedażowego, pomaga reprezentantowi firmy budować bazę kontaktów. Proces ten odbywa się przez poszukiwanie i selekcjonowanie osób z potencjalnej grupy docelowej danego produktu lub usługi. Działanie to powinno zatem wpisać się w sposób funkcjonowania każdej firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Zdefiniuj cel sprzedaży

Jak zatem zorganizować działania prospectingowe i co wchodzi w ich zakres? Pierwszym etapem dla każdego handlowca jest zdefiniowanie celów sprzedażowych firmy, czyli odpowiedź na pytanie - komu oferować produkt lub usługę. Takie podejście jest niezbędne, by ułatwić określenie profilu idealnego klienta. Oznacza to wytypowanie cech charakterystycznych, takich jak: wiek, płeć, wykształcenie, zatrudnienie, wysokość zarobków, miejsce zamieszkania czy stan cywilny. Jeżeli przedsiębiorca chce stworzyć profil handlowy firmy, czynniki, które powinien wziąć pod uwagę, to m.in. wielkość oraz zasięg działania, a także czołowi dostawcy i odbiorcy. Poznanie głównych cech wspólnych potencjalnych klientów pozwoli przygotować efektywny plan dotarcia, dostosowany do indywidualnych potrzeb odbiorców.

Zdobądź kontakty

REKLAMA

Kolejnym krokiem działań prospectingowych jest generowanie leadów sprzedażowych, czyli pozyskiwanie danych kontaktowych. Na tej podstawie tworzy się bazy teleadresowe potencjalnych klientów. Jednak podobnie jak przy wcześniejszych działaniach należy z wyprzedzeniem określić zamierzony cel i na tej podstawie kreować kontakty biznesowe lub klienckie. Na tej podstawie doświadczony sprzedawca będzie dążył do osiągnięcia jak najwyższej konwersji, czyli przełożenia leadów na liczbę klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzystaj z CRM

Istotnym elementem sprzedażowym są również narzędzia służące do zarządzanie relacjami z konsumentami. Systemy zarządzania kontaktami z klientami (CRM) są cennym źródłem informacji na temat preferencji, potrzeb, wartości i planowania przyszłych zdarzeń z klientami. Założeniem dobrze przygotowanego systemu CRM jest zbudowanie silnej więzi między firmą a jej klientem. Pomocnym narzędziem ułatwiającym dotarcie do wybranych klientów jest również budowa tzw. lejka sprzedażowego.

Więcej w miesięczniku Twój Biznes - Zamów prenumeratę  >>

 

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA