REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Partner w biznesie według polskich przedsiębiorców: rzetelny i wiarygodny

REKLAMA

Polscy przedsiębiorcy, wybierając partnera biznesowego, kierują się przede wszystkim wiedzą o jego płynności finansowej i satysfakcją z wcześniejszych kontaktów z firmą – wynika z badania przeprowadzonego przez program Rzetelna Firma. Z kolei głównym źródłem wiedzy o wiarygodności potencjalnego kontrahenta są opinie innych przedsiębiorców i znajomych, dane zewnętrznych, wyspecjalizowanych w ich dostarczeniu podmiotów oraz posiadane przez niego referencje. Aż co dziesiąty przedsiębiorca nie dokonuje weryfikacji swojego przyszłego partnera w interesach.

Dla przedsiębiorców uczestniczących w programie Rzetelna Firma najważniejszym kryterium, które decyduje o nawiązaniu współpracy z konkretną firmą, jest jej płynność finansowa. Tak wskazało

REKLAMA

27 proc. uczestników badania „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 - trendy i bariery”. Istotne są również osobiste doświadczenia przedsiębiorcy. Aż 26 proc. badanych uznało, że na wybór kontrahenta duży wpływ ma satysfakcja z wcześniejszych kontaktów.

Czym kierują się polscy przedsiębiorcy przy wyborze partnera biznesowego

Źródło: Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 - trendy i bariery” dla Rzetelnej Firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA


Według polskich przedsiębiorców równie ważna jest opinia rynkowa o firmie. Niemal jedna czwarta badanych przyznała, że dobiera partnerów w biznesie na podstawie rekomendacji innych przedsiębiorców lub swoich znajomych. Przejrzystość oferty oraz doświadczenie firmy stanowi wymierne kryterium tylko dla niewielu badanych przedsiębiorców.


„Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez program Rzetelna Firma przedsiębiorcy dokonując wyboru partnera biznesowego biorą pod uwagę nie tylko kwestie czysto finansowe, ale również pozapłatnicze elementy rzetelności. Połowa z nich uwzględnia doświadczenie, czy to swoje, czy innych podmiotów gospodarczych, oraz ich rekomendacje.” - mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.  


Jednocześnie uczestnicy programu Rzetelna Firma wskazali na źródła, z jakich czerpią wiedzę na temat potencjalnych partnerów biznesowych.  Aż 42 proc. badanych zasięga opinii innych przedsiębiorców, lub też znajomych, którzy mieli do czynienia z daną firmą.

Jak przedsiębiorcy weryfikują rzetelność potencjalnego partnera biznesowego

Źródło: Źródło: Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 - trendy i bariery” dla Rzetelnej Firmy

REKLAMA

Prawie jedna trzecia ankietowanych przedsiębiorców, celem weryfikacji rzetelności ewentualnego kontrahenta, korzysta z usług powołanych do tego instytucji, takich jak biura informacji gospodarczej czy wywiadownie. 12 procent podejmuje decyzje na podstawie referencji i zaświadczeń zdobytych przez przedsiębiorstwo. Z kolei co dziesiąty ankietowany przedsiębiorca nie weryfikuje rzetelności potencjalnego partnera biznesowego.


„Wybór partnera biznesowego nie może być dziełem przypadku. Z badania wynika, że osoby prowadzące działalność gospodarczą w pierwszej kolejności zasięgają opinii innych podmiotów gospodarczych a następnie pozyskują informacje z wyspecjalizowanych instytucji, takich jak biura informacji gospodarczej czy wywiadownie. Wykorzystanie do weryfikacji swoich kontrahentów szeregu narzędzi dostępnych na rynku wydatnie zwiększa bezpieczeństwo prowadzonej działalności gospodarczej.” - przekonuje Waldemar Sokołowski. „Niepokojącym zjawiskiem, które wykazało badanie, jest wysoka liczba podmiotów, która nie przeprowadza weryfikacji swoich partnerów biznesowych. To oznacza, że nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z konsekwencji natrafienia na nierzetelnego kontrahenta.” - podkreśla Waldemar Sokołowski.


Z badania „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 - trendy i bariery” wynika, że:

 - przy wyborze partnera biznesowego przedsiębiorcy kierują się głównie jego rzetelnością finansową i reputacją rynkową;

- rzetelność potencjalnego kontrahenta weryfikowana jest przez przedsiębiorców przede wszystkim na podstawie opinii innych podmiotów gospodarczych i znajomych oraz  w świetle danych dostarczonych przez powołane do tego instytucje;

- co dziesiąty przedsiębiorca nie weryfikuje rzetelności potencjalnego partnera biznesowego.


Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 - trendy i bariery” zostało przeprowadzone w listopadzie 2011 na reprezentatywnej grupie 1009 przedsiębiorstw, które uczestniczą w programie Rzetelna Firma.

  

O Rzetelnej Firmie

Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Rzetelna firma

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skuteczne zarządzanie zespołem: relacje i współpraca

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zespołem jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Budowanie relacji, współpraca oraz efektywna komunikacja stanowią fundamenty, na których opiera się sprawne funkcjonowanie zespołu.

Wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej warto złożyć do 3 czerwca 2024 r.

Przedsiębiorcy do 3 czerwca 2024 r. mają czas na złożenie wniosku o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej. Co, jeśli przedsiębiorca nie złoży wniosku o zwrot nadpłaty?

Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

REKLAMA

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA