REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ekologiczna firma - co to właściwie znaczy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Panek-Owsiańska Mirella

REKLAMA

Green is the new black – slogan świata mody jak ulał pasuje dziś do świata biznesu, który odkrywa, że zazielenianie biur i fabryk wpływa na środowisko, sprzyja budowaniu świadomości ekologicznej pracowników, a często przynosi także oszczędności.

 

REKLAMA

Firma, która naprawdę chce być ekologiczna, powinna podejmować działania we wszystkich obszarach swojego funkcjonowania: w produkcji, transporcie, sprzedaży czy w biurze. Wbrew pozorom to właśnie w biurze można wprowadzić wiele rozwiązań, które przy niskich nakładach finansowych będą miały wieloaspektowy, korzystny wpływ na środowisko poprzez:

 

oszczędzanie energii i surowców,

budowanie świadomości ekologicznej wśród pracowników,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• pośrednio, budowanie świadomości ekologicznej wśród rodzin pracowników firmy.

 

Podejmując nawet najbardziej podstawowe decyzje o wyborze sprzętu biurowego, produktów i materiałów bądź dostawców niezbędnych materiałów, można uwzględnić aspekty proekologiczne. Ekologiczne postępowanie i polityka firmy powinny mieć swoje odzwierciedlenie w prostych, codziennych czynnościach. Wprowadzenie pewnych standardów postępowania w biurze i wymaganie ich od pracowników, ale też współpracowników i dostawców zewnętrznych, to podstawa dla dalszych ekodziałań.

 

Ekobiuro to inwestycja, która niekoniecznie musi generować koszty. Wiele podejmowanych działań zwraca się w dłuższym czasie w postaci oszczędności na surowcach, energii itp. Warto więc policzyć i pokazać, że ta inwestycja może przynieść korzyści, a nawet zyski w oszczędnościach. Koszt, jakość i atrakcyjność ekorozwiązań zależne są od kreatywności osoby bądź osób, które je wymyślają.

 

Jednym z istotnych zadań, kluczowym dla sukcesu działania ekobiura, jest przekonanie pracowników, że ekologicznym można być na co dzień, wykonując swoje obowiązki.

• Każdy codziennie może segregować śmieci.

• Każdy codziennie może drukować dwustronnie, bądź na potrzeby wewnętrzne na papierze już jednostronnie zadrukowanym.

• Każdy codziennie może używać ekologicznego papieru.

 

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się publikować swoje raporty, broszury i wizytówki na ekologicznym papierze. Znak Forest Stewardship Council (FSC), instytucji promującej na świecie zrównoważoną gospodarkę leśną, zamieszczony na druku firmowym podkreśla spójność działań firmy z jej proekologicznymi deklaracjami. Wiele papierów produkowanych jest w 100 proc. z masy recyklingowej, bielonych bez użycia chloru (ECF). Warto wiedzieć, że wykorzystanie makulatury zamiast miazgi drzewnej do produkcji masy papierowej i papieru surowego pozwala zmniejszyć zużycie energii o 80 proc. Energia do produkcji jednego z papierów jest otrzymywana z biomasy (wióry drzewne), spalanej w kotle i przetwarzanej na parę i energię elektryczną. Nadwyżka ciepła zostaje następnie spożytkowana do ogrzania 5 tysięcy domostw w pobliżu fabryki produkującej papier.

Mamy jedną planetę, w dodatku pożyczoną od wnuków, dlatego starajmy się oszczędzać zasoby i zmniejszać swój ślad ekologiczny. Nagradzajmy firmy, które w swoich przekazach i działaniach ekologicznych są spójne, bądźmy czuli na greenwashing - ci, którzy chcą jedynie „zazielenić” swój wizerunek, nie są warci naszej uwagi i naszych pieniędzy. Jako świadomi konsumenci i konsumentki mamy prawo wymagać od firm większych inwestycji i większej wrażliwości na kwestie środowiska.

 

Mirella Panek-Owsiańska

Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Personel i Zarządzanie

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA