REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak faktoring może pomóc twojej firmie

Żbikowski Andrzej
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Faktoring to nowoczesne narzędzie finansowania, które niesie ze sobą szereg komplementarnych usług i może być wykorzystywane w wielu biznesowych sytuacjach.


Wzrost gospodarczy to dobry moment na inwestycje. Są one dokonywane z myślą o przyszłości, ułatwiają rozwój przedsiębiorstw, a także mają istotny wpływ na odniesienie sukcesu rynkowego. Powodują jednak zwiększone zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. Czasem zdarza się, iż własne zasoby nie starczają na jego sfinansowanie i należy skorzystać z zewnętrznego źródła finansowania. Można tu - po spełnieniu odpowiednich procedur - zaciągnąć bankowy kredyt obrotowy, z którego przyjdzie się samodzielnie rozliczyć w wyznaczonym terminie albo wybrać rozwiązanie alternatywne - faktoring.

REKLAMA


Decydując się na obsługę faktoringową, warto zadbać o wybór oferty kompletnej, nie należy ograniczać się do zastępczej formy finansowania. Prawdziwy faktoring to forma profesjonalnego outsourcingu, dzięki której klient zyskuje wydatne wsparcie, bezpieczeństwo i partnerską troskę o jakość należności.


Właściwie skonstruowana transakcja faktoringowa pozwala na długą i sprawną współpracę oraz daje komfort długoterminowego strategicznego działania. Odciąża od żmudnego i kosztownego zarządzania należnościami i zabezpiecza od ryzyka ich bezpowrotnej utraty.


Efektem zastosowania rozwiązań faktoringowych jest też poprawa wskaźników ekonomicznych, co ma niebagatelne znaczenie dla wiarygodności przedsiębiorstw wobec partnerów handlowych, banków, instytucji nadzorujących wykorzystanie środków unijnych czy inwestorów.


Trzeba też pamiętać, że faktoring nie zadłuża przedsiębiorstwa, tylko finansuje to, co się jemu należy. Zastosowanie prawdziwego faktoringu zapewnia i elastyczne finansowanie, i bezpieczeństwo, i zewnętrzną administrację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


ZALETY FAKTORINGU (NAJLEPSZE OFERTY NA RYNKU)

• proste procedury związane ze sprawnym przygotowaniem transakcji, bez zbędnych i kosztownych zabezpieczeń, jak również umożliwiające szybkie wprowadzanie późniejszych zmian w trakcie bieżącej współpracy;

• elastyczność i szybkość finansowania, dopasowane np. do gwałtownie rosnącej sprzedaży i umożliwiające szybkie zaliczkowanie wierzytelności;

• stały monitoring wszystkich finansowanych odbiorców dla zapewnienia rzeczywistego bezpieczeństwa sprzedaży i podjęcia właściwych działań w odpowiednim czasie;

• pełna i sprawna administracja wierzytelnościami w celu uniknięcia żmudnej i kosztownej pracy własnej i pełnej bieżącej kontroli nad należnościami;

• kompletna oferta umożliwiająca swobodny wybór między faktoringiem pełnym i niepełnym, krajowym i zagranicznym oraz usługi dodatkowe typu: pomoc w obsłudze polis ubezpieczeniowych;

• kompleksowa obsługa obejmująca także doradztwo, pomoc prawną i windykację;

• możliwość długoterminowej współpracy bez konieczności corocznego odnawiania umów i ich aneksowania;

• konkurencyjna cena, dostosowana do indywidualnie dopasowanego zakresu usług.


PRZYKŁAD

W firmie następuje szybki wzrost przychodów, m.in. poprzez zdobycie wielu nowych odbiorców produktów czy usług. To sytuacja pożądana, jednak nowe relacje handlowe niosą ze sobą spore ryzyko. Przyspieszone tempo rozwoju utrudnia weryfikację nowych partnerów, a zwiększenie skali działania powoduje znaczny przyrost prac administracyjno-księgowych i związanych z nimi kosztów.

W takiej sytuacji na pomoc spieszy faktoring, dzięki któremu klienci zyskują przede wszystkim:

• szybkie finansowanie dostosowane do wielkości sprzedaży,

• profesjonalny outsourcing zarządzania należnościami,

• zabezpieczenie przed ryzykiem nieodzyskania należności.


Andrzej Żbikowski

Prezes zarządu, dyrektor generalny ING Commercial Finance Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA