REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Transport – opodatkowanie transportu i usług spedycyjnych 2011

Publikacja adresowana jest do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych. Powstała w celu rozwiązania wątpliwości, rodzących się na tle opodatkowania tej działalności.  Autorka dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem wynikającym z wieloletniej praktyki w zawodzie Doradcy Podatkowego, dając przy tym wskazówki, pomagające uniknąć błędów w rozliczaniu się z urzędem skarbowym. Wszystkich wyjaśnień udziela z uwzględnieniem aktualnego stanu prawnego ze wskazaniem przepisów prawnych regulujących poszczególne zagadnienia tematyczne. Książka stanowi praktyczny i rzeczowy poradnik ilustrowany przykładami zdarzeń gospodarczych, który w przystępny sposób omawia zagadnienia.

Karta podatkowa 2011

Książka "Karta Podatkowa" kierowana jest do drobnych przedsiębiorców, którzy prowadzą jednoosobowo działalność gospodarczą, bądź też w formie spółki cywilnej. Przedstawiono w niej zagadnienia związane z opłacaniem zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej.W niniejszym opracowaniu znajdą Państwo informację na temat wyboru najkorzystniejszej formy opodatkowania, zasad opodatkowania kartą podatkową oraz innych obowiązków związanych z rozliczaniem się z Urzędem Skarbowym w tej formie. Szczególny nacisk położony został na omówienie zagadnień dotyczących warunków opodatkowania kartą podatkową, ustalenia jej wysokości, a także na obowiązki jakie z tego tytułu wynikają dla podatnika.

Jak zwyciężać w pracy. Przywództwo wyższego stopnia w praktyce

W wielu organizacjach menedżerowie są zmuszeni do oceniania i szeregowania pracowników. Wtedy zawsze ktoś jest ostatni, ktoś jest najgorszy. To niedobra motywacja, która niszczy atmosferę i pożera wiarę we własne siły. Na szczęście można inaczej oceniać pracowników. Do tego jest potrzebna zmiana w myśleniu o przywództwie i celach współpracy z podwładnymi. Bo naprawdę wszyscy mogą zwyciężać w pracy. Trzeba tylko stworzyć właściwe warunki.

Dotacje na e-biznes. Pozyskiwanie środków z UE w ramach PO IG 8.1

Dzięki członkostwu Polski w Unii Europejskiej prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie ma wreszcie możliwość uzyskania wsparcia z funduszy europejskich. Jeśli zamierzasz oferować swoje usługi w formie elektronicznej szerokiemu gronu odbiorców lub chcesz realizować w sieci projekt biznesowy, masz szansę pozyskać dotację z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG).

REKLAMA

Zarządzanie. Kanony i trendy


Autorzy tej książki łączą klasyczne podejście do zarządzania oparte na czterech głównych działaniach (planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola) z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania wiedzą, budowania relacji i odkrywaniem potrzeb klienta. Ich zdaniem, w obecnych czasach tylko taki sposób postępowania może przynieść sukces – klasyczne sposoby nie działają, ponieważ klienci chcą otrzymywać więcej niż dotychczas. Dobry jakościowo produkt po dobrej cenie już nie wystarczy.

Finanse

Dla większości osób „finanse” kojarzą się ze światem giełdy, międzynarodowymi transakcjami i liczbą zer przyprawiającą o zawrót głowy. Jednak finanse to – od zawsze i przede wszystkim – sposób regulowania zależności między ludźmi, firmami, państwami. Strumienie pieniędzy pędzą w różnych kierunkach, co ma kluczowe znaczenie dla ilości pieniędzy lądującej w naszych portfelach. Takie całościowe podejście prezentują autorzy tej książki i dlatego wyróżnia się ona spośród wielu innych podręczników.

Finanse dla niefinansistów

Kiedy menedżerowie i przedsiębiorcy orientują się, jak bardzo potrzebują wiedzy o finansach? Stracić pieniądze można na tysiąc sposobów, czasami nawet o tym nie wiedząc. Niniejszy elementarz wiedzy o finansach nie uchroni Cię przed złymi decyzjami finansowymi, jednak uświadomi Ci, że w wielu sytuacjach masz do wyboru więcej niż jedną opcję.

Poradnik Ryczałtowca – 2011

W poradniku w sposób jasny i przejrzysty opisane zostały sytuacje i warunki, na jakich można wybrać ryczałt ewidencjonowany oraz wskazano kto nie może skorzystać z tej formy opodatkowania. Pozycja ta pozwala również na podjęcie decyzji, czy ryczałt ewidencjonowany jest właściwą formą opodatkowania. Wyjaśnione zostały przypadki, w których traci się prawo do ryczałtu oraz jaka jest wysokość obciążenia podatkowego, a więc według jakich stawek opodatkowane są poszczególne rodzaje działalności gospodarczej.

REKLAMA

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

W dzisiejszej gospodarce przedsiębiorstwa turystyczne (hotele, jadłodajnie, obiekty rekreacyjne, sklepy z pamiątkami) nie mogą opierać się wyłącznie na międzypokoleniowej wiedzy jak skutecznie prowadzić biznes. Potrzebna jest wiedza fachowa z zakresu finansów m.in. o dokumentacji finansowej, planowania przepływów pieniężnych, podatków, należności. Jest to ważne do uzyskania kredytu, dotacji unijnej oraz po prostu – do wyjścia na swoje.

Marketing i public relations w małej firmie

Prowadząc firmę, trzeba stale pamiętać o tym, że warunkiem jej sukcesu jest tworzenie i podtrzymywanie właściwych relacji z otoczeniem rynkowym --klientami, dostawcami, a nawet... konkurencją. Skorzystaj z rad swojego działu wiedzy i doświadczenia -- wypłyń na szerokie wody biznesu.

Odkryć zarządzanie

Menedżerowie lubią zdobywać wiedzę przez książki i artykuły. Jednak wybór jest duży, a czas możliwy do przeznaczenia na poszukiwanie wartościowej lektury – ograniczony. Z pomocą przychodzą więc tak zwane książki zbiorcze, które przedstawiają kilka koncepcji i narzędzi za jednym zamachem. Ważny jest wtedy wybór ciekawych a jednocześnie przydatnych treści – tak jak zrobiła to autorka tej książki.

Psychologia coachingu

Ta książka jest przydatnym źródłem wielu teorii psychologicznych związanych z coachingiem i rozwojem. Znajdziesz w niej także kilkanaście ćwiczeń, które umożliwią odkrywanie siebie, analizę problemów, poszukiwanie rozwiązań oraz zmianę zachowań. Autorzy widzą coaching – i przedstawiają go czytelnikom – jako narzędzie zdobywania wiedzy i inspiracji z przeszłości. To co już się stało nie jest warte naprawiania. Liczy się przyszłość.

Psychologia zarządzania w organizacji

Tytuł książki jest nieco zagmatwany, dotyczy jednak czegoś prostego. Otóż człowiek w miejscu pracy odczuwa wiele różnych nacisków na swoje życie wewnętrzne (tożsamość, postawy, przekonania, samoocenę). Brak świadomości o istnieniu, kierunku i sile tych nacisków oznacza poddawanie się im lub przypadkową obronę, co na dłuższą metę kończy się nieprzyjemnie dla pracownika. Nie jest to poradnik, raczej książka do refleksji i odkrycia wagi pewnych rzeczy, które zwykle zbywa się „to nieistotne”.

Dokumentacja biegłego rewidenta z badania sprawozdań finansowych

Jeśli jesteś biegłym rewidentem, ta książka to twoje narzędzie pracy. Jeśli natomiast jesteś kierownikiem działu finansów, to będzie twój podręcznik dobrych praktyk w zakresie przygotowywania sprawozdań finansowych. Dzięki zawartym w książce szablonom dokumentów oraz wskazówkom z praktyki rewidenckiej wizyta zewnętrznego kontrolera – np. z okazji due dilligence pod planowane wejście inwestora – uwolni cię od stresującego ucisku w żołądku i rąk trzęsących się od nadmiaru kofeiny.

Początkujący menedżer

"Początkujący menedżer. Wydanie V" to poradnik opisujący zagadnienia przydatne każdemu, kto stoi u progu kariery menedżerskiej. Przedstawia zasady zarządzania personelem, dzięki którym można zyskać poważanie bez konieczności uciekania się do stosowania argumentów siłowych. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak bezboleśnie wdrożyć się w nowe obowiązki i wypracować sobie własny styl zarządzania. Nauczysz się rozmawiać z personelem, motywować pracowników i postępować z osobami zachowującymi się nieodpowiednio. Poznasz sposoby oceniania pracy swoich podwładnych i ustalania wynagrodzeń. Przeczytasz także o metodach radzenia sobie ze stresem, który nierozerwalnie wiąże się z pracą menedżera.

Zarządzanie wartością projektów

W każdej firmie realizuje się wiele projektów, więc i tobie przypadnie ten zaszczyt. Na początku będziesz brać udział w czyimś projekcie. Zrealizujesz zadanie o X, zdobędziesz informacje o Y, skoczysz po chrupiące bułeczki na stację benzynową podczas nocnego maratonu zszywania kopii raportu. Wreszcie przyjdzie ten moment, gdy samodzielnie zaczniesz składać swój projekt. Ta książka pomoże ci wtedy ogarnąć finansową stronę projektu tak, aby sprawnie uzyskać na niego fundusze i zgodę na start.

Zatrudnianie po znajomości. Kapitał społeczny na rynku

Czy opłaca się zatrudniać znajomych? Czy opłaca się szukać pracy u znajomych? Odpowiedź jest w zasadzie oczywista: tak! Przecież znajomy to ktoś kogo znasz, kogo lubisz i z kim łatwiej się dogadać niż z obcym, prawda? Cóż, i tak, i nie. Polscy przedsiębiorcy pochodzą bowiem z dystansem do zatrudniania rodziny i znajomych. Z tej książki dowiesz się z niej jak zaprezentować się znajomemu i na co uważać w pracy u znajomego. Książka zawiera oryginalne fragmenty rozmów Autora z przedsiębiorcami.

Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm

Czasami, gdy obserwujemy duże firmy, zdumiewa nas to, że udaje im się jakoś funkcjonować -- mimo przerostu biurokracji, gigantycznych pensji dyrektorów, kosmicznych budżetów reklamowych i ekstrawaganckich siedzib, których utrzymanie kosztuje miliony. A jednak to właśnie te firmy trwają na rynku od lat, wyznaczają trendy i mają kolosalne zyski! Jest to możliwe, ponieważ korporacje stosują podział pracy, realizują wymierne cele i konsekwentnie trzymają się obranego kursu.

Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne

Przedsiębiorca musi radzić sobie ze schizofreniczną naturą swojej działalności. Sam widzi siebie bowiem jako nosiciela postępu i rozwoju w zatęchłym środowisku gospodarczym. Ale inni ludzie, pracownicy którzy nie podejmują przedsiębiorczego ryzyka, uważają zwykle przedsiębiorców za wyzyskiwaczy, kombinatorów i próżniaków (zgodnie z biblijnym „chcą zbierać, gdzie nie posiali”). Żeby sobie z tym poradzić, wystarczy poznać skąd się biorą obie strony medalu.

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie

Problemy firm ze strategią biorą się z bałaganu intelektualnego. Średnio rozgarnięty menedżer jest w stanie wymienić 8-10 różnych strategii biznesowych. Dysponuje wieloma bardzo sensownymi pomysłami na rozwój firmy, ale nie umie podjąć decyzji który z nich jest najbardziej odpowiedni do jego firmy. Ta książka przedstawia najważniejsze współczesne koncepcje konkurencyjności i rozwoju przedsiębiorstwa. W kolejnych rozdziałach poznasz najważniejsze metody tworzenia i wyboru strategii.

Coaching

Jeśli tak, mamy dla Ciebie intratną propozycję zawodową- zostań coachem. Zarobki w tej doskonale rozwijającej się branży są wysokie, a popyt rośnie w oczach. Możesz wykonywać swój nowy zawód po godzinach albo ubiegać się o pracę na stanowisku coacha w dużej firmie. Jeśli ta propozycja Cię zainteresowała, prawdopodobnie masz do nas wiele pytań- odpowiedź na nie znajdziesz w tej książce.

Od pomysłu do zysku. Jak spieniężyć innowacyjność

Kiedyś Twój rynek zapełni się konkurentami. Będziesz chciał się od nich odciąć: stworzyć niezrównany produkt i wkroczyć na niezajęty teren. Już teraz pomyśl, jak to zrobisz. Jak znajdziesz nowe pomysły i jak wybierzesz najlepsze z nich? Jak zamienisz ideę w gotowy produkt? I najważniejsze: jak wykorzystasz wartość handlową pomysłu i jak wytworzysz zysk? Odpowiedzi znajdziesz w tej książce.

Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą

Przedsiębiorcy i kandydaci na przedsiębiorców często podchodzą do książek z tej dziedziny z ogromną rezerwą. Uważają je za przedumane, za oderwane od rzeczywistości. Są one jednak wielką pomocą dla przedsiębiorcy. Dzięki informacjom w nich – książkach – zawartych mogą oni – przedsiębiorcy – zawczasu przewidzieć trudności i przygotować się na nie. Książki to pomoc, nie przeszkoda. Zwłaszcza takie jak ta, które przekazują nie tylko podają wiedzę fachową, ale też pokazują ją na przykładach firm.

Skuteczne wdrażanie strategii

Dyrektorzy często świetnie wiedzą dokąd chcą zaprowadzić firmy na przestrzeni najbliższych dwóch lat. Kłopot w tym, że większość z nich nie ma pewności, że tam trafi. Pewność taką daje wdrażanie strategii poprzez projekty/inwestycje. To dzięki projektom powstają nowe produkty, usługi, systemy, nowe umiejętności, sojusze i mechanizmy realizacji zobowiązań względem klientów. Opisany w książce proces pozwoli ci prawidłowo wybierać projekty i skutecznie je realizować – zgodnie z przyjętą strategią.

Skuteczna komunikacja w biznesie


Pracownicy którzy potrafią się umiejętnie komunikować, popełniają mniej błędów, rzadziej zdarzają im się nieporozumienia, generują mniej nieprzyjemnej atmosfery. Dzięki temu są bardziej wydajni. Ta książka o komunikacji w biznesie może być używana zarówno przez osoby z niewielkim doświadczeniem zawodowym czerpiące z niej podstawową wiedzę nt. niezbędnych umiejętności komunikacyjnych, jak i przez doświadczonych profesjonalistów chcących odświeżyć lub uzupełnić swoje umiejętności.

Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania

Kim jest zatem menedżer nowej generacji? To człowiek o dużym zasobie wiedzy oraz wysokim poziomie inteligencji, zwłaszcza emocjonalnej i społecznej. Aspirując do roli przywódcy, powinien być dobrym organizatorem, wrażliwym na sytuację innych, czyli empatycznym. Czerpiąc wiedzę z najlepszych wzorców historycznych, musi wyprzedzać swój czas, patrząc daleko w przyszłość. Oczekuje się od niego niczym nieskrępowanej pomysłowości i kreatywności.

Jak prowadzić seminaria i warsztaty

Książka "Jak prowadzić seminaria i warsztaty" to podręcznik dla szkoleniowców, osób zapraszanych na seminaria w charakterze prelegentów i dla wszystkich tych, którzy chcą opanować umiejętność przedstawiania szerszemu audytorium swoich idei i koncepcji. Opisuje sprawdzone techniki zdobywania uwagi słuchaczy, utrzymywania ich zainteresowania i efektywnego przekazywania informacji. Przedstawia najlepsze sposoby omawiania tematów szkolenia, zadawania pytań jego uczestnikom i wykorzystywania materiałów dodatkowych, takich jak tablice oraz prezentacje.

Jak prowadzić księgę przychodów i rozchodów

Podatkowa księga przychodów i rozchodów, to najprostsza forma prowadzenia księgowości małej firmy. Jednak "najprostsza" nie znaczy w tym przypadku łatwa. Dlatego warto zapoznać się z zasadami prowadzenia tej księgi.

Zasady podatku i ewidencji VAT w 2010r.

Opracowanie w sposób praktyczny przedstawia podstawowe zagadnienia związane z rozliczaniem podatku od towarów i usług. Poradnik jest wprowadzeniem w podstawowe definicje i pojęcia podatku VAT - co ułatwia posługiwanie się ustawą i innymi aktami prawnymi dotyczącymi tego podatku, stanowi także uzupełnienie części praktycznej opracowania.  Tekst podzielony został na dwie zasadnicze części. Osobno zostały przedstawione zagadnienia dotyczące rozliczania podatku VAT w obrocie krajowym, a osobno problemy dotykające podatników dokonujących transakcji wewnątrzwspólnotowych. Zagadnienia zostały przestawione także w formie praktycznych przykładów.

Koncepcje zarządzania

Książki o zarządzaniu dzielą się na dwie grupy. Pierwsza to poradniki, które miło się czyta w samolocie, ale trudno je zastosować w praktyce. Druga grupa to podręczniki, które trudno się czyta, ale za to otrzymujesz fachową wiedzę do wykorzystania w pracy. Ta książka należy do grupy drugiej, ale „puszcza oko” w kierunku książek z grupy pierwszej tzn. jest sporo list z punktorami i tabelek oraz niedużo stron dla każdej koncepcji (autorzy nie mają po prostu miejsca by brnąć w nudne szczegóły).

Jak pisać dobre e-maile

Sprawna i skuteczna komunikacja to podstawa biznesu - niezależnie od tego, kto z kim się porozumiewa i na jakiej płaszczyźnie. A ponieważ poczta elektroniczna jest jednym z najczęściej wykorzystywanych środków przekazu informacji, warto umieć perfekcyjnie się posługiwać tym użytecznym narzędziem, aby skutecznie przekazywać właściwe komunikaty.

Pozyskiwanie środków unijnych przez przedsiębiorstwa innowacyjne

W polskich warunkach środki unijne stanowią największe źródło wsparcia projektów związanych z wdrażaniem innowacji. Jednak ten sposób finansowania wiąże się z wieloma wyzwaniami organizacyjnymi, z których największym jest powiązanie pozyskania funduszy z wdrożeniem innowacji. Jest to skomplikowane zadanie, łatwo w nim o kosztowną pomyłkę. Ta książka pokazuje jak sobie z tym skutecznie poradzić.

Prawo pracy. 4 wydanie 2011

Prawo pracy nie powstało po to, by utrudnić komukolwiek życie. Jego celem jest stworzenie minimalnych warunków współpracy gospodarczej między ludźmi tak, aby zdobywanie środków do życia nie wiązało się z utratą ludzkiej godności, zdrowia, psychicznej równowagi. Warto je znać, aby nie dać się naciągnąć nieuczciwym pracownikom ani nieuczciwym pracodawcom.

Rachunkowość finansowa i podatkowa. Nowe wydanie 2010

Ta książka to nowe, uaktualnione i poszerzone wydanie cieszącego się dużą popularnością podręcznika z dziedziny rachunkowości finansowej z uwzględnieniem zagadnień podatkowych. 725 stron i 30 rozdziałów to zapewnienie, że wszystkie ważne i potrzebne informacje zostały zawarte. Autorzy powołują się na najnowsze rozwiązania prawne obowiązujące w roku 2010 m.in. zmiany w ustawie o rachunkowości i prawie podatkowym, zmiany w prawie UE i zmiany w standardach rachunkowości MSR i MSSF.

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach

Dla części ekspertów warunkiem osiągnięcia sukcesu w biznesie jest stworzenie inspirującego i przyjaznego środowiska pracy. Tylko w takich warunkach pracownicy są w stanie reagować na sytuacje rynkowe, sprawnie i skutecznie rozwiązywać problemy klientów. Ważne jest więc monitorowanie nastrojów w firmie i umiejętne zarządzanie systemem kadr. Ta książka pokazuje jak radzą sobie z tym polskie przedsiębiorstwa. Świetnie służy jako punkt wyjścia do ulepszenia obecnego systemu kadrowego w firmie.

Jak napisać poprawny biznesplan 2011

Podejmując decyzję o uruchomieniu własnej działalności lub o zrealizowaniu określonej inwestycji przedsiębiorca potrzebuje określonych zasobów finansowych. W celu ich pozyskania często konieczne jest stworzenie biznesplanu, który stanowi swoistą nawigację drogi ku planowanemu przedsięwzięciu. Książka skierowana jest zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak również i tych, działających już w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Niniejsza publikacja zawiera praktyczne wskazówki, jakie najważniejsze elementy powinien zawierać plan biznesowy oraz wskazuje metodykę tworzenia tego dokumentu, uwrażliwiając na sfery objęte szczególną uwagą osób oceniających biznesplan.

E-learning. Tajniki edukacji na odległość

Aby skutecznie pełnić role zawodowe, społeczne i osobiste, potrzebujemy wiedzy wyselekcjonowanej i uporządkowanej, atrakcyjnej i przejrzystej, a także pozwalającej na sprawdzenie poziomu jej opanowania. Na to zapotrzebowanie odpowiada e-learning czyli wszelkiego rodzaju szkolenia elektroniczne i e-kursy. Ta książka przedstawi ci podstawowe terminy, zasady i narzędzia stosowane w skutecznym e-learningu. Dowiesz się jak oceniać programy e-nauczania oraz jak mierzyć ich efektywność i rentowność.

Jak czytać i rozumieć angielskie dokumenty sądowe w sprawach cywilnych? Praktyczny przewodnik

Ta książka to praktyczny przewodnik przygotowany dla osób, które stykają się z anglojęzycznymi dokumentami sądowymi dotyczącymi spraw cywilnych – dla prawników, tłumaczy, menedżerów i studentów. Aby rzeczywiście była przydatna dla czytelników, książka została pomyślana jako połączenie słownika i podstawowego kursu angielskiego języka prawniczego. Wszystkie przedstawione w książce dokumenty są autentyczne, a występująca w nich terminologia jest wszechstronnie objaśniona.

Rachunkowość zarządcza. Podejście operacyjne i strategiczne

Tego typu podręczniki świetnie nadają się do sprawdzania stanu swojej wiedzy oraz do odkurzenia wiadomości ze studiów. Przy okazji można odkryć ciekawostki, które umykają w codziennej pracy, albo też zainspirować się do podjęcia nowych, zyskownych działań. Nowoczesna rachunkowość jest bowiem uniwersalnym językiem zarządu, dyrektorów i inwestorów – oprócz tradycyjnych liczb i wzorów korzysta też z kart wyników, strategicznych analiz oraz narzędzi komunikacji z otoczeniem firmy.

Zarządzanie wartością klienta

Posiadanie rzeszy lojalnych klientów to upragniony cel każdego pracownika działu marketingu. Dlaczego? Bo lojalni klienci przynoszą regularny wpłaty, są tańsi w obsłudze, mogą płacić więcej niż zwykli klienci i polecają kupowane produkty znajomym… Jeśli tak sądzisz, to szybko wybij to sobie z głowy. Lojalność klientów nie jest tak prosta jak wygląda. Z tej książki dowiesz się na czym naprawdę polega lojalność i jak zdobyć ją skutecznie i z zyskiem dla firmy.

Etykieta w biznesie

Zapewne niejedno wiesz już o profesjonalnym kształtowaniu własnego wizerunku. I zdajesz sobie sprawę, że Twoje dobre imię to kapitał, którego nigdy nie powinieneś stracić. Opinia osoby dobrze wychowanej działa jak pozytywna aura otaczająca Twoje biurko. "W uprzejmości jest wdzięk i korzyść" -mawiał Eurypides. I mimo że kindersztuba stosowana pozornie nie kosztuje zbyt wiele, tak naprawdę jest bezcenna!

Jak rozwijać potencjał Twoich pracowników

Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz coraz więcej spraw na głowie. Nieraz myślisz: "Lepiej zajmę się tym sam, bo jeśli zlecę to komuś, będę musiał wyjaśniać wszystko od A do Z, a i tak skończy się na tym, że parę razy zostanę po godzinach". Być może wątpisz, czy w ogóle opłaca się szkolić pracowników: mogą zdobyć kwalifikacje Twoim kosztem, a potem uciec do innych firm. Ale czy czasem zastanawiałeś się, co by się stało, gdybyś zajął się rozwojem umiejętności swoich ludzi, a oni by pozostali w zespole?

Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów

Jak sprawić, żeby Twoi podwładni wykonywali swoje obowiązki z zaangażowaniem? Co najsilniej motywuje Polaków? Jak przygotować i wdrożyć skuteczny plan motywacyjny? Które teorie motywowania sprawdziły się w praktyce? Autorzy tego praktycznego podręcznika odpowiadają na wszystkie wątpliwości w kwestii motywowania - takie, które każdy menedżer chciałby wyrazić, choć nie zawsze wie, kto mógłby mu je wyjaśnić.

Private asset & Wealth management


Przeciętnemu Polakowi nie jest potrzebna wiedza na temat funduszy luksemburskich, obligacji śmierci lub obligacji katastrofalnych. Ale dla fanów wiedzy, pytań, odpowiedzi i porad, to świetna okazja do poszerzenia horyzontów. Zobaczyć jak ludzie zarabiają pieniądze w sposób o jakim nam się nie śniło to znaczy odkryć nowy sposób myślenia, działania, patrzenia na świat. Porzucić ograniczenia i wejść na nowe ścieżki. To bardzo inspirująca lektura.

Fundacje Stowarzyszenia. Funkcjonowanie i opodatkowanie

Niniejsze opracowanie stanowi omówienie - pod kątem prawnym, podatkowym i rachunkowym - problematyki funcjonowania fundacji oraz stowarzyszeń. Są to formy prawne organizacji pozarządowych, które zdecydowanie najczęściej występują w obrocie społeczno - gospodarczym. Przede wszystkim przedstawiono tu podstawowe zasady i procedury zakładania fundacji i stowarzyszeń wraz ze wskazaniem praktycznych elementów przedmiotowej tematyki, w tym określenie możliwości fundacji i stowarzyszeń w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.
Załączone zostały przykładowe wzory podstawowych dokumentów i aktów wewnętrznych wykorzystywanych w fundacjach i stowarzyszeniach.
W związku z faktem, że przedmiotowa publikacja nie stanowi wyczerpującego omówienia rzeczonej problematyki, wskazano również podstawowe źródła prawa regulujące wskazaną tematykę.

Analiza sprawozdań finansowych. Tom 1

Sprawozdanie finansowe firmy pozwala zrozumieć w jaki sposób zarabia ona pieniądze, czy jest to działanie trwałe na przyszłość i czy kadra zarządzająca ma na to wpływ. W Polsce stosuje się polski system tworzenia sprawozdań, w Unii obowiązuje system MSSF, a w Stanach – US GAAP. Znajomość tych systemów przydaje się w kontaktach biznesowych z zagranicznymi podmiotami np. przy kredytach, transakcjach, partnerstwach, zakupach i sprzedażach firm). Wszystkie trzy zostały opisane w książce.

Relacje inwestorskie

Ustanowienie i utrzymanie komunikacji między spółkami a inwestorami – to obszar działań relacji inwestorskich, które są obecnie jednym ze standardów funkcjonowania spółki akcyjnej o akcjach w obrocie publicznym. Pośrednicy finansowi, analitycy, media, organy nadzoru, a także sami inwestorzy wywierają nacisk na dobry przepływ informacji od firm. Uczciwe i rzetelne informacje są bowiem lekarstwem na kryzysy gospodarcze i skandale finansowe. Dają szansę na zyskowny rozwój i zaufanie rynku.

Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta

Organizacja, która chce sprostać pojawiającym się wyzwaniom rynkowym, musi poznać swojego klienta wraz z jego potrzebami i oczekiwaniami. Ich przełożenie na decyzje firmy tworzy fundament do budowy trwałej przewagi konkurencyjnej. Dlatego zwrócenie się firmy w kierunku marketingu relacji rozpoczyna nową drogę działalności, której celem jest satysfakcja i lojalność klientów, a także rozwój zyski. Firmy wykorzystują w tym celu różne strategie – autorzy opisali je w tej książce.

Mistrzowskie prezentacje

Spotkanie z klientem, zebranie działu, wystąpienie na konferencji tematycznej – wszędzie tam w prezentacji korzysta się ze slajdów i najczęściej są to slajdy źle zbudowane. Przeładowanie treścią, oklepane grafiki, brak elementów zapadających w pamięć – to główne błędy prelegentów. W tej książce autorzy pokazują, że można robić wspaniałe slajdy (a dzięki temu wspaniałe prezentacje) i że nie jest to trudne. Wystarczy trochę zapału i postępowanie zgodnie z opisanymi w tej książce zasadami.

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny to struktura władzy w spółce, za pośrednictwem której właściciele lub akcjonariusze ustalają cele ekonomiczne firmy, środki ich realizacji oraz metody monitorowania osiąganych rezultatów. Taka warstwa zarządzania jest konieczna, gdy właściciele lub akcjonariusze nie mogą sami nią zarządzać (nie znają się, nie mają ochoty), ale nie mają ochoty pozostawić swoich pieniędzy bez ochrony ze strony nieuczciwych dyrektorów i menedżerów.

REKLAMA