REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Franczyzobiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Franczyza – biznes dla każdego. Model zyskujący popularność

W modelu franczyzowym działają znane sieci gastronomiczne, odzieżowe, a także banki, stacje benzynowe czy firmy usługowe. Biznes na licencji niesie za sobą wiele korzyści zaczynając od bezpieczeństwa prowadzenia działalności, a kończąc na przewadze konkurencyjnej, którą daje opracowane know-how. Co stoi za sukcesem franczyzy w Polsce?

Franczyza - czy jest dla Ciebie?

Franczyza jest konstrukcją umożliwiającą założenie własnego biznesu pod sprawdzonym szyldem. Franczyzodawca udostępnia również know-how oraz praktyczne porady. Ryzyko gospodarcze pozostaje ale na wstępie jest łatwiej.

Jak założyć lodziarnię? Najłatwiej w sieci franczyzowej

Jeśli zastanawiasz się nad otworzeniem lodziarni franczyzowej, zima to najlepszy czas na rozpoczęcie działań. Dlaczego? Ponieważ zyskujemy kilka cennych miesięcy na przygotowania. Niektóre sieci oferują także specjalne promocje, które pozwalają zaoszczędzić środki na inwestycję. Od czego więc zacząć?

Franczyza oraz koszty z nią związane

Franczyza to system prowadzenia działalności gospodarczej oparty na współpracy najczęściej kilku podmiotów. Pomysłodawca przedsięwzięcia biznesowego przekazuje swoim partnerom know how, czyli kompleksową wiedzę i wsparcie w prowadzeniu ich własnych firm oraz prawo do używania przez nich jej znaku firmowego. Z każdą działalnością wiążą się określone koszty. Podobnie jest w przypadku działalności opartej na licencji franczyzowej.

REKLAMA

Sklep ze sprzętem komputerowym - franczyza

Rozwój technologii IT i wciąż nie gasnące zainteresowanie tą branżą to pomysł na inwestycję w sklep komputerowy.

Salon kosmetyczny we franczyzie

Czas kryzysu nie wpływa negatywnie na popularność usług kosmetycznych. Okazuje się, że chcemy dbać o urodę nawet wtedy, kiedy mamy mniej w portfelu. Salony kosmetyczne wciąż mają klientów. A taki salon to dobry pomysł na biznes.

Przebieg rekrutacji kandydatów na franczyzobiorców

Umowa franczyzy zawierana jest z reguły na okres kilku lat, nie jest to oczywiście regułą z uwagi na fakt iż każda z sieci określa to indywidualnie. Niektóre z funkcjonujących systemów franczyzowych nie udzielają wyłączności terytorialnej inne ściśle określają teren działalności przyszłego franczyzobiorcy. Franczyzobiorca, po odbyciu szkolenia, akceptacji oferty proponowanej przez daną sieć, zawarciu umowy franczyzy oraz zapłacie na rzecz franczyzobiorcy przewidzianych tą umową kwot licencyjnych może rozpoczynać działalność.

Usługi świadczone przez franczyzodawców na rzecz franczyzobiorców

Obowiązki dotyczące rozwoju produktów i usług, zapewnienie należytej jakości towarów lub usług oferowanych przez franczyzodawców - to obowiązki dawcy franczyzy względem biorcy, określone w pakiecie franczyzowym.

REKLAMA

Banki zabiegają o franczyzobiorców

W pierwszym półroczu tego roku banki uruchomiły ponad 250 oddziałów działających na zasadzie franczyzy i rozbudowują sieć placówek partnerskich.

Dlaczego franczyza

W dobie recesji firmy wstrzymują inwestycje, czekając na poprawę koniunktury. Są jednak i tacy, którzy stawiają czoła sytuacji na rynku i wybierają sprawdzone pomysły na biznes. Z badań PROFIT system, że w tym roku w Polsce przybędzie około 3,5 tys. firm, działających na licencji franczyzowej.

Know-how czyli wiesz jak

Know-how wchodzący w skład pakietu franczyzowego to chyba najważniejsza jego część składowa. To poufna wiedza z danej dziedziny. W przypadku przedsiębiorstwa są to informacje, które w kilku słowach można określić jako przepis na sukces danej firmy.

Franczyza - a co to

W latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia, pewien sprzedawca mikserów odwiedził w San Bernardino w USA restaurację. Sposób obsługi i pomysł na nią bardzo mu się spodobał, tak, że spędził w niej cały dzień. Za kilkadziesiąt dni, był już po rozmowach z właścicielami restauracji, nabył licencję od nich i otworzył sieć własnych. Był to Ray Kroc – założyciel McDonald's – najbardziej znanej sieci franczyzowej.

REKLAMA