Usługi świadczone przez franczyzodawców na rzecz franczyzobiorców
REKLAMA
REKLAMA
Usługi świadczone przez franczyzodawców na rzecz franczyzobiorców – to zakres wsparcia i doradztwa oferowanego franczyzobiorcom przez franczyzodawców. Obowiązkiem franczyzodawcy jest nadzór nad rozwojem produktów i usług, reklama i public relations całej sieci. Sprawują również pieczę nad obsługą administracyjno – finansową oraz utrzymaniem dyscypliny w obszarze całego systemu.
REKLAMA
REKLAMA
Zanim franczyzobiorca uruchomi punkt franczyzowy, dawca musi gwarantować mu intensywny program szkoleniowy, którego celem, będzie zapoznanie biorcy z takimi aspektami jak:
• produkty bądź usługi oferowane przez system;
• informacje na temat konkurencji;
• techniki marketingowe;
• metody rekrutacji i szkolenia pracowników;
• księgowość i sprawozdawczość;
• zarządzanie zapasami;
• oprogramowanie i sprzęt komputerowy;
• obsługa specjalistycznego sprzętu.
Dawca powinien pomóc biorcy w wyborze lokalizacji i remoncie lokalu, wskazać źródło zakupu wyposażenia, dokonać pierwszego zamówienia na asortyment punktu, dostarczyć konieczne (często autorskie) oprogramowanie, ustalić zasady rekrutacji pracowników, pomóc w promocji nowootwartego punktu.
Po otwarciu nowego punktu Franczyzodawca powinien czuć się w obowiązkach stałej opieki nad placówką, dzielić się swoją wiedzą i spostrzeżeniami, organizować wspólne kampanie reklamowe z biorcą na targach i w mediach. Na podstawie wspólnych ustaleń zbudować witrynę internetową traktującą o całej sieci. Dawca powinien obserwować rynek, statystyki i tendencje i jeśli zachodzi potrzeba uaktualniać podręcznik operacyjny i wprowadzać innowacje do sieci.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.