| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

Sieć internet, jako narzędzie marketingu, umożliwia firmom przede wszystkim przedstawienie podstawowych, jak także pogłębionych informacji na ich temat. Obecność podmiotów gospodarczych w internecie możliwa jest na wiele sposobów. Podstawowym sposobem jest zamieszczenie najważniejszych danych o firmie (tzw. e-wizytówka) w dostępnych w sieci różnego rodzaju bazach firm.

Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy

Drugim prostym sposobem prezentacji firmy poprzez sieć Internet, który jednocześnie można już uznać za przejaw jej działalności promocyjnej, jest stworzenie nieskomplikowanej strony tzw. miniwitryny, składającej się najczęściej z tylko jednego dokumentu. Witryny tego typu zazwyczaj są częścią branżowych ośrodków grupujących zainteresowane podmioty z określonego regionu np. województwa, powiatu, miasta itp. Podobnie jak w przypadku internetowych baz firm, strona taka zawiera tylko podstawowe informacje o firmie i jej produktach lub usługach jednak mogą one być wzbogacone dodatkowo innymi elementami multimedialnymi takimi jak zdjęcia lub rysunki (oczywiście w ograniczonym stopniu).

Witryna internetowa – zalety:
► niski koszt oraz stosunkowa łatwość i szybkość stworzenia prezentacji firmy,
► duży zasięg – możliwość dotarcia do nieograniczonej liczby odbiorców,
► pozwala komunikować otoczeniu praktycznie nieograniczony pod względem ilości i formy zasób informacji,
► możliwość aktualizacji i rozbudowywania przekazywanej informacji,
► możliwość prowadzenia badań marketingowych dostarczających zarówno danych pierwotnych jak i wtórnych.

Podstawową formą gromadzenia przez przedsiębiorstwa danych pierwotnych są badania ankietowe, realizowane w ten sposób, że na stronach WWW zamieszczane są kwestionariusze ankiety, które następnie pocztą elektroniczną docierają do respondentów.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Kształtowanie i utrzymanie pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa jest podstawą działalności public relations. Firmy posiadające swoje własne witryny internetowe uważane są za bardziej nowoczesne i godne większego zaufania, niż te które takich stron nie posiadają, stąd też już samo stworzenie własnego ośrodka WWW stanowi działanie public relations. Najczęściej stosowaną przez firmy formą PR w sieci jest umieszczanie na swoich witrynach internetowych różnych publikacji, zarówno własnych jak i tych, które ukazały się na innych łamach, a przeznaczonych dla prasy. 

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sergiusz Felbur

Prawnik, specjalista ds. produktów prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »