| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Pracownik i ZUS > Zatrudnienie pracowników w formie telepracy - prawa i obowiązki pracownika

Zatrudnienie pracowników w formie telepracy - prawa i obowiązki pracownika

Telepraca oznacza pracę wykonywaną z dala od konwencjonalnego miejsca zatrudnienia, przy użyciu współczesnych technologii teleinformatycznych. Umożliwia godzenie życia zawodowego z życiem rodzinnym oraz stosowanie elastycznej organizacji pracy polegającej na możliwości jej wykonywania „w każdym miejscu i o każdej porze”. Niewątpliwie, korzyści wprowadzenia telepracy są duże, także dla pracownika.

W związku ze specyfiką pracy w formie telepracy przepis art. 67(12) oraz 67(13) k.p. nakładają na telepracownika również inne dodatkowe obowiązki niezbędne do efektywnego wykonywania pracy, polegające na:

  • przekazywaniu pracodawcy informacji niezbędnych do porozumiewania się z nim za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo podobnych środków indywidualnego porozumiewania się na odległość; taki sam obowiązek został nałożony również na pracodawcę;
  • potwierdzeniu na piśmie zapoznania się z zasadami ochrony danych przekazywanych telepracownikowi; telepracownik jest obowiązany do ich przestrzegania; zasady ochrony danych przekazywanych telepracownikowi określa pracodawca, który również- w miarę potrzeby- przeprowadza instruktaż i szkolenie w tym zakresie.

Niewątpliwie, telepraca umożliwia pracownikom łatwiejsze pogodzenie obowiązków służbowych ze sprawami osobistymi i rodzinnymi. Szkoda, że ze względu na archaiczne przepisy BHP obowiązujące w Polsce jej zalety są niezwykle rzadko wykorzystywane- wykonuje ją jedynie 3% pracowników (dla porównania w Europie 15%).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Premium English

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »