REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

seo, słowa klucze
seo, słowa klucze

REKLAMA

REKLAMA

Postrzegana jakość strony internetowej lub kawałka treści, nie jest oparta wyłącznie na słowach kluczowych. Istnieje wiele innych czynników, które należy wziąć pod uwagę (jak szybkość ładowania strony, interfejs, jakość grafik, formatowanie itd.) Oczywiście „jakość” oznacza co innego dla różnych ludzi, lecz na fundamentalnym poziomie koncentrowanie się wyłącznie na słowach kluczowych nie ma sensu i może wręcz obniżyć doświadczenia użytkowników z treścią. Potrzebny jest nam nowy sposób na content marketing.

Celem tworzenia treści nie powinno być wymyślanie genialnej listy słów kluczowych. W przyszłości wyszukiwarki nie będą karały webmasterów za błędne użycie fraz kluczowych czy brak idealnie zoptymalizowanego tytułu. Z drugiej strony, to, za co z pewnością można zostać ukaranym to nadużywanie słów kluczowych.

REKLAMA

Rynek technologiczny zmienia się w tak szybkim tempie, że trudno jest przewidzieć przyszłość marketingu w wyszukiwarkach (nawet na przestrzeni dwóch czy trzech lat). Spoglądając w przeszłość, i mając na uwadze nowo pojawiające się trendy, możemy jednak odkryć pewne dowody na to, że dni słów kluczowych powoli dobiegają końca.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Oznaki utraty wartości słów kluczowych

Aktualizacje Panda i Penguin

W latach 2011 i 2012 byliśmy świadkami wielkiego spustoszenia spowodowanego przez aktualizacje wyszukiwarki Google – Penguin i Panda. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Panda skutecznie uporała się ze słabymi treściami i farmami artykułów, które służyły webmasterom do celów SEO. Penguin pozbył się większości sztuczek związanych z linkowaniem, nasycaniem treści zbytnią ilością słów kluczowych oraz innych taktyk z zakresu tzw. „black hat SEO”.

W oczywisty sposób obie aktualizacje wywołały znaczny zamęt wśród całej społeczności SEO (i nie chodziło wyłącznie o metody stosowania słów kluczowych). Analizując historię optymalizacji stron, możemy stwierdzić, że Penguin i Panda były znakami ostrzegawczymi od Google, które miały zmienić nasze myślenie na temat promocji treści w sieci ogółem. Zamiast taktyk i „obchodzenia systemu”, zaczęła się liczyć jakość i służenie odbiorcom w jak najlepszy sposób.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

Rozbudowane artykuły

W sierpniu 2013, Google zaprezentowało nam nowość w wynikach wyszukiwania – rozbudowane artykuły (ang. „in-depth articles”).

Celem tej zmiany była pomoc w promocji dłuższych, głębszych i bardziej pomocnych treści tak, aby ukazały się one na szczycie wyników wyszukiwania. W większości przypadków, rozbudowane artykuły (według Google) posiadają tysiące słów i traktują o tematach, które zawsze są na czasie. Stworzenie tej kategorii demonstruje dedykację Google wobec udostępniania treści wysokiej jakości, a nie tylko tych, posiadających wyłącznie właściwe słowa kluczowe.

Atak kolibra

REKLAMA

Również w sierpniu 2013, Google wypuściło jedną z głównych aktualizacji algorytmu o nazwie Hummingbird, która wpłynęła na ok. 90% wszystkich wyników wyszukiwania. Mówiąc w skrócie, Hummingbird sprawił, że wyszukiwarka Google stała się o wiele lepiej dopasowana do ludzi, a nie „robotów”. W przeszłości, Google identyfikowało wyłącznie indywidualne słowa lub krótkie farazy. Dzięki Hummingbird, wyszukiwarka jest w stanie rozpoznawać całe zdania i tym samym lepiej dopasować wyniki do naturalnych zapytań stawianych przez użytkowników.

Zadanie marketerów nie polega już wyłącznie na wybraniu właściwych słów kluczowych. Chodzi raczej o stworzenie właściwego kontekstu, w którym będą znajdowały się treści. Google nie chce już dostarczać wyłącznie wyników wyszukiwania, pragnie raczej dawać użytkownikom odpowiedzi na konkretne pytania. Jeśli więc nie jesteś w stanie dobrze odpowiedzieć na pytania użytkowników, wybranie właściwych fraz kluczowych nie będzie mieć większego znaczenia – Twoje działania SEO nadal ucierpią.

Czy wiesz kto jest abonentem Twojej firmowej domeny?

Zaszyfrowanie danych dotyczących słów kluczowych

To trochę jakby Google chciało powiedzieć – "Ok, przestańcie tak bardzo przejmować się słowami kluczowymi.”. We wrześniu 2013 ogłoszono, że wszystkie dane dotyczące słów kluczowych w Google Analytics zostaną ukryte. Dzięki tej zmianie, webmasterzy nie są już w stanie sprawdzić, które słowa kluczowe przyniosły najwięcej korzyści w postaci ruchu na stronie.

Google twierdzi, że ruch ten był zmotywowany zwiększeniem bezpieczeństwa wyszukiwania, jednak nadal jesteśmy w stanie dotrzeć do informacji na temat słów kluczowych w przypadku płatnego ruchu na Google Adwords. Niektórzy sądzą, że Google wprowadziło zmianę właśnie po to, aby zachęcić większą liczbę osób do skorzystania z płatnych usług.

Niezależnie od tego, która wersja jest prawdziwa, zaszyfrowanie informacji dotyczących fraz kluczowych miało na celu zasygnalizowanie, że nie powinny one stanowić trzonu internetowych strategii marketingowych.

Czy domena internetowa powinna być krótka?

Na czym więc powinniśmy się koncentrować?

Zamiary użytkowników podczas wyszukiwania

Google nie stara się już wyłącznie dopasować słów kluczowych, które wpisujesz do wyszukiwarek znajdujących się na poszczególnych stronach internetowych. Zamiast tego, stara się zrozumieć zamiary stojące za wpisywanymi zapytaniami tak, aby zaprezentować Ci wyłącznie treści najwyższej jakości.

Strona internetowa Twojej marki powinna być zgodna z zamiarami wyszukiwania użytkowników. Skup się na taktykach dopasowanych do bardziej skomplikowanej strony Google:

  • Tworzenie map behawioralnych (od zapytania w wyszukiwarce, do podjęcia akcji przez klienta).
  • Wyszukiwania oparte na zamiarach użytkowników i dopasowanie treści do tych zamiarów.

Słowa kluczowe nadal mają znaczenie

Prawdę mówiąc, słowa kluczowe zawsze będą odgrywały ważną rolę w marketingu internetowym. Dopóki wyszukiwarki nie będą w stanie wejść w nasze umysły, zawsze będziemy potrzebować języka do wyszukiwania w sieci. Słowa kluczowe są nam potrzebne do komunikacji na najbardziej podstawowym poziomie.

Specjaliści ds. marketingu powinni koncentrować się na wykorzystaniu słów kluczowych w naturalny sposób. Jeśli tworzysz rozbudowany artykuł na jakiś temat, ważne frazy i tak pojawią się w treści. Jeżeli natomiast będzie on wartościowy, Google z pewnością znajdzie sposób, aby pokazać go odbiorcom.

Autor: Grupa Tense

Czy uważasz, że słowa kluczowe odgrywają coraz mniejszą wartość w marketingu internetowym? Jak według Ciebie będzie wyglądała przyszłość wyszukiwania? Podziel się przemyśleniami poniżej.

Jak tanio założyć firmową stronę WWW?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA