Jaka jest minimalna treść ogłoszenia o zamówieniu?
REKLAMA
REKLAMA
Art. 41 ustawy Pzp wskazuje minimalną treść ogłoszenia o zamówienia. Przepis ten bowiem stanowi, iż ogłoszenie o zamówieniu zawiera co najmniej:
REKLAMA
- nazwę (firmę) i adres zamawiającego;
- określenie trybu zamówienia;
- adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia;
- określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych; informację o możliwości złożenia oferty wariantowej;
- termin wykonania zamówienia;
- warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków;
- informację na temat wadium; kryteria oceny ofert i ich znaczenie;
- miejsce i termin składania ofert; termin związania ofertą;
- informację o zamiarze zawarcia umowy ramowej;
- informację o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów;
- informację o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna; informację o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Komentowany artykuł określa niezbędne informacje, które muszą być zamieszczone w ogłoszeniu o przetargu nieograniczonym, tak aby potencjalni wykonawcy już na etapie ogłoszenia o zamówieniu byli w stanie ocenić możliwość udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Polecamy: Jak przebiega zamknięcie aukcji w postępowaniu o udzielenie zamówienia?
REKLAMA
Zamawiający jednak w miarę potrzeby może rozszerzyć treść ogłoszenia, pod warunkiem że takie rozszerzenie nie godzi w zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wszystkich wykonawców. Zamawiający nie może pominąć danych, których podanie w ogłoszeniu jest obowiązkowe.
Tym samym zamawiający zawsze ma obowiązek określenia w ogłoszeniu m.in. opisu przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu oraz opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, kryteriów oceny ofert i ich znaczenia, terminu związania ofertą oraz terminu wykonania zamówienia.
Polecamy: serwis Leasing
Natomiast jeżeli chodzi o informacje dotyczące możliwości składania ofert częściowych lub oferty wariantowej, należy wskazać, iż muszą one zostać zamieszczone w ogłoszeniu jedynie wtedy, gdy zamawiający przewiduje skorzystanie z nich w postępowaniu. A zatem wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne, pomimo niezamieszczenia informacji będących obligatoryjnymi elementami ogłoszenia o zamówieniu, narusza przepis art. 41 ustawy Pzp.
Artykuł jest fragmentem publikacji: „Kontrola zamówień publicznych”. Publikacja została wydana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.