REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pralnia - przykładowy biznes plan

Przykładowy biznes plan - pralnia
Przykładowy biznes plan - pralnia

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

I. Opis przedsięwzięcia

Siedziba Pralni „Małgosia” znajduje się w miejscowości Mysłowice, ul. Zielona 10.
Nr Tel ……………………..
Fax ………………………..
e-mail ……………………..
Pralnia „Małgosia” jest firmą rodzinną, jednoosobowa działalność gospodarcza, właścicielem jest Ewa Nowak. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………….
Oferta pralni skierowana jest do klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Firma zajmuje się czyszczeniem odzieży chemicznie i wodą.
Na tego typu usługi jest coraz większe zapotrzebowanie. W planach mamy zdobycie jak największej liczby klientów.
Celem naszym jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków.

II. Plan organizacyjny

Lokal przeznaczony na pralnie to postawiony przez nas budynek, na działce która jest naszą własnością. W pralni pracuję ja wraz z mężem oraz jedna zatrudniona osoba.

III. Plan techniczny

Wyposażenie pralni:
-
-
-
-

IV. Opis działalności gospodarczej

1. Cele do osiągnięcia
- pozyskanie jak największej liczby stałych klientów indywidualnych,
- pozyskiwanie klientów instytucjonalnych,
- stałe zwiększanie zakresu oferowanych usług,
- zakup nowego sprzętu,
2. Klienci
Klientów pralni można podzielić na następujące grupy:
- klienci indywidualni,
- klienci biznesowi.
Każda z grup ma inne potrzeby i oczekuje innych usług. Dla każdej z grup tworzymy odpowiednią ofertę i naszym zamiarem jest jej poszerzanie.
Klienci indywidualni oczekują: …………………………………………………………..
Klienci instytucjonalni oczekują: …………………………………………………………
3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Pralnia znajduje się budynku postawionym na naszej prywatnej działce, położony jest od ulicy, tak więc jest bardzo łatwy do niego dostęp. Przy ulicy znajdują się trzy miejsca parkingowe przeznaczone dla naszych klientów. Lokal ma powierzchnię ……..mkw. Budynek posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.
4. Planowane godziny otwarcia
Pn-pt 10.00-18.00
Sb 10.00-14.00
5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Ewa Nowak.
6. Zatrudnienie
Na początku pracować w pralni będę sama z mężem, plus jedna zatrudniona osoba. Z czasem zamierzam zatrudnić jeszcze dwie osoby.

V. Plan finansowy

1. Aby otworzyć pralnię potrzebuję środków na odpowiedni sprzęt. W pralni zamierzam mieć następujące maszyny: …………………………….. .
Z własnych środków postawiony został i wykończony budynek.
2. Planowane koszty:
Meble – 5 tys. zł
………………….
…………………..
…………………..
3. Aby założyć pralnię zaciągnęłam kredyt w wysokości …… . Raty zostały rozłożone na 5 lat. Z moich wyliczeń wynika, że mogę liczyć w niedługim (ok. 12 miesięcy) na spore zyski. Niestety szczególnie na początku koszty będą również bardzo wysokie. Dużo pochłaniać będą bieżące potrzeby jak np. pensje pracowników, przewidywana ich wysokość to kwota ….. .

VI. Analiza konkurencji

1. Analiza otoczenia.
Mam zamiar świadczyć usługi pralnicze dla wszystkich mieszkańców miasta a także dla firm znajdujących się w jego obrębie. Rynek jest dosyć obszerny, gdyż na terenie naszego miasta działa tylko jedna podobna pralnia. Mam zamiar wystąpić z ofertą kompleksowych usług pralniczych do znajdującego się w pobliżu ośrodka zdrowia, zakładów fryzjerskiego i kosmetycznego oraz przedszkola. Mam nadzieję, że z czasem uda się zdobyć więcej stałych klientów.
2. Konkurencja
Jedyna konkurencyjna pralnia pomimo świadczenia w dużej mierze podobnych usług nie wydaje się być zbyt dużym zagrożeniem, ze względu na położenie w drugim końcu miasta.
3. Opis dostawców
(przedstaw firmy, z którymi będziesz stale współpracował przy dostawie środków chemicznych, ilu potrzebujesz dostawców, jakie to koszty).

VI. Plan marketingowy

1. Strategia marketingowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług pralni mam zamiar przeznaczyć kwotę …….. PLN w pierwszym roku działalności, na cele reklamowe.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia ilości klientów (ulotki, ogłoszenia w prasie, wizytówki, strona internetowa).
2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.
Cennik usług:
- płaszcz ………….
- garnitur …………..
- garsonka …………..
- spodnie …………..
- spódnica …………..
- ……………………….
- ………………………..
- …………………………

REKLAMA

VII. Analiza mocnych i słabych stron

1. Mocne strony przedsięwzięcia – świadczone przez pralnię usługi będą na najwyższym poziomie, korzystać będziemy z bardzo dobrych środków co pomoże nam osiągnąć cel; proponowane ceny będą niższe niż konkurencji.
2. Słabe strony przedsięwzięcia – położenie w bocznej ulicy (ze względu na postawienie budynku na własnej działce).
3. Szanse w otoczeniu – duże zapotrzebowanie na usługi pralnicze, ze względu na niewielką konkurencję.
4. Zagrożenia przedsięwzięcia – trudności w zdobyciu stałych klientów.

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

    Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

    Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

    Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

    "DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

    Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

    Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

    "Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

    REKLAMA

    Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

    W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

    Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

    12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

    Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

    Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

    Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

    Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

    REKLAMA

    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    REKLAMA