REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pralnia - przykładowy biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Przykładowy biznes plan - pralnia
Przykładowy biznes plan - pralnia

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

I. Opis przedsięwzięcia

Siedziba Pralni „Małgosia” znajduje się w miejscowości Mysłowice, ul. Zielona 10.
Nr Tel ……………………..
Fax ………………………..
e-mail ……………………..
Pralnia „Małgosia” jest firmą rodzinną, jednoosobowa działalność gospodarcza, właścicielem jest Ewa Nowak. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………….
Oferta pralni skierowana jest do klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Firma zajmuje się czyszczeniem odzieży chemicznie i wodą.
Na tego typu usługi jest coraz większe zapotrzebowanie. W planach mamy zdobycie jak największej liczby klientów.
Celem naszym jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków.

II. Plan organizacyjny

Lokal przeznaczony na pralnie to postawiony przez nas budynek, na działce która jest naszą własnością. W pralni pracuję ja wraz z mężem oraz jedna zatrudniona osoba.

III. Plan techniczny

Wyposażenie pralni:
-
-
-
-

IV. Opis działalności gospodarczej

1. Cele do osiągnięcia
- pozyskanie jak największej liczby stałych klientów indywidualnych,
- pozyskiwanie klientów instytucjonalnych,
- stałe zwiększanie zakresu oferowanych usług,
- zakup nowego sprzętu,
2. Klienci
Klientów pralni można podzielić na następujące grupy:
- klienci indywidualni,
- klienci biznesowi.
Każda z grup ma inne potrzeby i oczekuje innych usług. Dla każdej z grup tworzymy odpowiednią ofertę i naszym zamiarem jest jej poszerzanie.
Klienci indywidualni oczekują: …………………………………………………………..
Klienci instytucjonalni oczekują: …………………………………………………………
3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Pralnia znajduje się budynku postawionym na naszej prywatnej działce, położony jest od ulicy, tak więc jest bardzo łatwy do niego dostęp. Przy ulicy znajdują się trzy miejsca parkingowe przeznaczone dla naszych klientów. Lokal ma powierzchnię ……..mkw. Budynek posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.
4. Planowane godziny otwarcia
Pn-pt 10.00-18.00
Sb 10.00-14.00
5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Ewa Nowak.
6. Zatrudnienie
Na początku pracować w pralni będę sama z mężem, plus jedna zatrudniona osoba. Z czasem zamierzam zatrudnić jeszcze dwie osoby.

V. Plan finansowy

1. Aby otworzyć pralnię potrzebuję środków na odpowiedni sprzęt. W pralni zamierzam mieć następujące maszyny: …………………………….. .
Z własnych środków postawiony został i wykończony budynek.
2. Planowane koszty:
Meble – 5 tys. zł
………………….
…………………..
…………………..
3. Aby założyć pralnię zaciągnęłam kredyt w wysokości …… . Raty zostały rozłożone na 5 lat. Z moich wyliczeń wynika, że mogę liczyć w niedługim (ok. 12 miesięcy) na spore zyski. Niestety szczególnie na początku koszty będą również bardzo wysokie. Dużo pochłaniać będą bieżące potrzeby jak np. pensje pracowników, przewidywana ich wysokość to kwota ….. .

VI. Analiza konkurencji

1. Analiza otoczenia.
Mam zamiar świadczyć usługi pralnicze dla wszystkich mieszkańców miasta a także dla firm znajdujących się w jego obrębie. Rynek jest dosyć obszerny, gdyż na terenie naszego miasta działa tylko jedna podobna pralnia. Mam zamiar wystąpić z ofertą kompleksowych usług pralniczych do znajdującego się w pobliżu ośrodka zdrowia, zakładów fryzjerskiego i kosmetycznego oraz przedszkola. Mam nadzieję, że z czasem uda się zdobyć więcej stałych klientów.
2. Konkurencja
Jedyna konkurencyjna pralnia pomimo świadczenia w dużej mierze podobnych usług nie wydaje się być zbyt dużym zagrożeniem, ze względu na położenie w drugim końcu miasta.
3. Opis dostawców
(przedstaw firmy, z którymi będziesz stale współpracował przy dostawie środków chemicznych, ilu potrzebujesz dostawców, jakie to koszty).

VI. Plan marketingowy

1. Strategia marketingowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług pralni mam zamiar przeznaczyć kwotę …….. PLN w pierwszym roku działalności, na cele reklamowe.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia ilości klientów (ulotki, ogłoszenia w prasie, wizytówki, strona internetowa).
2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.
Cennik usług:
- płaszcz ………….
- garnitur …………..
- garsonka …………..
- spodnie …………..
- spódnica …………..
- ……………………….
- ………………………..
- …………………………

REKLAMA

VII. Analiza mocnych i słabych stron

1. Mocne strony przedsięwzięcia – świadczone przez pralnię usługi będą na najwyższym poziomie, korzystać będziemy z bardzo dobrych środków co pomoże nam osiągnąć cel; proponowane ceny będą niższe niż konkurencji.
2. Słabe strony przedsięwzięcia – położenie w bocznej ulicy (ze względu na postawienie budynku na własnej działce).
3. Szanse w otoczeniu – duże zapotrzebowanie na usługi pralnicze, ze względu na niewielką konkurencję.
4. Zagrożenia przedsięwzięcia – trudności w zdobyciu stałych klientów.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA