REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Przykładowy biznes plan - pralnia
Przykładowy biznes plan - pralnia

REKLAMA

REKLAMA

 

I. Opis przedsięwzięcia

Siedziba Pralni „Małgosia” znajduje się w miejscowości Mysłowice, ul. Zielona 10.
Nr Tel ……………………..
Fax ………………………..
e-mail ……………………..
Pralnia „Małgosia” jest firmą rodzinną, jednoosobowa działalność gospodarcza, właścicielem jest Ewa Nowak. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………….
Oferta pralni skierowana jest do klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Firma zajmuje się czyszczeniem odzieży chemicznie i wodą.
Na tego typu usługi jest coraz większe zapotrzebowanie. W planach mamy zdobycie jak największej liczby klientów.
Celem naszym jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków.

II. Plan organizacyjny

Lokal przeznaczony na pralnie to postawiony przez nas budynek, na działce która jest naszą własnością. W pralni pracuję ja wraz z mężem oraz jedna zatrudniona osoba.

III. Plan techniczny

Wyposażenie pralni:
-
-
-
-

IV. Opis działalności gospodarczej

1. Cele do osiągnięcia
- pozyskanie jak największej liczby stałych klientów indywidualnych,
- pozyskiwanie klientów instytucjonalnych,
- stałe zwiększanie zakresu oferowanych usług,
- zakup nowego sprzętu,
2. Klienci
Klientów pralni można podzielić na następujące grupy:
- klienci indywidualni,
- klienci biznesowi.
Każda z grup ma inne potrzeby i oczekuje innych usług. Dla każdej z grup tworzymy odpowiednią ofertę i naszym zamiarem jest jej poszerzanie.
Klienci indywidualni oczekują: …………………………………………………………..
Klienci instytucjonalni oczekują: …………………………………………………………
3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Pralnia znajduje się budynku postawionym na naszej prywatnej działce, położony jest od ulicy, tak więc jest bardzo łatwy do niego dostęp. Przy ulicy znajdują się trzy miejsca parkingowe przeznaczone dla naszych klientów. Lokal ma powierzchnię ……..mkw. Budynek posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.
4. Planowane godziny otwarcia
Pn-pt 10.00-18.00
Sb 10.00-14.00
5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Ewa Nowak.
6. Zatrudnienie
Na początku pracować w pralni będę sama z mężem, plus jedna zatrudniona osoba. Z czasem zamierzam zatrudnić jeszcze dwie osoby.

V. Plan finansowy

1. Aby otworzyć pralnię potrzebuję środków na odpowiedni sprzęt. W pralni zamierzam mieć następujące maszyny: …………………………….. .
Z własnych środków postawiony został i wykończony budynek.
2. Planowane koszty:
Meble – 5 tys. zł
………………….
…………………..
…………………..
3. Aby założyć pralnię zaciągnęłam kredyt w wysokości …… . Raty zostały rozłożone na 5 lat. Z moich wyliczeń wynika, że mogę liczyć w niedługim (ok. 12 miesięcy) na spore zyski. Niestety szczególnie na początku koszty będą również bardzo wysokie. Dużo pochłaniać będą bieżące potrzeby jak np. pensje pracowników, przewidywana ich wysokość to kwota ….. .

VI. Analiza konkurencji

1. Analiza otoczenia.
Mam zamiar świadczyć usługi pralnicze dla wszystkich mieszkańców miasta a także dla firm znajdujących się w jego obrębie. Rynek jest dosyć obszerny, gdyż na terenie naszego miasta działa tylko jedna podobna pralnia. Mam zamiar wystąpić z ofertą kompleksowych usług pralniczych do znajdującego się w pobliżu ośrodka zdrowia, zakładów fryzjerskiego i kosmetycznego oraz przedszkola. Mam nadzieję, że z czasem uda się zdobyć więcej stałych klientów.
2. Konkurencja
Jedyna konkurencyjna pralnia pomimo świadczenia w dużej mierze podobnych usług nie wydaje się być zbyt dużym zagrożeniem, ze względu na położenie w drugim końcu miasta.
3. Opis dostawców
(przedstaw firmy, z którymi będziesz stale współpracował przy dostawie środków chemicznych, ilu potrzebujesz dostawców, jakie to koszty).

VI. Plan marketingowy

1. Strategia marketingowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług pralni mam zamiar przeznaczyć kwotę …….. PLN w pierwszym roku działalności, na cele reklamowe.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia ilości klientów (ulotki, ogłoszenia w prasie, wizytówki, strona internetowa).
2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.
Cennik usług:
- płaszcz ………….
- garnitur …………..
- garsonka …………..
- spodnie …………..
- spódnica …………..
- ……………………….
- ………………………..
- …………………………

REKLAMA

REKLAMA

VII. Analiza mocnych i słabych stron

1. Mocne strony przedsięwzięcia – świadczone przez pralnię usługi będą na najwyższym poziomie, korzystać będziemy z bardzo dobrych środków co pomoże nam osiągnąć cel; proponowane ceny będą niższe niż konkurencji.
2. Słabe strony przedsięwzięcia – położenie w bocznej ulicy (ze względu na postawienie budynku na własnej działce).
3. Szanse w otoczeniu – duże zapotrzebowanie na usługi pralnicze, ze względu na niewielką konkurencję.
4. Zagrożenia przedsięwzięcia – trudności w zdobyciu stałych klientów.

Anna Konarzewska-Żuczek

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA