REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Przykładowy biznes plan - pralnia
Przykładowy biznes plan - pralnia

REKLAMA

REKLAMA

 

I. Opis przedsięwzięcia

Siedziba Pralni „Małgosia” znajduje się w miejscowości Mysłowice, ul. Zielona 10.
Nr Tel ……………………..
Fax ………………………..
e-mail ……………………..
Pralnia „Małgosia” jest firmą rodzinną, jednoosobowa działalność gospodarcza, właścicielem jest Ewa Nowak. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………….
Oferta pralni skierowana jest do klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Firma zajmuje się czyszczeniem odzieży chemicznie i wodą.
Na tego typu usługi jest coraz większe zapotrzebowanie. W planach mamy zdobycie jak największej liczby klientów.
Celem naszym jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków.

II. Plan organizacyjny

Lokal przeznaczony na pralnie to postawiony przez nas budynek, na działce która jest naszą własnością. W pralni pracuję ja wraz z mężem oraz jedna zatrudniona osoba.

III. Plan techniczny

Wyposażenie pralni:
-
-
-
-

IV. Opis działalności gospodarczej

1. Cele do osiągnięcia
- pozyskanie jak największej liczby stałych klientów indywidualnych,
- pozyskiwanie klientów instytucjonalnych,
- stałe zwiększanie zakresu oferowanych usług,
- zakup nowego sprzętu,
2. Klienci
Klientów pralni można podzielić na następujące grupy:
- klienci indywidualni,
- klienci biznesowi.
Każda z grup ma inne potrzeby i oczekuje innych usług. Dla każdej z grup tworzymy odpowiednią ofertę i naszym zamiarem jest jej poszerzanie.
Klienci indywidualni oczekują: …………………………………………………………..
Klienci instytucjonalni oczekują: …………………………………………………………
3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Pralnia znajduje się budynku postawionym na naszej prywatnej działce, położony jest od ulicy, tak więc jest bardzo łatwy do niego dostęp. Przy ulicy znajdują się trzy miejsca parkingowe przeznaczone dla naszych klientów. Lokal ma powierzchnię ……..mkw. Budynek posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.
4. Planowane godziny otwarcia
Pn-pt 10.00-18.00
Sb 10.00-14.00
5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Ewa Nowak.
6. Zatrudnienie
Na początku pracować w pralni będę sama z mężem, plus jedna zatrudniona osoba. Z czasem zamierzam zatrudnić jeszcze dwie osoby.

V. Plan finansowy

1. Aby otworzyć pralnię potrzebuję środków na odpowiedni sprzęt. W pralni zamierzam mieć następujące maszyny: …………………………….. .
Z własnych środków postawiony został i wykończony budynek.
2. Planowane koszty:
Meble – 5 tys. zł
………………….
…………………..
…………………..
3. Aby założyć pralnię zaciągnęłam kredyt w wysokości …… . Raty zostały rozłożone na 5 lat. Z moich wyliczeń wynika, że mogę liczyć w niedługim (ok. 12 miesięcy) na spore zyski. Niestety szczególnie na początku koszty będą również bardzo wysokie. Dużo pochłaniać będą bieżące potrzeby jak np. pensje pracowników, przewidywana ich wysokość to kwota ….. .

VI. Analiza konkurencji

1. Analiza otoczenia.
Mam zamiar świadczyć usługi pralnicze dla wszystkich mieszkańców miasta a także dla firm znajdujących się w jego obrębie. Rynek jest dosyć obszerny, gdyż na terenie naszego miasta działa tylko jedna podobna pralnia. Mam zamiar wystąpić z ofertą kompleksowych usług pralniczych do znajdującego się w pobliżu ośrodka zdrowia, zakładów fryzjerskiego i kosmetycznego oraz przedszkola. Mam nadzieję, że z czasem uda się zdobyć więcej stałych klientów.
2. Konkurencja
Jedyna konkurencyjna pralnia pomimo świadczenia w dużej mierze podobnych usług nie wydaje się być zbyt dużym zagrożeniem, ze względu na położenie w drugim końcu miasta.
3. Opis dostawców
(przedstaw firmy, z którymi będziesz stale współpracował przy dostawie środków chemicznych, ilu potrzebujesz dostawców, jakie to koszty).

VI. Plan marketingowy

1. Strategia marketingowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług pralni mam zamiar przeznaczyć kwotę …….. PLN w pierwszym roku działalności, na cele reklamowe.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia ilości klientów (ulotki, ogłoszenia w prasie, wizytówki, strona internetowa).
2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.
Cennik usług:
- płaszcz ………….
- garnitur …………..
- garsonka …………..
- spodnie …………..
- spódnica …………..
- ……………………….
- ………………………..
- …………………………

REKLAMA

REKLAMA

VII. Analiza mocnych i słabych stron

1. Mocne strony przedsięwzięcia – świadczone przez pralnię usługi będą na najwyższym poziomie, korzystać będziemy z bardzo dobrych środków co pomoże nam osiągnąć cel; proponowane ceny będą niższe niż konkurencji.
2. Słabe strony przedsięwzięcia – położenie w bocznej ulicy (ze względu na postawienie budynku na własnej działce).
3. Szanse w otoczeniu – duże zapotrzebowanie na usługi pralnicze, ze względu na niewielką konkurencję.
4. Zagrożenia przedsięwzięcia – trudności w zdobyciu stałych klientów.

Anna Konarzewska-Żuczek

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA