REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pensjonat - biznesplan

Pensjonat - biznesplan/ fot.Fotolia
Pensjonat - biznesplan/ fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowy biznesplan pensjonatu. Przed założeniem pensjonatu należy zebrać wszystkie informacje o rynku i zagrożeniach jakie mogą wpłynąć na rozwój naszej firmy. Warto poświęcić trochę czasu, żeby sporządzić rzetelny biznesplan pensjonatu.
  1. Opis przedsięwzięcia

a.Podstawowe cele – założenie własnej działalności, stworzenie nowych miejsc pracy, umożliwienie wypoczynku w komfortowym miejscu.

REKLAMA

b.Możliwości i szanse – Coraz większe zainteresowanie wypoczynkiem w domowych warunkach pensjonatów, uzupełnienie deficytu miejsc wypoczynkowych dla turystów

c.Zagrożenia -  brak zainteresowania spowodowany zbyt małymi funduszami na reklamę przedsięwzięcia

d.Przewidywalne nakłady finansowe – 63 tyś. zł ze środków własnych i innych

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na nasz Newsletter!

  1. Informacje o przedsiębiorstwie

    1. Imię i nazwisko właściciela: Janina Woźniak

    2. Nazwa i siedziba przedsiębiorstwa: Pistacja; ul. Różana 22 Krynica Morska

    3. Tel: 123 321 123

    4. e-mail: j.wozniak@pistacja.pl

    5. NIP: 111-222-11-22
      REGON: 123123123

    6. Status prawny: obiekt hotelarski

    7. Przedmiot działalności: nocleg, posiłki, rekreacja

    8. Zasięg terytorialny: cały kraj

    9. Sytuacja finansowa: wkład własny – 45 tyś. zł; dofinansowanie: 18 tyś. zł

Ubezpieczenie pensjonatu

  1. Opis rynku:

    1. Oferta

Budynek przeznaczony do działalności gospodarczej posiada 2 piętra Na parterze obiektu znajdować się będzie kuchnia oraz 5 pokoi sypialnych, każdy z własną łazienką. Na pierwszym piętrze znajduje się 6 pokoi sypialnych z łazienkami oraz kuchnia. To samo dotyczy piętra drugiego. W pobliżu budynku znajduje się miejsce wydzielone na palenisko, zorganizowanie grilla, altana ze znajdującymi się w niej krzesłami, stołami a także plac zabaw dla dzieci. Na życzenie klientów istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu rekreacyjnego oraz plażowego.

  1. Klienci

Klient pensjonatu jest osobą spragnioną ciszy i spokoju oraz obcowania z przyrodą z dala od tętniącego hałasem miasta. Interesuje ją możliwość odpoczynku na świeżym powietrzu. Osoby te często ten czas chcąc spędzić aktywnie, jednocześnie unikają masowej turystyki. Przeważnie dysponują własnym samochodem i organizują swój wypoczynek samodzielnie. Jeśli więc spędzą urlop w spokoju i oczekiwanej wygodzie, w pełni zadowoleni z oferowanych usług, to jest bardzo prawdopodobne, że powrócą do tego miejsca.

  1. Obszar i miejscowość

REKLAMA

Obszary nadmorskie od dawna są atrakcyjne turystycznie. Znajduje się tu bogata fauna i flora, oraz wiele możliwości rozrywkowego spełnienia czasu. Jest to miejsce o świeżym i czystym powietrzu z dużą zawartością, tak bardzo cenionego jodu. Stwarza to możliwości do podreperowania samopoczucia i zdrowia.

Piękno regionu …… podkreślają m.in. obiekty architektoniczne i piesze szlaki turystyczne, takie jak:
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,

Ponadto region oferuje zwiedzającym wiele cennych zabytków i obiektów muzealnych:
• ………………………………….,
• …………………………………..,
• …………………………………..,
• ………………………………….. .

UOKiK: na co zwrócić uwagę wybierając obiekt hotelarski?

  1. Rekreacja

Położenie na Mierzei Wiślanej między Zatoką Gdańską, a Zalewem Wiślanym stwarza niepowtarzalny klimat i atmosferę wypoczynku. Pozwala to na bierne, jak i aktywne wypoczywanie.

  1. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar, w którym znajdować się będzie pensjonat zajmuje duża liczba podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych pensjonatów, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne pensjonaty są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu pensjonatowi pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Wynajem pokoi – wymogi formalne

  1. Plan Marketingowy

    1. Strategia cenowa

      Dobre wyniki w hotelarstwie w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

      Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

      Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez pensjonaty położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne pensjonaty nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

    2. Stosowanie różnych rodzajów cen:

      1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 45zł.

      2. Ceny zróżnicowane według:
      a) Kryterium czasu:
      • Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
      • Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
      b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
      • Dzieci do lat 4 – gratis,
      • Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
      • Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
      • Grupy zorganizowane – 10% rabatu
      c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

    3. Promocja

Celem naszych działań promocyjnych jest dostarczenie informacji pensjonacie i o ofercie, zachęcanie klientów do ponownego przyjazdu, poszukiwanie nowych klientów i maksymalne wydłużanie pobytu turystów w ciągu roku – niwelowanie sezonowości, wskazanie na możliwości pobytu całorocznego.

Wykorzystywane środki promocyjne:

reklama – zamierzamy założyć własną stronę internetową, zamieszczać ogłoszenia w prasie, a ponadto wydrukować ulotki;

• Prezentacja naszej oferty na różnego rodzaju targach i giełdach turystycznych;

W przypadku naszego pensjonatu niezbędna będzie pomoc specjalisty przy tworzeniu i zamieszczeniu strony internetowej, jeśli zaś chodzi o ulotki, informatory o pensjonacie raczej wystarczą znajomość edytora tekstu i obsługa komputera.

  1. Plan zatrudnienia pracowników

Opisywany pensjonat prowadzone będzie przez właścicielkę z mężem. Przewidujemy ponadto w sezonie wiosenno-letnim zatrudnianie pracowników sezonowych: pomoc kuchenna, inne prace domowe, prace polowe).

  1. Plan techniczny przedsięwzięcia

Posiadamy prawo własności gruntu, na którym zlokalizowany będzie pensjonat. Budynek przeznaczony na ten cel wymaga jedynie remontu.

• Złożenie wniosku o dofinansowanie działalności z środków unijnych

• Przeprowadzenie prac remontowych budynku

• Przystosowanie terenu wokół budynku

• Zlecenie przygotowania strony internetowej

Sztuka prowadzenia hotelu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

REKLAMA

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

REKLAMA

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

REKLAMA