REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuka prowadzenia hotelu

REKLAMA

Hotelarstwo to bardzo specyficzna branża, w której sukces okupiony jest nie lada wysiłkiem i latami zbierania doświadczeń. Inwestycje w tego typu działalność są bardzo kosztowne, a bez odpowiedniej organizacji i zarządzania nie można liczyć na zysk. Dla zaistnienia na rynku nie wystarczy wybudowanie hotelu i oczekiwanie na tłumy gości.

REKLAMA

Jednym z najważniejszych aspektów przy ocenie usługi hotelarskiej jest jej jakość. Liczy się tu stan obiektu, wyposażenie, przeszkolenie personelu, odpowiednia organizacja oraz indywidualne podejście do klienta, czyli jednym słowem profesjonalizm w każdym calu. Kluczowe znaczenie ma podejście obsługi do hotelowych gości. Pracownicy powinni być dyskretni i równocześnie stale do dyspozycji. Niestety, nie zawsze liczba gwiazdek przyznanych danemu obiektowi decyduje o zadowoleniu klienta. W miejscu, w którym ludzie odpoczywają, bawią się, relaksują czy też pracują, niezmiernie ważna jest atmosfera, a do zadań hotelowej obsługi należy zapewnienie sprzyjających warunków każdemu z gości.

REKLAMA

- Najważniejszy w prowadzeniu działalności hotelarskiej jest klient. Jego zadowolenie jest najcenniejsza nagrodą za wykonywaną przez nas pracę. Ponadto każdy, kto wyjeżdża z ośrodka usatysfakcjonowany jakością oferowanych usług, chętnie wróci do niego w przyszłości i poleci go swoim znajomym. Zadowolony klient to zatem najlepsza forma reklamy - mówi Małgorzata Renasik-Szymala, dyrektor Grupy Hotelowej MOLO, która w swojej ofercie posiada dwa profesjonalne ośrodki rekreacyjno-konferencyjne: Centrum MOLO w Smardzewicach oraz Hotel Magellan*** w Bronisławowie.

Pracownicy Grupy Hotelowej MOLO, działającej w branży MICE od ponad dziesięciu lat, doskonale wiedzą, że dla utrzymania najwyższego poziomu usług, nie wystarczy zapewnienie klientowi noclegu i wyżywienia. Liczy się jakość i różnorodność oferty. Obiekty hotelowe coraz częściej inwestują w kompleksy SPA, baseny, różnorodne atrakcje dla dzieci, które umilają czas gościom.

Mocna konkurencja

Jak w każdej branży, tak i w hotelarstwie jednym z największych problemów, z jakimi borykają się przedsiębiorcy, jest konkurencja. W przypadku branży hotelarskiej jest ona bardzo duża, zwłaszcza na przestrzeni ostatnich lat. W Polsce przy okazji organizacji mistrzostw Euro 2012 powstało mnóstwo nowych ośrodków noclegowych i turystycznych. W branży hotelarskiej podobnie jak w innych branżach, aby zyskać uznanie klienta, należy stale wyróżniać się na tle konkurencji. W związku z tym, że cena jest nierzadko czynnikiem determinującym wybór miejsca noclegu, należy pamiętać, by była ona adekwatna do hotelowej oferty. Równie często decydujący głos ma opinia innych osób, które korzystały z usług danego ośrodka. Dlatego, aby odnaleźć się na rynku i pokonać konkurentów, należy zyskać sobie przychylność gości, co wymaga wiele poświęcenia oraz ogromnych nakładów finansowych zarówno na hotelowe wyposażenie, jak i odpowiednio przeszkolonych pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejszy jest personel

Branża hotelarska to nie tylko zaplecze techniczne, gastronomiczne czy estetyka wnętrz. To także zespół ludzi, którzy pracują na sukces firmy.

Ważnym elementem przy tworzeniu usług hotelarskich jest rekrutacja pracowników. Niewątpliwie zatrudnienie personelu jest jednym z najtrudniejszych aspektów w tej branży. - W hotelu nie może pracować każdy. Zaczynając swoją przygodę w usługach, trzeba wiedzieć, że jest to zawód, w którym „służy” się ludziom. Aby sprawić, by czuli się u nas wyjątkowo, potrzeba dużej pokory ze strony pracowników każdego z działów - mówi Paulina Kacperska, dyrektor Marketingu i Sprzedaży Grupy Hotelowej Molo.

Więcej w miesięczniku Twój Biznes - Zamów prenumeratę >>

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA