REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuka prowadzenia hotelu

REKLAMA

Hotelarstwo to bardzo specyficzna branża, w której sukces okupiony jest nie lada wysiłkiem i latami zbierania doświadczeń. Inwestycje w tego typu działalność są bardzo kosztowne, a bez odpowiedniej organizacji i zarządzania nie można liczyć na zysk. Dla zaistnienia na rynku nie wystarczy wybudowanie hotelu i oczekiwanie na tłumy gości.

REKLAMA

Jednym z najważniejszych aspektów przy ocenie usługi hotelarskiej jest jej jakość. Liczy się tu stan obiektu, wyposażenie, przeszkolenie personelu, odpowiednia organizacja oraz indywidualne podejście do klienta, czyli jednym słowem profesjonalizm w każdym calu. Kluczowe znaczenie ma podejście obsługi do hotelowych gości. Pracownicy powinni być dyskretni i równocześnie stale do dyspozycji. Niestety, nie zawsze liczba gwiazdek przyznanych danemu obiektowi decyduje o zadowoleniu klienta. W miejscu, w którym ludzie odpoczywają, bawią się, relaksują czy też pracują, niezmiernie ważna jest atmosfera, a do zadań hotelowej obsługi należy zapewnienie sprzyjających warunków każdemu z gości.

REKLAMA

- Najważniejszy w prowadzeniu działalności hotelarskiej jest klient. Jego zadowolenie jest najcenniejsza nagrodą za wykonywaną przez nas pracę. Ponadto każdy, kto wyjeżdża z ośrodka usatysfakcjonowany jakością oferowanych usług, chętnie wróci do niego w przyszłości i poleci go swoim znajomym. Zadowolony klient to zatem najlepsza forma reklamy - mówi Małgorzata Renasik-Szymala, dyrektor Grupy Hotelowej MOLO, która w swojej ofercie posiada dwa profesjonalne ośrodki rekreacyjno-konferencyjne: Centrum MOLO w Smardzewicach oraz Hotel Magellan*** w Bronisławowie.

Pracownicy Grupy Hotelowej MOLO, działającej w branży MICE od ponad dziesięciu lat, doskonale wiedzą, że dla utrzymania najwyższego poziomu usług, nie wystarczy zapewnienie klientowi noclegu i wyżywienia. Liczy się jakość i różnorodność oferty. Obiekty hotelowe coraz częściej inwestują w kompleksy SPA, baseny, różnorodne atrakcje dla dzieci, które umilają czas gościom.

Mocna konkurencja

Jak w każdej branży, tak i w hotelarstwie jednym z największych problemów, z jakimi borykają się przedsiębiorcy, jest konkurencja. W przypadku branży hotelarskiej jest ona bardzo duża, zwłaszcza na przestrzeni ostatnich lat. W Polsce przy okazji organizacji mistrzostw Euro 2012 powstało mnóstwo nowych ośrodków noclegowych i turystycznych. W branży hotelarskiej podobnie jak w innych branżach, aby zyskać uznanie klienta, należy stale wyróżniać się na tle konkurencji. W związku z tym, że cena jest nierzadko czynnikiem determinującym wybór miejsca noclegu, należy pamiętać, by była ona adekwatna do hotelowej oferty. Równie często decydujący głos ma opinia innych osób, które korzystały z usług danego ośrodka. Dlatego, aby odnaleźć się na rynku i pokonać konkurentów, należy zyskać sobie przychylność gości, co wymaga wiele poświęcenia oraz ogromnych nakładów finansowych zarówno na hotelowe wyposażenie, jak i odpowiednio przeszkolonych pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejszy jest personel

Branża hotelarska to nie tylko zaplecze techniczne, gastronomiczne czy estetyka wnętrz. To także zespół ludzi, którzy pracują na sukces firmy.

Ważnym elementem przy tworzeniu usług hotelarskich jest rekrutacja pracowników. Niewątpliwie zatrudnienie personelu jest jednym z najtrudniejszych aspektów w tej branży. - W hotelu nie może pracować każdy. Zaczynając swoją przygodę w usługach, trzeba wiedzieć, że jest to zawód, w którym „służy” się ludziom. Aby sprawić, by czuli się u nas wyjątkowo, potrzeba dużej pokory ze strony pracowników każdego z działów - mówi Paulina Kacperska, dyrektor Marketingu i Sprzedaży Grupy Hotelowej Molo.

Więcej w miesięczniku Twój Biznes - Zamów prenumeratę >>

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA