REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuka prowadzenia hotelu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Hotelarstwo to bardzo specyficzna branża, w której sukces okupiony jest nie lada wysiłkiem i latami zbierania doświadczeń. Inwestycje w tego typu działalność są bardzo kosztowne, a bez odpowiedniej organizacji i zarządzania nie można liczyć na zysk. Dla zaistnienia na rynku nie wystarczy wybudowanie hotelu i oczekiwanie na tłumy gości.

REKLAMA

Jednym z najważniejszych aspektów przy ocenie usługi hotelarskiej jest jej jakość. Liczy się tu stan obiektu, wyposażenie, przeszkolenie personelu, odpowiednia organizacja oraz indywidualne podejście do klienta, czyli jednym słowem profesjonalizm w każdym calu. Kluczowe znaczenie ma podejście obsługi do hotelowych gości. Pracownicy powinni być dyskretni i równocześnie stale do dyspozycji. Niestety, nie zawsze liczba gwiazdek przyznanych danemu obiektowi decyduje o zadowoleniu klienta. W miejscu, w którym ludzie odpoczywają, bawią się, relaksują czy też pracują, niezmiernie ważna jest atmosfera, a do zadań hotelowej obsługi należy zapewnienie sprzyjających warunków każdemu z gości.

REKLAMA

- Najważniejszy w prowadzeniu działalności hotelarskiej jest klient. Jego zadowolenie jest najcenniejsza nagrodą za wykonywaną przez nas pracę. Ponadto każdy, kto wyjeżdża z ośrodka usatysfakcjonowany jakością oferowanych usług, chętnie wróci do niego w przyszłości i poleci go swoim znajomym. Zadowolony klient to zatem najlepsza forma reklamy - mówi Małgorzata Renasik-Szymala, dyrektor Grupy Hotelowej MOLO, która w swojej ofercie posiada dwa profesjonalne ośrodki rekreacyjno-konferencyjne: Centrum MOLO w Smardzewicach oraz Hotel Magellan*** w Bronisławowie.

Pracownicy Grupy Hotelowej MOLO, działającej w branży MICE od ponad dziesięciu lat, doskonale wiedzą, że dla utrzymania najwyższego poziomu usług, nie wystarczy zapewnienie klientowi noclegu i wyżywienia. Liczy się jakość i różnorodność oferty. Obiekty hotelowe coraz częściej inwestują w kompleksy SPA, baseny, różnorodne atrakcje dla dzieci, które umilają czas gościom.

Mocna konkurencja

Jak w każdej branży, tak i w hotelarstwie jednym z największych problemów, z jakimi borykają się przedsiębiorcy, jest konkurencja. W przypadku branży hotelarskiej jest ona bardzo duża, zwłaszcza na przestrzeni ostatnich lat. W Polsce przy okazji organizacji mistrzostw Euro 2012 powstało mnóstwo nowych ośrodków noclegowych i turystycznych. W branży hotelarskiej podobnie jak w innych branżach, aby zyskać uznanie klienta, należy stale wyróżniać się na tle konkurencji. W związku z tym, że cena jest nierzadko czynnikiem determinującym wybór miejsca noclegu, należy pamiętać, by była ona adekwatna do hotelowej oferty. Równie często decydujący głos ma opinia innych osób, które korzystały z usług danego ośrodka. Dlatego, aby odnaleźć się na rynku i pokonać konkurentów, należy zyskać sobie przychylność gości, co wymaga wiele poświęcenia oraz ogromnych nakładów finansowych zarówno na hotelowe wyposażenie, jak i odpowiednio przeszkolonych pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejszy jest personel

Branża hotelarska to nie tylko zaplecze techniczne, gastronomiczne czy estetyka wnętrz. To także zespół ludzi, którzy pracują na sukces firmy.

Ważnym elementem przy tworzeniu usług hotelarskich jest rekrutacja pracowników. Niewątpliwie zatrudnienie personelu jest jednym z najtrudniejszych aspektów w tej branży. - W hotelu nie może pracować każdy. Zaczynając swoją przygodę w usługach, trzeba wiedzieć, że jest to zawód, w którym „służy” się ludziom. Aby sprawić, by czuli się u nas wyjątkowo, potrzeba dużej pokory ze strony pracowników każdego z działów - mówi Paulina Kacperska, dyrektor Marketingu i Sprzedaży Grupy Hotelowej Molo.

Więcej w miesięczniku Twój Biznes - Zamów prenumeratę >>

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA