REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kawiarnia - biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kawiarnia - biznes plan
Kawiarnia - biznes plan

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Układ
Swój biznes plan możesz przygotować korzystając z następujących punktów:
1) Krótki opis biznesu;
2) Ocena rynku, na którym chcesz funkcjonować;
3) Twoje umiejętności, doświadczenie i własne środki;
4) Potencjalne korzyści dla klientów;
5) Sposób rozpoczęcia działalności;
6) Perspektywy;
7) Cele finansowe (oczekiwany obrót za pierwszy rok działalności, prognozowany zysk netto, proponowany przez Ciebie termin spłaty kredytu)
8) Kwota kredytu o jaką się ubiegasz i sposób w jaki planujesz ją wykorzystać;
9) Dla poparcia wcześniejszych planów, załącz prognozy finansowe (wstępny rachunek przepływów pieniężnych, kalkulacje kosztów i zysków).

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?


Przykładowy Biznes plan dla kawiarni

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA


I. Streszczenie

Głównym celem biznes planu jest zaprezentowanie pomysłu na kawiarnię, aby uzyskać środki finansowe na rozpoczęcie i prowadzenie działalności.

Wykorzystując zdobytą wiedzę postanowiłem otworzyć własną kawiarnię w miejscowości X.

Głównym celem planowanej działalności jest zapewnienie przyszłym klientom możliwości spędzenia wolnego czasu w miłej i sympatycznej atmosferze.

Miasto X. liczy ok. 40 tys. mieszkańców a w dalszej okolicy gdzie chcę otworzyć kawiarnię, nie ma takowej z prawdziwego zdarzenia.

Moimi potencjalnymi klientami będą osoby w różnym wieku, zamierzam do nich dotrzeć poprzez zamieszczanie ogłoszeń w prasie lokalnej.

Nie obawiam się konkurencji, gdyż w okolicy nie ma innej kawiarni ani innego lokalu o podobnej działalności.


II. Charakterystyka działalności

1. Historia
Spółka powstała 1 grudnia 2008 r. w wyniku założenia działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta X.
2. Nazwa i adres firmy
Kawiarnia „Mozaika”
Ul. Konstantego 5
00-111 X
Tel. …………………….
e-mail: …………………
NIP: 000-121-11-00
REGON: 123123123
3. Status prawny
Indywidualna działalność gospodarcza
4. Zasięg terytorialny
Zasięg działalności kawiarni będzie obejmował całe miasto X.
5. Lokalizacja
(w załączeniu plan miasta z zaznaczonym lokalem)
6. Struktura kapitałowa:
Piotr Kowalski ─ 100% udziałów
Na początku istnienia firmy nie przewiduję mieć wspólnika, będzie to firma jednoosobowa.
Firma posiada rachunek w banku …… .
7. Sytuacja finansowa
Wkład własny: 30 000 zł
Kredyt: 80 000 zł
Suma: 110 000 zł

Polecamy: Kto musi rejestrować sprzedaż kasą fiskalną?

REKLAMA


III. Strategia

1. Cele działalności
Stworzenie i utrzymanie wyjątkowej atmosfery w lokalu, która zapewni klientom najlepsze warunki odpoczynku i spotkań towarzyskich oraz biznesowych.
Miła obsługa i spokojna muzyka pomoże w osiągnięciu tego celu.
Celem będzie pozyskanie stałych klientów. Umocnienie pozycji na rynku. Uzyskanie dochodu pozwalającego na zwrot zainwestowanych pieniędzy w ciągu 3 lat od rozpoczęcia działalności. Zapewnienie sobie oraz pracownikom stałego zatrudnienia. Uzyskanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów, spłacanie kredytu i uzyskanie nadwyżki finansowej w ciągu 3 lat.
2. Sposób realizacji
- Remont wybranego lokalu i jego aranżacja
- Zaprojektowanie i rozpowszechnienie plakatów reklamowych
- Reklama w lokalnej prasie
- Promocje cenowe
- Stworzenie logo firmy
- Stworzenie strony internetowej
- Wprowadzenie karty stałego klienta
3. Harmonogram realizacji
- do 30 kwietnia 2009 r. – remont lokalu;
- do 20 maja 2009 r. – aranżacja lokalu;
- równolegle przygotowanie kampanii reklamowej;
- 1 czerwca 2009 r. – otwarcie kawiarni.


IV. Produkt/usługa

Kawiarnia Mozaika w swojej ofercie będzie miała:
- napoje gorące kawa, herbata,
- napoje zimne (gazowane i niegazowane),
- piwo, alkohol,
- desery (ciasta, lody),
- drobne dania gorące, przekąski
- …………………………………
- ………………………………….
W lokalu dobrze będą się czuć zarówno osoby starsze, rodziny z dziećmi, osoby młode.

Mam nadzieję, że kawiarnia będzie też bardzo dobrym miejscem na spotkania biznesowe.

Wyróżniać nas będzie szeroki asortyment deserów. Kawa w różnych smakach i odmianach oraz różne rodzaje herbaty. Atmosferę będzie umilać spokojna muzyka. Damy naszym klientom możliwość czytania prasy codziennej, tygodników, miesięczników.

Lokal będzie otwarty początkowo w godz. 11-21.

Z czasem zamierzam wydłużyć godziny otwarcia, będzie się to wiązało ze zwiększeniem liczby osób zatrudnionych
W sytuacji dużego zainteresowania mam możliwość powiększenia lokalu.


V. Rynek

1. Charakterystyka rynku
Kawiarnia działać będzie na rynku o niewielkiej konkurencji. Inne lokalu oferujące podobne usługi to pijalnia piwa, pub. Jednak ich usługi mają inny charakter. Z pewnością posiadają one stałych klientów ale jest to inna grupa klientów od klientów mojej kawiarni.
2. Konkurencja
- pijalnia piwa - ……………………………(krótka charakterystyka)
- pub - ………………………………………(krótka charakterystyka)
3. Dostawcy
Głównym dostawcą kawy będzie firma …………………, podpisana z nią umowa zapewni mi dodatkowo materiały reklamowe w postaci filiżanki do kawy.
Dostawcą herbaty będzie firma …………………….
Dostawcą wyrobów cukierniczych i lodów będzie firma ………………………………….
Dostawcą piwa będzie firma……………………………….., która w ramach umowy zapewni chłodziarkę na napoje.
Dostawcą zimnych napojów będzie firma ……………………., która dodatkowo w ramach umowy dostarczy szklanki do napojów.


VI. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług mojej kawiarni mam zamiar przeznaczyć kwotę ……………. PLN w pierwszym roku działalności, ………….PLN w drugim roku i kwotę ……………….PLN w trzecim roku działalności.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia sprzedaży. Będziemy również pracować na rzecz jak najlepszego odbioru naszej firmy.
2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.
Proponuję następujące ceny:
- kawa ……….
- herbata ……..
- piwo ………….
- lody …………..
- ciasta:
- …………..
- …………..
- …………..
- dania gorące:
- …………….
- ………………
- ……………..
Powyższe, proponowane ceny zostały przeze mnie skonfrontowane z możliwościami potencjalnych klientów.


VII. Plan zatrudnienia

Na początku mam zamiar zatrudnić kucharza i dwóch kelnerów. W dalszej przyszłości zatrudnionych będzie więcej osób.
Wynagrodzenie:
Kucharz …………….. zł brutto
Kelner ………………..zł brutto
Kelner ……………….. zł brutto


VIII. Uproszczona analiza SWOT

1. Mocne strony przedsięwzięcia
- położenie w centrum miasta, gdzie jest największy przepływ ludzi a w okolicy wszystkie ważniejsze biura
- ciekawy lokal, wystrój wnętrza
- miła i profesjonalna obsługa
2. Słabe strony przedsięwzięcia
- zbyt mała powierzchnia lokalu na organizowanie ewentualnie większych imprez niż na 30 osób
- jedna toaleta
- brak miejsc parkingowych w najbliższej okolicy
3. Szanse projektu
- odremontowane zabytki miasta - wzrost ruchu turystycznego
- szeroki asortyment proponowanej oferty
- możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca w lokalu
- organizacja imprez zamkniętych
4. Zagrożenia projektu
- możliwość powstania lokalu konkurencyjnego w bliskiej odległości.

Anna Konarzewska-Żuczek

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA