REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kawiarnia - biznes plan

Kawiarnia - biznes plan
Kawiarnia - biznes plan

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Układ
Swój biznes plan możesz przygotować korzystając z następujących punktów:
1) Krótki opis biznesu;
2) Ocena rynku, na którym chcesz funkcjonować;
3) Twoje umiejętności, doświadczenie i własne środki;
4) Potencjalne korzyści dla klientów;
5) Sposób rozpoczęcia działalności;
6) Perspektywy;
7) Cele finansowe (oczekiwany obrót za pierwszy rok działalności, prognozowany zysk netto, proponowany przez Ciebie termin spłaty kredytu)
8) Kwota kredytu o jaką się ubiegasz i sposób w jaki planujesz ją wykorzystać;
9) Dla poparcia wcześniejszych planów, załącz prognozy finansowe (wstępny rachunek przepływów pieniężnych, kalkulacje kosztów i zysków).

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

REKLAMA


Przykładowy Biznes plan dla kawiarni

Dalszy ciąg materiału pod wideo


I. Streszczenie

Głównym celem biznes planu jest zaprezentowanie pomysłu na kawiarnię, aby uzyskać środki finansowe na rozpoczęcie i prowadzenie działalności.

Wykorzystując zdobytą wiedzę postanowiłem otworzyć własną kawiarnię w miejscowości X.

Głównym celem planowanej działalności jest zapewnienie przyszłym klientom możliwości spędzenia wolnego czasu w miłej i sympatycznej atmosferze.

Miasto X. liczy ok. 40 tys. mieszkańców a w dalszej okolicy gdzie chcę otworzyć kawiarnię, nie ma takowej z prawdziwego zdarzenia.

Moimi potencjalnymi klientami będą osoby w różnym wieku, zamierzam do nich dotrzeć poprzez zamieszczanie ogłoszeń w prasie lokalnej.

Nie obawiam się konkurencji, gdyż w okolicy nie ma innej kawiarni ani innego lokalu o podobnej działalności.


II. Charakterystyka działalności

1. Historia
Spółka powstała 1 grudnia 2008 r. w wyniku założenia działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta X.
2. Nazwa i adres firmy
Kawiarnia „Mozaika”
Ul. Konstantego 5
00-111 X
Tel. …………………….
e-mail: …………………
NIP: 000-121-11-00
REGON: 123123123
3. Status prawny
Indywidualna działalność gospodarcza
4. Zasięg terytorialny
Zasięg działalności kawiarni będzie obejmował całe miasto X.
5. Lokalizacja
(w załączeniu plan miasta z zaznaczonym lokalem)
6. Struktura kapitałowa:
Piotr Kowalski ─ 100% udziałów
Na początku istnienia firmy nie przewiduję mieć wspólnika, będzie to firma jednoosobowa.
Firma posiada rachunek w banku …… .
7. Sytuacja finansowa
Wkład własny: 30 000 zł
Kredyt: 80 000 zł
Suma: 110 000 zł

Polecamy: Kto musi rejestrować sprzedaż kasą fiskalną?


III. Strategia

1. Cele działalności
Stworzenie i utrzymanie wyjątkowej atmosfery w lokalu, która zapewni klientom najlepsze warunki odpoczynku i spotkań towarzyskich oraz biznesowych.
Miła obsługa i spokojna muzyka pomoże w osiągnięciu tego celu.
Celem będzie pozyskanie stałych klientów. Umocnienie pozycji na rynku. Uzyskanie dochodu pozwalającego na zwrot zainwestowanych pieniędzy w ciągu 3 lat od rozpoczęcia działalności. Zapewnienie sobie oraz pracownikom stałego zatrudnienia. Uzyskanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów, spłacanie kredytu i uzyskanie nadwyżki finansowej w ciągu 3 lat.
2. Sposób realizacji
- Remont wybranego lokalu i jego aranżacja
- Zaprojektowanie i rozpowszechnienie plakatów reklamowych
- Reklama w lokalnej prasie
- Promocje cenowe
- Stworzenie logo firmy
- Stworzenie strony internetowej
- Wprowadzenie karty stałego klienta
3. Harmonogram realizacji
- do 30 kwietnia 2009 r. – remont lokalu;
- do 20 maja 2009 r. – aranżacja lokalu;
- równolegle przygotowanie kampanii reklamowej;
- 1 czerwca 2009 r. – otwarcie kawiarni.


IV. Produkt/usługa

Kawiarnia Mozaika w swojej ofercie będzie miała:
- napoje gorące kawa, herbata,
- napoje zimne (gazowane i niegazowane),
- piwo, alkohol,
- desery (ciasta, lody),
- drobne dania gorące, przekąski
- …………………………………
- ………………………………….
W lokalu dobrze będą się czuć zarówno osoby starsze, rodziny z dziećmi, osoby młode.

Mam nadzieję, że kawiarnia będzie też bardzo dobrym miejscem na spotkania biznesowe.

Wyróżniać nas będzie szeroki asortyment deserów. Kawa w różnych smakach i odmianach oraz różne rodzaje herbaty. Atmosferę będzie umilać spokojna muzyka. Damy naszym klientom możliwość czytania prasy codziennej, tygodników, miesięczników.

Lokal będzie otwarty początkowo w godz. 11-21.

Z czasem zamierzam wydłużyć godziny otwarcia, będzie się to wiązało ze zwiększeniem liczby osób zatrudnionych
W sytuacji dużego zainteresowania mam możliwość powiększenia lokalu.


V. Rynek

1. Charakterystyka rynku
Kawiarnia działać będzie na rynku o niewielkiej konkurencji. Inne lokalu oferujące podobne usługi to pijalnia piwa, pub. Jednak ich usługi mają inny charakter. Z pewnością posiadają one stałych klientów ale jest to inna grupa klientów od klientów mojej kawiarni.
2. Konkurencja
- pijalnia piwa - ……………………………(krótka charakterystyka)
- pub - ………………………………………(krótka charakterystyka)
3. Dostawcy
Głównym dostawcą kawy będzie firma …………………, podpisana z nią umowa zapewni mi dodatkowo materiały reklamowe w postaci filiżanki do kawy.
Dostawcą herbaty będzie firma …………………….
Dostawcą wyrobów cukierniczych i lodów będzie firma ………………………………….
Dostawcą piwa będzie firma……………………………….., która w ramach umowy zapewni chłodziarkę na napoje.
Dostawcą zimnych napojów będzie firma ……………………., która dodatkowo w ramach umowy dostarczy szklanki do napojów.


VI. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług mojej kawiarni mam zamiar przeznaczyć kwotę ……………. PLN w pierwszym roku działalności, ………….PLN w drugim roku i kwotę ……………….PLN w trzecim roku działalności.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia sprzedaży. Będziemy również pracować na rzecz jak najlepszego odbioru naszej firmy.
2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.
Proponuję następujące ceny:
- kawa ……….
- herbata ……..
- piwo ………….
- lody …………..
- ciasta:
- …………..
- …………..
- …………..
- dania gorące:
- …………….
- ………………
- ……………..
Powyższe, proponowane ceny zostały przeze mnie skonfrontowane z możliwościami potencjalnych klientów.


VII. Plan zatrudnienia

Na początku mam zamiar zatrudnić kucharza i dwóch kelnerów. W dalszej przyszłości zatrudnionych będzie więcej osób.
Wynagrodzenie:
Kucharz …………….. zł brutto
Kelner ………………..zł brutto
Kelner ……………….. zł brutto


VIII. Uproszczona analiza SWOT

1. Mocne strony przedsięwzięcia
- położenie w centrum miasta, gdzie jest największy przepływ ludzi a w okolicy wszystkie ważniejsze biura
- ciekawy lokal, wystrój wnętrza
- miła i profesjonalna obsługa
2. Słabe strony przedsięwzięcia
- zbyt mała powierzchnia lokalu na organizowanie ewentualnie większych imprez niż na 30 osób
- jedna toaleta
- brak miejsc parkingowych w najbliższej okolicy
3. Szanse projektu
- odremontowane zabytki miasta - wzrost ruchu turystycznego
- szeroki asortyment proponowanej oferty
- możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca w lokalu
- organizacja imprez zamkniętych
4. Zagrożenia projektu
- możliwość powstania lokalu konkurencyjnego w bliskiej odległości.

Anna Konarzewska-Żuczek

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA