REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kawiarnia - biznes plan

Kawiarnia - biznes plan
Kawiarnia - biznes plan

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Układ
Swój biznes plan możesz przygotować korzystając z następujących punktów:
1) Krótki opis biznesu;
2) Ocena rynku, na którym chcesz funkcjonować;
3) Twoje umiejętności, doświadczenie i własne środki;
4) Potencjalne korzyści dla klientów;
5) Sposób rozpoczęcia działalności;
6) Perspektywy;
7) Cele finansowe (oczekiwany obrót za pierwszy rok działalności, prognozowany zysk netto, proponowany przez Ciebie termin spłaty kredytu)
8) Kwota kredytu o jaką się ubiegasz i sposób w jaki planujesz ją wykorzystać;
9) Dla poparcia wcześniejszych planów, załącz prognozy finansowe (wstępny rachunek przepływów pieniężnych, kalkulacje kosztów i zysków).

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

REKLAMA


Przykładowy Biznes plan dla kawiarni

Dalszy ciąg materiału pod wideo


I. Streszczenie

Głównym celem biznes planu jest zaprezentowanie pomysłu na kawiarnię, aby uzyskać środki finansowe na rozpoczęcie i prowadzenie działalności.

Wykorzystując zdobytą wiedzę postanowiłem otworzyć własną kawiarnię w miejscowości X.

Głównym celem planowanej działalności jest zapewnienie przyszłym klientom możliwości spędzenia wolnego czasu w miłej i sympatycznej atmosferze.

Miasto X. liczy ok. 40 tys. mieszkańców a w dalszej okolicy gdzie chcę otworzyć kawiarnię, nie ma takowej z prawdziwego zdarzenia.

Moimi potencjalnymi klientami będą osoby w różnym wieku, zamierzam do nich dotrzeć poprzez zamieszczanie ogłoszeń w prasie lokalnej.

Nie obawiam się konkurencji, gdyż w okolicy nie ma innej kawiarni ani innego lokalu o podobnej działalności.


II. Charakterystyka działalności

1. Historia
Spółka powstała 1 grudnia 2008 r. w wyniku założenia działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta X.
2. Nazwa i adres firmy
Kawiarnia „Mozaika”
Ul. Konstantego 5
00-111 X
Tel. …………………….
e-mail: …………………
NIP: 000-121-11-00
REGON: 123123123
3. Status prawny
Indywidualna działalność gospodarcza
4. Zasięg terytorialny
Zasięg działalności kawiarni będzie obejmował całe miasto X.
5. Lokalizacja
(w załączeniu plan miasta z zaznaczonym lokalem)
6. Struktura kapitałowa:
Piotr Kowalski ─ 100% udziałów
Na początku istnienia firmy nie przewiduję mieć wspólnika, będzie to firma jednoosobowa.
Firma posiada rachunek w banku …… .
7. Sytuacja finansowa
Wkład własny: 30 000 zł
Kredyt: 80 000 zł
Suma: 110 000 zł

Polecamy: Kto musi rejestrować sprzedaż kasą fiskalną?


III. Strategia

1. Cele działalności
Stworzenie i utrzymanie wyjątkowej atmosfery w lokalu, która zapewni klientom najlepsze warunki odpoczynku i spotkań towarzyskich oraz biznesowych.
Miła obsługa i spokojna muzyka pomoże w osiągnięciu tego celu.
Celem będzie pozyskanie stałych klientów. Umocnienie pozycji na rynku. Uzyskanie dochodu pozwalającego na zwrot zainwestowanych pieniędzy w ciągu 3 lat od rozpoczęcia działalności. Zapewnienie sobie oraz pracownikom stałego zatrudnienia. Uzyskanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów, spłacanie kredytu i uzyskanie nadwyżki finansowej w ciągu 3 lat.
2. Sposób realizacji
- Remont wybranego lokalu i jego aranżacja
- Zaprojektowanie i rozpowszechnienie plakatów reklamowych
- Reklama w lokalnej prasie
- Promocje cenowe
- Stworzenie logo firmy
- Stworzenie strony internetowej
- Wprowadzenie karty stałego klienta
3. Harmonogram realizacji
- do 30 kwietnia 2009 r. – remont lokalu;
- do 20 maja 2009 r. – aranżacja lokalu;
- równolegle przygotowanie kampanii reklamowej;
- 1 czerwca 2009 r. – otwarcie kawiarni.


IV. Produkt/usługa

Kawiarnia Mozaika w swojej ofercie będzie miała:
- napoje gorące kawa, herbata,
- napoje zimne (gazowane i niegazowane),
- piwo, alkohol,
- desery (ciasta, lody),
- drobne dania gorące, przekąski
- …………………………………
- ………………………………….
W lokalu dobrze będą się czuć zarówno osoby starsze, rodziny z dziećmi, osoby młode.

Mam nadzieję, że kawiarnia będzie też bardzo dobrym miejscem na spotkania biznesowe.

Wyróżniać nas będzie szeroki asortyment deserów. Kawa w różnych smakach i odmianach oraz różne rodzaje herbaty. Atmosferę będzie umilać spokojna muzyka. Damy naszym klientom możliwość czytania prasy codziennej, tygodników, miesięczników.

Lokal będzie otwarty początkowo w godz. 11-21.

Z czasem zamierzam wydłużyć godziny otwarcia, będzie się to wiązało ze zwiększeniem liczby osób zatrudnionych
W sytuacji dużego zainteresowania mam możliwość powiększenia lokalu.


V. Rynek

1. Charakterystyka rynku
Kawiarnia działać będzie na rynku o niewielkiej konkurencji. Inne lokalu oferujące podobne usługi to pijalnia piwa, pub. Jednak ich usługi mają inny charakter. Z pewnością posiadają one stałych klientów ale jest to inna grupa klientów od klientów mojej kawiarni.
2. Konkurencja
- pijalnia piwa - ……………………………(krótka charakterystyka)
- pub - ………………………………………(krótka charakterystyka)
3. Dostawcy
Głównym dostawcą kawy będzie firma …………………, podpisana z nią umowa zapewni mi dodatkowo materiały reklamowe w postaci filiżanki do kawy.
Dostawcą herbaty będzie firma …………………….
Dostawcą wyrobów cukierniczych i lodów będzie firma ………………………………….
Dostawcą piwa będzie firma……………………………….., która w ramach umowy zapewni chłodziarkę na napoje.
Dostawcą zimnych napojów będzie firma ……………………., która dodatkowo w ramach umowy dostarczy szklanki do napojów.


VI. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług mojej kawiarni mam zamiar przeznaczyć kwotę ……………. PLN w pierwszym roku działalności, ………….PLN w drugim roku i kwotę ……………….PLN w trzecim roku działalności.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia sprzedaży. Będziemy również pracować na rzecz jak najlepszego odbioru naszej firmy.
2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.
Proponuję następujące ceny:
- kawa ……….
- herbata ……..
- piwo ………….
- lody …………..
- ciasta:
- …………..
- …………..
- …………..
- dania gorące:
- …………….
- ………………
- ……………..
Powyższe, proponowane ceny zostały przeze mnie skonfrontowane z możliwościami potencjalnych klientów.


VII. Plan zatrudnienia

Na początku mam zamiar zatrudnić kucharza i dwóch kelnerów. W dalszej przyszłości zatrudnionych będzie więcej osób.
Wynagrodzenie:
Kucharz …………….. zł brutto
Kelner ………………..zł brutto
Kelner ……………….. zł brutto


VIII. Uproszczona analiza SWOT

1. Mocne strony przedsięwzięcia
- położenie w centrum miasta, gdzie jest największy przepływ ludzi a w okolicy wszystkie ważniejsze biura
- ciekawy lokal, wystrój wnętrza
- miła i profesjonalna obsługa
2. Słabe strony przedsięwzięcia
- zbyt mała powierzchnia lokalu na organizowanie ewentualnie większych imprez niż na 30 osób
- jedna toaleta
- brak miejsc parkingowych w najbliższej okolicy
3. Szanse projektu
- odremontowane zabytki miasta - wzrost ruchu turystycznego
- szeroki asortyment proponowanej oferty
- możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca w lokalu
- organizacja imprez zamkniętych
4. Zagrożenia projektu
- możliwość powstania lokalu konkurencyjnego w bliskiej odległości.

Anna Konarzewska-Żuczek

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Oferta biznesowa dla firm: Paczkomat® InPost jako klucz do szybkiej i wygodnej dostawy

Klienci kupują online przede wszystkim dla wygody, a szybka dostawa i odbiór to dziś standard. Punkty odbioru stały się naturalnym wyborem, a Paczkomat® InPost przewodzi w tej kategorii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, oferta biznesowa InPost to prosty sposób na obniżenie kosztów i zwiększenie satysfakcji kupujących. Sprawdź, dlaczego warto i jak zrobić to dobrze.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA