REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

S24, czyli spółka z o.o. w 24 godziny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agata Mazur
S24, czyli spółka z o.o. w 24 godziny
S24, czyli spółka z o.o. w 24 godziny

REKLAMA

REKLAMA

Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością można już utworzyć za pośrednictwem Internetu. Nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych weszła w życie 1 stycznia 2012 roku i wprowadziła tzw. tryb S24, którego celem jest przyśpieszenie i ułatwienie rejestracji oraz obniżenie jej kosztów.

Nowe przepisy znacznie upraszczają sam proces zakładania spółek z o.o. Nowy tryb umożliwia rejestrację w ciągu 24 godzin od dnia wpływu wniosku do sądu rejestrowego. Generalna część procesu tworzenia i rejestracji spółki dokonywana jest za pomocą systemu teleinformatycznego udostępnionego przez Ministerstwa Sprawiedliwości. Rejestracja możliwa jest natychmiast po zarejestrowaniu się i zalogowaniu na specjalnym portalu utworzonym przez MS (https://ems.ms.gov.pl/). Najważniejszą cechą tego typu rejestracji jest fakt, iż zasadnicze dokumenty przygotowywane są od razu w formie elektronicznej. Dotyczy to również umowy spółki z o.o., która sporządzana jest w trybie elektronicznym, a nie w formie aktu notarialnego. Istotne jest, że w całym systemie rejestracji spółki, login i hasło użytkownika stanowi ekwiwalent podpisu.

REKLAMA

REKLAMA

Aby założyć konto w systemie teleinformatycznym wymagane jest podanie danych osobowych oraz wskazanie hasła a kolejno należy dokonać weryfikacji imienia i nazwiska oraz numeru PESEL. Konto jest udostępnione użytkownikowi tylko po uwierzytelnieniu za pomocą podpisu elektronicznego.

Przy rejestracji S24 warto pamiętać, że użytkownik sporządza umowę spółki tylko i wyłącznie według wzorca przygotowanego przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Ogranicza to niezwykle zakres swobody kontraktowej wspólników nowej spółki.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

REKLAMA

Samo przesłanie wniosku rejestrowego, umowy spółki z o.o. oraz listy wspólników do sądu rozpoczyna proces rejestracyjny spółki. Wniosek jest rozpoznawany w ciągu 24 godzin od daty wpływu. Rola sądu rejestrowego została sprowadzona wyłącznie do zbadania, czy umowa została złożona na urzędowym formularzu i czy został on prawidłowo wypełniony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wkładem wspólników do spółki mogą być tylko i wyłącznie wkłady pieniężne. Warto wspomnieć, iż wkłady na pokrycie kapitału zakładowego spółki rejestrowanej nie muszą być pokryte w momencie składania wniosku o rejestrację spółki, inaczej niż w przypadku zwykłej spółki. Oprócz tego, w momencie składania wniosku do sądu rejestrowego nie jest wymagane załączanie oświadczenia o pokryciu kapitału zakładowego.

Polecamy: Etat i własna firma - wady i zalety

Wypełnienie wniosku i przesłanie go do sądu rejestrowego to tylko pierwszy etap zakładania spółki. Należy pamiętać, że zarząd spółki zarejestrowanej w trybie S24 koniecznie musi złożyć do sądu podpisane przez wszystkich członków zarządu oświadczenie, że każdy z nich wniósł wkłady na pokrycie kapitału zakładowego, w ciągu 7 dni od dnia wpisu do rejestru. Istotne jest również złożenie wzorów podpisu wszystkich członków zarządu. Już po wpisie spółki do rejestru należy złożyć dokumenty do odpowiednich urzędów by uzyskać numer NIP, REGON i zgłosić spółkę do ZUS-u.

Zakładając spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w trybie S24 należy pamiętać, iż udogodnienia dotyczą wyłącznie tworzenia i rejestracji spółki z o.o. Po wpisie do rejestru, spółka funkcjonuje na identycznych zasadach jak spółka utworzona w dotychczasowym trybie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA