REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Startup - jak zacząć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Damian Strzelczyk
zakładanie firmy, start-up
zakładanie firmy, start-up
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie panuje moda na zakładanie firmy. Posiadanie startupu przez młode osoby to już nie tylko alternatywa dla nużącej pracy w korporacji, ale często pewien dość osobliwy styl życia.  Kiedy już wpadniemy na odpowiedni pomysł na biznes, należy od słów przejść do czynów. Jak stworzyć swój własny startup?

Gdzie jednak znaleźć wiedzę potrzebną do tego by nauczyć się jak zbudować startup, który odniesie sukces?  To czego potrzebuje każdy przedsiębiorca na początku swojej drogi to zbudowanie  sprawnie funkcjonującego i rentownego modelu biznesowego.

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z najbardziej popularnych pozycji wydawniczych wśród startupowców jest książka „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” wydana przez wydawnictwo Helion. Książka stworzona została przez 470 praktyków z 45 krajów i  zaprezentowano w niej uniwersalne narzędzie, które w usystematyzowany sposób umożliwia  zaprojektowanie modelu biznesowego dla swojej działalności.

 Inną pozycją wartą uwagi jest książka „Metoda Lean Startup ”, której autorem jest Eric Ries. Opisana jest w niej metoda, która pozwala maksymalizować szanse na sukces nowopowstałego startupu. Jedną z propozycji autora jest rozpoczęcie działalności z „minimalnie satysfakcjonującym produktem”, który nie będzie posiadał wszystkich kluczowych funkcjonalności, jednak umożliwi organizacji uczenie się oraz dostosowywanie produktu do potrzeb swoich klientów.

REKLAMA

Miejscem gdzie można otworzyć własną firmę i otrzymać  kompleksowe wsparcie są  Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości przy Szkole Głównej Handlowej. Osoby, które zdecydują się na otworzenie swojej firmy w ramach AIP korzystają z pakietu usług AIP 2.0 - obejmuje on 3 obszary kluczowe dla rozwoju każdego przedsiębiorstwa: firma, wiedza oraz społeczność. Obszar wiedzy obejmuje takie elementy jak Startup Kick-off, Startup Mentoring oraz Startup Training.

Startup Kick-off to seria 3  indywidualnych spotkań z przedstawicielem AIP w pierwszych miesiącach działalności. W trakcie spotkań doskonalony jest model biznesowy, weryfikowane są bieżące postępy przedsiębiorcy oraz wspólnie rozwiązywane są kluczowe problemy, które ograniczają rozwój startupu. Kolejnym elementem obszaru wiedzy jest Startup Mentoring, czyli możliwość spotkania z przedsiębiorcami, którzy odnieśli potężny sukces działając w ramach AIP i chcą dzielić się swoją wiedzą z osobami, które stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Startup Trainingi to szkolenia, które są regularnie organizowane w biurze AIP.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Zobacz: Otwieranie firm przez studentów

Inkubator organizuje co najmniej 1 szkolenie w tygodniu o tematyce przydatnej osobom, które rozwijają swój startup - warsztaty sprzedażowe, warsztaty budowania marki czy szkolenie z marketingu internetowego. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości stawiają na rozwój osób, które uczestniczą w programie AIP. Zamierzeniem jest by każda osoba po okresie 2 lat obecności w AIP była dobrze przygotowana do pełnienia roli samodzielnego przedsiębiorcy.

Czytanie podręczników dla właścicieli startupów oraz korzystanie ze wsparcia Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości to tylko niektóre ze sposobów, które pozwalają maksymalizować szanse na powodzenie rozwoju naszego pomysłu biznesowego. Nie należy zapominać o elemencie społecznościowym i nie należy mieć tutaj na myśli obecności naszej firmy w Social Media. Częścią przedsiębiorczego stylu życia jest obecność na licznych imprezach, konferencjach i spotkaniach dla przedsiębiorców i pozyskiwanie coraz to nowych kontaktów. 

Startupy, które działają w ramach AIP co miesiąc spotykają się na imprezie „Startup Mixer”, która organizowana jest w jednym z miejskich klubów lub restauracji. Każdej takiej imprezie towarzyszą prezentacje kilku startupów, wybory najlepszego pomysłu biznesowego oraz prelekcja eksperta biznesu. Po części oficjalnej przedsiębiorcy mają możliwość integracji w sprzyjającej atmosferze.

Otwierając własną firmę bez wątpienia ma się na uwadze okres w jakim się znajdujemy. Decyzji o otworzeniu własnej firmy bez wątpienia towarzyszy szczegółowa analiza ryzyka z tym związanego. Ponieważ budowa startupu wymaga dużego poświęcenia to największe sukcesy odnoszą osoby, które budując swoją firmę, poświęcają się w pełni  projektowi i nie traktują go jako uzupełnienia do pracy na etacie. Z tego też powodu bardzo wiele osób rozpoczyna budowę swojego biznesu podczas studiów, kiedy to jeszcze nie mają kredytu i masy innych zobowiązań . W późniejszym okresie dużo trudniej jest zrezygnować z ciepłej posady i przejść na drogę budowania własnego przedsiębiorstwa.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM! 

Czy budowę startupu sukcesu można zatem określić jako pewną sekwencję określonych czynności, wykonanych w odpowiednim czasie, które decydują o powodzeniu projektu?  W procesie budowania własnej firmy istotna jest funkcja samego przedsiębiorcy. Osoby, które posiadają tzw. smykałkę do biznesu, są w stanie dużo płynniej budować swoje przedsięwzięcie biznesowe, jednak przy obecnych narzędziach sukces jest na wyciągnięcie ręki każdego.

Nie żyjemy w czasach, gdy jesteśmy skazani na naukę na własnych błędach lub rady najbliższych nam ludzi - znajomych, przyjaciół i rodziny. Dostęp do wiedzy na temat tego jakie czynniki są decydujące o powodzeniu w biznesie, a które mogą wpływać  znacząco na porażkę projektu jest niezwykle prosty, a mimo to jedne projekty odnoszą sukces, a drugie ponoszą klęskę.  Żadna wiedza nie zastąpi nam jednak doświadczenia jakie zdobywamy prowadząc własny startup.

Z opinii osób zaangażowanych w obsługę startupów z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości wynika, że o sukcesie danej firmy bardzo często nie decyduje innowacyjny pomysł na biznes, ale właśnie wiedza i osobowość przedsiębiorcy, który ten pomysł realizuje i wdraża. Może właśnie Ty jesteś taką osobą? 

 Zobacz: Optymalizacja sklepów internetowych - kilka praktycznych wskazówek.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA