REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Angels of business- kim są i w czym mogą pomóc przedsiębiorcom?

Marta Mizerska
Anioły biznesu, angels of business
Anioły biznesu, angels of business
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Angels of business to grupa prywatnych inwestorów, którzy oferują własny kapitał innowacyjnym przedsiębiorstwom we wczesnej fazie rozwoju w zamian za mniejszościowy pakiet udziałów w firmie.

Oferta inwestorów

Aniołowie biznesu oferują wkład kapitału w wysokości od kilkuset tysięcy złotych do nawet kilku milionów złotych. Jednak, nie jest to jedyne co mają do zaoferowania, ponieważ gwarantują również pomoc w nawiązywaniu kontaktów biznesowych, zarządzaniu finansami, pozyskiwaniu wykwalifikowanej kadry, jak również pomoc prawną. Ich horyzont inwestycyjny oscyluje w przedziale od dwóch do nawet siedmiu lat.

REKLAMA

Nie ograniczają się do konkretnych sektorów gospodarki, czy dziedzin nauki, poszukują firm, które mają przewagę konkurencyjną na rynku, są innowacyjne i mają potencjał wzrostu. Inwestycje dokonane przez inwestorów obarczone się wysokim ryzykiem, dlatego stawiają oni bardzo konkretne wymagania przedsiębiorcom chcącym skorzystać z ich pomocy, tym samym oczekując stosunkowo wysokiej stopy zwrotu.

Zobacz: Jak uzyskać środki na własną działalność gospodarczą?

Zasady działania

Sposoby działania aniołów biznesu są różne, choć ostatecznie sprowadzają się do tego samego - pomocy w rozwoju firmy. Pierwsze, co powinien zrobić przedsiębiorca to dokładnie opracować i zgłosić swój projekt. Zgłoszenie, zależnie od grupy inwestycyjnej, sporządzone powinno być w formie biznesplanu lub obszernego i szczegółowego opisu, po czym przesłane elektronicznie.

Sprawdź: Jak napisać biznesplan?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok podejmują inwestorzy. Polega on na merytorycznej analizie i ocenie zgłaszanego projektu według wewnętrznie ustalanych reguł. Kryteria oceny dostępne są zazwyczaj na stronach internetowych aniołów biznesu.

Po tym etapie, zazwyczaj mają miejsce spotkania z przedstawicielami grup inwestorskich czy prezentacje na forum przed inwestorami. Ostatnim i jednocześnie najbardziej znaczącym jest moment rozmowy z konkretnym inwestorem zainteresowanym naszym przedsięwzięciem, ponieważ to od niego zależy wysokość zainwestowanego kapitału.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Chcesz otrzymywać najświeższe aktualności? Zapisz się na nasz Newsletter!

Angels of  business a venture capital

REKLAMA

Podstawowa różnica widoczna jest w formie obu systemów inwestycyjnych. Angels od business to osoby fizyczne, a venture capital, to firmy, w której pracownicy zarządzają kapitałem funduszu, a nie własnym. Skutkuje to odmiennością sposobu działania, ponieważ prywatni inwestorzy mają swobodę działania, nieograniczoną formalnościami, których za każdym razem muszą pilnować fundusze.

Mimo różnic, często dochodzi do współpracy między aniołami biznesu a funduszami venture capital. Zachodzi ona już na etapie oceny zgłoszonego projektu. W sytuacji, gdy przedsiębiorstwa są zbyt małe lub za mało rozwinięte, a zostały zgłoszone do venture capital, zostają przez nie skierowane do aniołów biznesu, którzy zajmują się rozwojem i wzrostem ich potencjału. W momencie gdy aniołowie chcą wyjść z tej inwestycji w pierwszej kolejności zgłaszają się z ofertą do funduszu, z którym współpracują.

Dofinansowanie biznesu na wsi - Program Leader

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA