REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ZUS pomoże zadłużonym przedsiębiorcom

Subskrybuj nas na Youtube
ZUS pomoże zadłużonym przedsiębiorcom/Fot. Fotolia
ZUS pomoże zadłużonym przedsiębiorcom/Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od sierpnia 2016 r. w każdym z oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na zadłużonych przedsiębiorców będą czekali specjalni doradcy, których zadaniem będzie przeprowadzenie ich przez całą procedurę formalną, by zawrzeć układ ratalny z ZUS. Doradca wraz z przedsiębiorcą ma analizować dokumenty finansowe firmy, pomóc wypełnić wniosek czy napisać uzasadnienie.

"W pierwszym kontakcie doradca wspólnie z klientem ma rozeznać dokładnie sytuację finansową firmy, podpowiedzieć jakie są możliwości spłaty należności. Jeżeli od razu nie można rozpocząć prac nad układem ratalnym, gdyż przedsiębiorca musi na przykład spłacić składki należne z pensji pracowników, to doradca wspólnie z klientem ustala ramy spłaty tej części składek, tak by jak najszybciej wstrzymać postępowanie egzekucyjne" - wskazał w rozmowie z PAP rzecznik ZUS Wojciech Andrusiewicz.

REKLAMA

Zobacz: Ważne zmiany w zakresie akcyzy przyjęte przez Sejm

Dodał, że zadaniem doradcy ma być wspólna z przedsiębiorcą analiza dokumentów finansowych firmy, tak by ustalić racjonalne możliwości spłaty oraz racjonalnie określić raty zobowiązania. "Doradca pomoże wypełnić wniosek, napisać uzasadnienie i oświadczenie o sytuacji finansowej firmy oraz skompletować dokumenty finansowe niezbędne do udzielenia ulgi z ZUS. Przy składaniu wniosku sprawdzi kompletność dokumentacji" - mówił.

Zobacz: Nowe Prawo działalności gospodarczej

"Przedsiębiorca przez cały czas kontaktuje się tylko z przyznanym mu doradcą, który ma pełnię wiedzy na temat jego sprawy" - podkreślił.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Andrusiewicz zaznaczył, że pilotaż nowego programu wystartował już w czerwcu ub. r. i dotyczył trzech oddziałów ZUS: I i II oddziału w Łodzi oraz III oddziału w Warszawie. Z kolei od 2 lutego br. dołączyły do nich I oddział ZUS w Poznaniu oraz w Bydgoszczy.

Zobacz: Od 22 lipca przedsiębiorcy mogą zbadać kondycję swojej firmy

Pozytywne efekty programu widoczne są w danych Zakładu dotyczących odsetka pozytywnie rozpatrzonych spraw. W oddziałach, które brały udział w pilotażu odsetek ten wzrósł z 42,01 proc. w II kwartale 2014 r. do 73,15 proc. w I kwartale 2015 r.

"W programie pilotażowym bierze udział łącznie 38 doradców. Do sierpnia przyszłego roku doradcy mają być w każdym oddziale ZUS. Ich liczba w poszczególnych jednostkach będzie zależna od liczby spraw związanych z układami ratalnymi" - zapowiedział rzecznik ZUS.

"W przyszłości chcemy, aby doradcy sami wychodzili do przedsiębiorców z inicjatywą zawarcia układu ratalnego z ZUS i tym samym rozwiązania problemów finansowych firmy" - dodał.

Andrusiewicz wskazał, że każda z osób, która zostanie doradcą przejdzie najpierw szkolenie zarówno merytoryczne z zakresu udzielania ulg, a tym samym i finansów firm, jak i z obsługi i kontaktu z klientem. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA