REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami/Fot. Fotolia
Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w ustawie ordynacji podatkowej, m.in. rozstrzyganie wątpliwości w interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika oraz wprowadzenie usługi asystenta podatnika, to niektóre z tematów rozmów wiceministrów finansów z przedsiębiorcami.

Kluczowe założenia nowej ordynacji podatkowej, zmiany w Administracji Podatkowej oraz rozwój i modernizacja Krajowej Informacji Podatkowej to najważniejsze tematy rozmów wiceministrów finansów Janusza Cichonia i Jarosława Nenemana z łódzkimi przedsiębiorcami. W spotkaniu, które odbyło się 13 lipca 2015 r. w Izbie Skarbowej w Łodzi, uczestniczyli również wicedyrektor Departamentu Polityki Podatkowej w MF Włodzimierz Gurba oraz kierownictwo łódzkiej Administracji Podatkowej, Kontroli Skarbowej oraz Służby Celnej.

REKLAMA

Zobacz: Jak zmniejszyć podatek pod koniec roku?

Nowa ordynacja podatkowa

Janusz Cichoń oraz Włodzimierz Gurba, którzy przedstawili najważniejsze kierunki zmian w ustawie – Ordynacja podatkowa, podkreślali doniosłe znaczenie wprowadzenia zasady rozstrzygania wątpliwości w interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika. Co więcej, zasadzie tej nadano szerszą formułę, zgodnie z którą obejmie ona nie tylko podatników, ale wszystkie strony postępowania (np. płatników, osoby trzecie, spadkobierców podatnika).

Zobacz też: Kiedy zdecydować się na podatek liniowy?

Nowe rozwiązania w obsłudze podatników

10 lipca br. Sejm uchwalił ustawę o Administracji Podatkowej, która wynika ze zmiany podejścia do organizacji administracji. Nowa struktura Administracji Podatkowej wraz ze zmianami w ordynacji podatkowej ma zapewnić równowagę sił pomiędzy podatnikiem a państwem. Do tego zmierza przekształcenie urzędów skarbowych w biura obsługi podatnika. Wszyscy mikroprzedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą przez okres pierwszych 18 miesięcy działalności będą mieli prawo do skorzystania z nowej usługi, tj. asystenta podatnika, czyli urzędnika pomagającego im w rozwiązywaniu kwestii związanych z prowadzoną działalnością.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Podatek dla dojeżdżających do pracy służbowym samochodem

Specjalizacja i centralizacja Krajowej Informacji Podatkowej (KIP) – równy dostęp do wiedzy o podatkach

Dzięki specjalizacji biur KIP, wdrażanej etapami, będzie możliwe zwiększenie jednolitości wydawanych interpretacji. Od 1 lipca 2015 r., o tym gdzie wysyłamy wniosek o wydanie interpretacji, zdecyduje również rodzaj podatku, w zakresie którego składany jest wniosek, a nie, jak dotychczas, wyłącznie miejsce zamieszkania lub siedziby wnioskodawcy. Dalsze zmiany nastąpią po 1 stycznia 2016 r., gdy dotychczasowe biura KIP zostaną połączone w jeden organ. Wicedyrektor łódzkiej Izby Skarbowej w Łodzi Sławomir Ćwiek przedstawił też planowane usługi związane z wdrażaniem programu e-Podatki, w tym m. in. usługę udzielania indywidualnych informacji o stanie rozliczeń za pośrednictwem Portalu Podatkowego.

Zobacz: Podatek rolny 2015 – ulgi podatkowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA