REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami/Fot. Fotolia
Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w ustawie ordynacji podatkowej, m.in. rozstrzyganie wątpliwości w interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika oraz wprowadzenie usługi asystenta podatnika, to niektóre z tematów rozmów wiceministrów finansów z przedsiębiorcami.

Kluczowe założenia nowej ordynacji podatkowej, zmiany w Administracji Podatkowej oraz rozwój i modernizacja Krajowej Informacji Podatkowej to najważniejsze tematy rozmów wiceministrów finansów Janusza Cichonia i Jarosława Nenemana z łódzkimi przedsiębiorcami. W spotkaniu, które odbyło się 13 lipca 2015 r. w Izbie Skarbowej w Łodzi, uczestniczyli również wicedyrektor Departamentu Polityki Podatkowej w MF Włodzimierz Gurba oraz kierownictwo łódzkiej Administracji Podatkowej, Kontroli Skarbowej oraz Służby Celnej.

REKLAMA

Zobacz: Jak zmniejszyć podatek pod koniec roku?

Nowa ordynacja podatkowa

Janusz Cichoń oraz Włodzimierz Gurba, którzy przedstawili najważniejsze kierunki zmian w ustawie – Ordynacja podatkowa, podkreślali doniosłe znaczenie wprowadzenia zasady rozstrzygania wątpliwości w interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika. Co więcej, zasadzie tej nadano szerszą formułę, zgodnie z którą obejmie ona nie tylko podatników, ale wszystkie strony postępowania (np. płatników, osoby trzecie, spadkobierców podatnika).

Zobacz też: Kiedy zdecydować się na podatek liniowy?

Nowe rozwiązania w obsłudze podatników

10 lipca br. Sejm uchwalił ustawę o Administracji Podatkowej, która wynika ze zmiany podejścia do organizacji administracji. Nowa struktura Administracji Podatkowej wraz ze zmianami w ordynacji podatkowej ma zapewnić równowagę sił pomiędzy podatnikiem a państwem. Do tego zmierza przekształcenie urzędów skarbowych w biura obsługi podatnika. Wszyscy mikroprzedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą przez okres pierwszych 18 miesięcy działalności będą mieli prawo do skorzystania z nowej usługi, tj. asystenta podatnika, czyli urzędnika pomagającego im w rozwiązywaniu kwestii związanych z prowadzoną działalnością.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Podatek dla dojeżdżających do pracy służbowym samochodem

Specjalizacja i centralizacja Krajowej Informacji Podatkowej (KIP) – równy dostęp do wiedzy o podatkach

Dzięki specjalizacji biur KIP, wdrażanej etapami, będzie możliwe zwiększenie jednolitości wydawanych interpretacji. Od 1 lipca 2015 r., o tym gdzie wysyłamy wniosek o wydanie interpretacji, zdecyduje również rodzaj podatku, w zakresie którego składany jest wniosek, a nie, jak dotychczas, wyłącznie miejsce zamieszkania lub siedziby wnioskodawcy. Dalsze zmiany nastąpią po 1 stycznia 2016 r., gdy dotychczasowe biura KIP zostaną połączone w jeden organ. Wicedyrektor łódzkiej Izby Skarbowej w Łodzi Sławomir Ćwiek przedstawił też planowane usługi związane z wdrażaniem programu e-Podatki, w tym m. in. usługę udzielania indywidualnych informacji o stanie rozliczeń za pośrednictwem Portalu Podatkowego.

Zobacz: Podatek rolny 2015 – ulgi podatkowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA