REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami/Fot. Fotolia
Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w ustawie ordynacji podatkowej, m.in. rozstrzyganie wątpliwości w interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika oraz wprowadzenie usługi asystenta podatnika, to niektóre z tematów rozmów wiceministrów finansów z przedsiębiorcami.

Kluczowe założenia nowej ordynacji podatkowej, zmiany w Administracji Podatkowej oraz rozwój i modernizacja Krajowej Informacji Podatkowej to najważniejsze tematy rozmów wiceministrów finansów Janusza Cichonia i Jarosława Nenemana z łódzkimi przedsiębiorcami. W spotkaniu, które odbyło się 13 lipca 2015 r. w Izbie Skarbowej w Łodzi, uczestniczyli również wicedyrektor Departamentu Polityki Podatkowej w MF Włodzimierz Gurba oraz kierownictwo łódzkiej Administracji Podatkowej, Kontroli Skarbowej oraz Służby Celnej.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz: Jak zmniejszyć podatek pod koniec roku?

Nowa ordynacja podatkowa

Janusz Cichoń oraz Włodzimierz Gurba, którzy przedstawili najważniejsze kierunki zmian w ustawie – Ordynacja podatkowa, podkreślali doniosłe znaczenie wprowadzenia zasady rozstrzygania wątpliwości w interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika. Co więcej, zasadzie tej nadano szerszą formułę, zgodnie z którą obejmie ona nie tylko podatników, ale wszystkie strony postępowania (np. płatników, osoby trzecie, spadkobierców podatnika).

Zobacz też: Kiedy zdecydować się na podatek liniowy?

REKLAMA

Nowe rozwiązania w obsłudze podatników

10 lipca br. Sejm uchwalił ustawę o Administracji Podatkowej, która wynika ze zmiany podejścia do organizacji administracji. Nowa struktura Administracji Podatkowej wraz ze zmianami w ordynacji podatkowej ma zapewnić równowagę sił pomiędzy podatnikiem a państwem. Do tego zmierza przekształcenie urzędów skarbowych w biura obsługi podatnika. Wszyscy mikroprzedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą przez okres pierwszych 18 miesięcy działalności będą mieli prawo do skorzystania z nowej usługi, tj. asystenta podatnika, czyli urzędnika pomagającego im w rozwiązywaniu kwestii związanych z prowadzoną działalnością.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Podatek dla dojeżdżających do pracy służbowym samochodem

Specjalizacja i centralizacja Krajowej Informacji Podatkowej (KIP) – równy dostęp do wiedzy o podatkach

Dzięki specjalizacji biur KIP, wdrażanej etapami, będzie możliwe zwiększenie jednolitości wydawanych interpretacji. Od 1 lipca 2015 r., o tym gdzie wysyłamy wniosek o wydanie interpretacji, zdecyduje również rodzaj podatku, w zakresie którego składany jest wniosek, a nie, jak dotychczas, wyłącznie miejsce zamieszkania lub siedziby wnioskodawcy. Dalsze zmiany nastąpią po 1 stycznia 2016 r., gdy dotychczasowe biura KIP zostaną połączone w jeden organ. Wicedyrektor łódzkiej Izby Skarbowej w Łodzi Sławomir Ćwiek przedstawił też planowane usługi związane z wdrażaniem programu e-Podatki, w tym m. in. usługę udzielania indywidualnych informacji o stanie rozliczeń za pośrednictwem Portalu Podatkowego.

Zobacz: Podatek rolny 2015 – ulgi podatkowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA