REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami/Fot. Fotolia
Nowa ordynacja podatkowa przedmiotem rozmów z przedsiębiorcami/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w ustawie ordynacji podatkowej, m.in. rozstrzyganie wątpliwości w interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika oraz wprowadzenie usługi asystenta podatnika, to niektóre z tematów rozmów wiceministrów finansów z przedsiębiorcami.

Kluczowe założenia nowej ordynacji podatkowej, zmiany w Administracji Podatkowej oraz rozwój i modernizacja Krajowej Informacji Podatkowej to najważniejsze tematy rozmów wiceministrów finansów Janusza Cichonia i Jarosława Nenemana z łódzkimi przedsiębiorcami. W spotkaniu, które odbyło się 13 lipca 2015 r. w Izbie Skarbowej w Łodzi, uczestniczyli również wicedyrektor Departamentu Polityki Podatkowej w MF Włodzimierz Gurba oraz kierownictwo łódzkiej Administracji Podatkowej, Kontroli Skarbowej oraz Służby Celnej.

REKLAMA

Zobacz: Jak zmniejszyć podatek pod koniec roku?

Nowa ordynacja podatkowa

Janusz Cichoń oraz Włodzimierz Gurba, którzy przedstawili najważniejsze kierunki zmian w ustawie – Ordynacja podatkowa, podkreślali doniosłe znaczenie wprowadzenia zasady rozstrzygania wątpliwości w interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika. Co więcej, zasadzie tej nadano szerszą formułę, zgodnie z którą obejmie ona nie tylko podatników, ale wszystkie strony postępowania (np. płatników, osoby trzecie, spadkobierców podatnika).

Zobacz też: Kiedy zdecydować się na podatek liniowy?

Nowe rozwiązania w obsłudze podatników

10 lipca br. Sejm uchwalił ustawę o Administracji Podatkowej, która wynika ze zmiany podejścia do organizacji administracji. Nowa struktura Administracji Podatkowej wraz ze zmianami w ordynacji podatkowej ma zapewnić równowagę sił pomiędzy podatnikiem a państwem. Do tego zmierza przekształcenie urzędów skarbowych w biura obsługi podatnika. Wszyscy mikroprzedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą przez okres pierwszych 18 miesięcy działalności będą mieli prawo do skorzystania z nowej usługi, tj. asystenta podatnika, czyli urzędnika pomagającego im w rozwiązywaniu kwestii związanych z prowadzoną działalnością.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Podatek dla dojeżdżających do pracy służbowym samochodem

Specjalizacja i centralizacja Krajowej Informacji Podatkowej (KIP) – równy dostęp do wiedzy o podatkach

Dzięki specjalizacji biur KIP, wdrażanej etapami, będzie możliwe zwiększenie jednolitości wydawanych interpretacji. Od 1 lipca 2015 r., o tym gdzie wysyłamy wniosek o wydanie interpretacji, zdecyduje również rodzaj podatku, w zakresie którego składany jest wniosek, a nie, jak dotychczas, wyłącznie miejsce zamieszkania lub siedziby wnioskodawcy. Dalsze zmiany nastąpią po 1 stycznia 2016 r., gdy dotychczasowe biura KIP zostaną połączone w jeden organ. Wicedyrektor łódzkiej Izby Skarbowej w Łodzi Sławomir Ćwiek przedstawił też planowane usługi związane z wdrażaniem programu e-Podatki, w tym m. in. usługę udzielania indywidualnych informacji o stanie rozliczeń za pośrednictwem Portalu Podatkowego.

Zobacz: Podatek rolny 2015 – ulgi podatkowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA