REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Minister Kosiniak - Kamysz o konkursie "Kreator miejsc pracy 2014"

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Pracodawca zatrudniający nowych pracowników może wystartować w konkursie Ministra Pracy i Polityki Społecznej "Kreator miejsc pracy" dla małych, średnich i dużych firm. O konkursie dla Infor.pl opowiada Władysław Kosiniak-Kamysz, minister pracy i polityki społecznej

   Władysław Kosiniak-Kamysz, minister pracy i polityki społecznej: Chociaż sytuacja na rynku pracy poprawia się od kilku miesięcy, to nadal wielu pracodawców czuje się niepewnie. Zastanawiają się, czy warto już zatrudniać, czy lepiej jeszcze poczekać. Istnieje jednak spora grupa przedsiębiorców tworzących nowe miejsca pracy i przyczyniających się do wzrostu zatrudnienia. To właśnie te firmy chcemy wyróżnić.  Po to powstał konkurs „Kreator miejsc pracy”. Chcemy pokazać firmy, które zatrudniają pracowników na umowach o pracę. Pokazać, że uczciwe traktowanie pracowników nie utrudnia rozwoju przedsiębiorstwa. Inwestycja w pracowników to inwestycja w firmę, która się zwraca. Konkursy zazwyczaj nagradzają firmy za ich innowacyjność, wyniki finansowe, tempo rozwoju. My chcemy pokazać, ze za sukcesem każdego przedsiębiorstwa stoją ludzie. Chcemy pokazać, że zapewnienie dobrych warunków pracownikom nie stoi w sprzeczności z rozwojem i dobrymi wynikami firmy.

REKLAMA

Kto może wziąć udział w konkursie?

Do konkursu może zgłosić się każda firma działająca w Polsce. Warunek - w 2013 roku zatrudniła nowych pracowników na umowę o pracę, czyli utworzyła nowe miejsce pracy. Zgłoszenia są przyjmowane w trzech kategoriach: małe firmy zatrudniające do 50 osób, średnie przedsiębiorstwa,  od 50 do 250 osób, oraz duże firmy, zatrudniające jeszcze więcej pracowników. Tak więc nawet małe, kilkuosobowe firmy mogą wziąć udział w naszym konkursie.

Pracodawco, zdobądź wyróżnienie Ministra Pracy!

Jakie będą kryteria oceny?

Oceniany będzie nie tylko wzrost zatrudnienia netto na umowę o pracę. Dodatkowo premiowane będzie przyjęcie do pracy młodych pracowników do 30. roku życia, z grupy 50+ oraz osób niepełnosprawnych. Zwracamy także uwagę na rzetelność pracodawców, m.in. terminowe wypłacanie wynagrodzeń. Dodatkowo punkty przyznane zostaną za zatrudnianie osób poniżej 30 oraz powyżej 50 roku życia, jak również osób niepełnosprawnych. Ci, którzy wypadną najlepiej, otrzymają tytuł Kreatora miejsc pracy 2014 i będą mogli się nim posługiwać przez rok, do następnej edycji konkursu.

Kto będzie oceniał firmy?

Do kapituły konkursowej zaprosiliśmy ekspertów - przedstawicieli związków zawodowych, organizacji pracodawców i przedsiębiorców. Muszę podkreślić, że konkurs spotkał się z bardzo życzliwym przyjęciem z ich strony. To pokazuje, że tematyka promocji zatrudnienia jest ważna nie tylko dla pracowników, ale także dla samych pracodawców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Praktyka polskich przedsiębiorców zmierza raczej w kierunku, aby jak najczęściej zatrudniać na podstawie umów cywilnoprawnych. W wielu sektorach to już prawdziwa plaga.

To prawda, coraz częściej dochodzi do nadużyć. Według danych Państwowej Inspekcji Pracy, już co piąta umowa zlecenie w Polsce powinna być zwykłą umową o pracę.

Pracujemy nad takimi rozwiązaniami, które wyeliminują patologiczne praktyki nie ograniczając swobody zawierania umów. W tym celu chcemy wprowadzić m.in. oskładkowanie tzw. zbiegów umów zleceń. Nie można się godzić na nieuczciwe zaniżanie składek kosztem bezpieczeństwa pracowników. Chcemy, żeby składki na ZUS były odprowadzane od wysokości pensji minimalnej, a nie od wysokości najniższej umowy, jak do tej pory.

Wiele osób uważa, że lepiej pracować na umowach śmieciowych niż nie pracować w ogóle.

Problemem jest nadal wysokie bezrobocie, chociaż sytuacja bardzo wyraźnie się poprawia. Od początku roku widać wyraźne ożywienie. Stopa bezrobocia w marcu spadła do 13,6 proc., w kwietniu do 13 proc. To największe spadki w tych miesiącach od 2008 roku. Pracodawcy zgłaszają również coraz więcej ofert do urzędów pracy – w kwietniu było  ich 100 tysięcy. Jednocześnie wprowadzamy takie rozwiązania, które zachęcają pracodawców do zatrudniania – np. bony zatrudnieniowe, świadczenia aktywizacyjne, granty na telepracę – nawet do 10 tys, zł. Proponujemy również refundację składek zarówno za młodych pracowników, jak i tych starszych, powyżej 50 roku życia. w przypadku zatrudnienia osób 50+ skrócił się okres, za jaki pracodawcy opłacają zwolnienie chorobowe. To są konkretne oszczędności dla firm i jestem przekonany, że dodatkowo wzmocnią pozytywny trend tak, że do końca roku stopa bezrobocia spadnie poniżej 13 proc.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA