REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Doradca ESG i PR, ekspert ds. zarządzania kryzysowego, szacowania ryzyka i dialogu z interesariuszami
esg dostawca strategia jak wdrożyć poradnik
ESG u dostawców - strategia, jak wdrożyć?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

rozwiń >

ESG a dostawcy

Dla wielu firm dostawczych, które współpracują z dużymi korporacjami, wdrożenie strategii i raportowania ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale i koniecznością. Odpowiednie przygotowanie do tego procesu nie jest sprawą prostą. Wymaga zaangażowania wszystkich działów, wiedzy na temat ryzyk związanych z zrównoważonym rozwojem oraz zdolności do szybkiej adaptacji w obliczu nowych wymagań. Aby móc efektywnie wdrożyć zmiany, ważne jest trzymanie się kluczowych kroków, które pozwolą na płynne przejście przez proces raportowania ESG.

REKLAMA

Po pierwsze audyt

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia procesu raportowania jest przeprowadzenie audytu, który pozwoli na ocenę obecnej sytuacji w firmie. To działanie na start pomaga firmom nie tylko dostosować się do zmieniających się regulacji, ale również wypracować przewagę konkurencyjną poprzez proaktywne zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Zwiększa zaufanie inwestorów, wzmacnia reputację marki, a także przyczynia się do minimalizowania ryzyka operacyjnego oraz środowiskowego.

Co wiemy o ESG? Czy wystarczająco dużo?

Warsztaty ESG to potrzebny element budowania kultury organizacyjnej opartej na zrównoważonym rozwoju. Umożliwia firmie lepsze zrozumienie wymogów ESG, przygotowanie do ich wdrożenia i zidentyfikowanie kluczowych obszarów, które wymagają poprawy. Celem jest skuteczniejsze zarządzanie ryzykiem, poprawa wyników biznesowych oraz lepsze relacje z inwestorami i klientami.

Analiza ryzyk

Kolejnym krokiem jest dokładna analiza ryzyk. W kontekście ESG szczególnie istotne jest identyfikowanie zagrożeń związanych ze zmianami klimatycznymi i aspektami społecznymi. Umiejętność zarządzania tymi ryzykami nie tylko wpływa na stabilność finansową, pozwala skutecznie planować działania rozwojowe, ale także buduje zaufanie interesariuszy. Partnerzy biznesowi, klienci, inwestorzy oczekują, że firma będzie miała plan na minimalizowanie ryzyk związanych ze zrównoważonym rozwojem jako zabezpieczenie swojej działalności.

Analiza luk i plan na zrównoważenie

Działania podejmowane w ramach ESG muszą być zgodne z określonymi standardami. Dlatego ważny krok to analiza luk. To identyfikacja różnic pomiędzy aktualnym stanem działań organizacji, a dążeniem do posiadania koniecznych procesów, polityk czy innych elementów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dialog z interesariuszami

ESG to temat, który dotyczy nie tylko firmy, ale i jej otoczenia – dostawców, partnerów biznesowych czy klientów. Komunikacja dwustronna pomiędzy przedsiębiorstwem, a grupami odbiorców, które mają wpływ na działania firmy i na które także organizacja oddziałuje w różnym stopniu. Poznanie perspektywy interesariuszy i ich oczekiwań ma bezpośrednie znaczenie dla budowania zaufania, poparcia i zrozumienia, niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej. Jest to także jeden z kluczowych elementów przygotowania do budowy strategii ESG firmy.

Strategia ESG

Stworzenie, na podstawie poprzednich kroków, Strategii zrównoważonego rozwoju z mierzalnymi celami, które będą odpowiadać na potrzeby przedsiębiorstwa i interesariuszy. Ważne by strategia zrównoważonego rozwoju była spójną i zintegrowaną częścią strategii biznesowej firmy.

Polecamy: Komplet podatki 2025

Raportowanie ESG

Raport ESG będzie służył ocenie organizacji pod kątem zarządzania jej wpływem, ryzykami i szansami. Będzie też w zdecydowany sposób wpływał na wartość przedsiębiorstwa i wycenę marki.

Przyjęcie i wdrożenie kompleksowego podejścia do ESG pozwala firmom dostawczym nie tylko spełniać rosnące wymagania klientów i regulacji, ale również zwiększać swoją konkurencyjność, redukować ryzyka oraz utrzymać a nawet wzmacniać swoją pozycję rynkową. Działania te nie tylko wspierają zrównoważony rozwój, ale również przyczyniają się do budowania długoterminowej wartości przedsiębiorstwa.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

REKLAMA