REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?
Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzenie praktyk prozwierzęcych w miejscu pracy może zwiększyć produktywność pracowników i przyczynić się do poprawy wyników firmy. Taki wniosek płynie z tegorocznego badania przeprowadzonego przez portugalskich naukowców. Eksperci ze sklepu zoologicznego zooplus podkreślają, że to tylko jeden z wielu pozytywnych efektów tworzenia biur przyjaznych zwierzętom.

Polityka prozwierzęca a produktywność pracowników

Naukowcy z Instituto Universitário de Lisboa postanowili przeanalizować wpływ polityki prozwierzęcej stosowanej przez portugalskie przedsiębiorstwa. Przyjrzeli się takim aspektom jak: stała możliwość przyprowadzania psów do miejsca pracy, organizowanie „dnia zwierząt w biurze”, adopcja zwierzęcej „maskotki” przez firmę, a także możliwość wzięcia dnia wolnego z powodu choroby pupila.

REKLAMA

Co ciekawe, aż 30% miejsc, które wdrożyły takie rozwiązania, zauważyło wyraźny wzrost produktywności i poprawę wyników pracowników. Niemal co piąta organizacja odnotowała również wzrost ogólnego samopoczucia w zespole.

Polecamy: Kodeks pracy 2025

Pies lub kot w pracy wpływa na atmosferę

REKLAMA

Eksperci z firmy zooplus, którzy zwrócili uwagę na to badanie, od dawna śledzą publikacje potwierdzające pozytywny wpływ obecności zwierząt w miejscach pracy. Jak podkreślają, badacze na całym świecie są zgodni, że wprowadzenie polityki biur otwartych dla czworonogów może korzystnie wpłynąć na funkcjonowanie całej organizacji.

- Obecność psa w biurze wpływa na atmosferę w pracy i relacje między współpracownikami. Pies może pełnić rolę czynnika zacieśniającego więzi społeczne. Niezależnie od tego, czy chodzi o wspólny spacer podczas przerwy na lunch, czy krótką zabawę, takie momenty sprzyjają nieformalnym interakcjom – zauważa ekspertka współpracująca z zooplus, Iga Kublik ze szkoły behawioralnej IgaPsiga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To jednak nie koniec dobroczynnego wpływu czworonogów na człowieka. Badanie przeprowadzone w 2012 roku przez naukowców z Virginia Commonwealth University wykazało, że osoby zabierające swoje pupile do pracy miały w ciągu dnia niższy poziom kortyzolu (czyli hormonu stresu) w ślinie niż osoby, które tego nie robiły. Kontakt ze zwierzętami zdecydowanie wpływa korzystnie na nasze zdrowie psychiczne.

Jak przygotować firmę na obecność zwierząt

REKLAMA

Eksperci zwracają również uwagę, że wdrożenie polityki przyjaznej zwierzętom długofalowo może przyczynić się do sukcesu organizacji. Możliwość zabrania psa do biura staje się jednym z ważniejszych kryteriów przy wyborze pracy przez młodych Polaków. Na Zachodzie ten trend jest już dość dobrze widoczny.

Niedawne badanie przeprowadzone przez Nationwide we współpracy z Human Animal Bond Research Institute wykazało, że 90% Amerykanów zatrudnionych w firmach przyjaznych zwierzętom czuje się związanych z misją organizacji, zaangażowanych w pracę i chętnych do polecania swojego pracodawcy innym. Dla porównania, w miejscach zatrudnienia, które nie stosują polityki przyjaznej zwierzętom, odsetek ten wynosi jedynie 65%.

Zmiana polityki firmy na prozwierzęcą nie powinna być wprowadzona z dnia na dzień – ostrzegają specjaliści

Decyzja o wprowadzeniu możliwości przyprowadzania zwierząt do biura nie powinna być podejmowana pochopnie. Należy uwzględnić ewentualne alergie, lęki oraz preferencje pracowników dotyczące kontaktu ze zwierzętami w godzinach pracy.

- Ważne jest, aby firma opracowała jasne zasady niedyskryminujące osób, które nie chcą pracować w obecności czworonogów. Precyzyjne określenie polityki dotyczącej przyprowadzania psów do biura to zatem konieczność. Co więcej, pracodawca powinien się upewnić, że zwierzaki nie mają problemów behawioralnych, które mogłyby zakłócić funkcjonowanie biura. Duża część odpowiedzialności spoczywa też na właścicielach psów. Decydując się na taki krok, na pierwszym miejscu powinni zadbać o dobrostan zwierząt. Gwarny open space nie będzie przyjazną przestrzenią dla psów lękliwych czy agresywnych – podkreśla Iga Kublik.

Obserwując aktualne trendy na amerykańskim rynku pracy, można się spodziewać, że w najbliższych latach biura przyjazne zwierzętom zyskają na popularności również w Polsce. Wkrótce taka polityka firmy może stać się istotną przewagą konkurencyjną w procesie pozyskiwania pracowników.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA