REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W co najlepiej inwestować w 2024 roku?

Nie tylko AI – w co inwestować w 2024 roku
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja była tematem numer 1 w 2023 roku. Na pewno i w 2024 warto będzie w nią inwestować. Gdzie jeszcze jest szansa na zyski? Na jakie inwestycje warto zwrócić uwagę? 

Inwestowanie w nowe technologie 

Rynek technologiczny jest w ciągłym rozwoju, wciąż pojawiają się nowe gałęzie, a stare jeszcze się nie zdążyły się zdezaktualizować. Jak zawsze nie wiemy co przyniesie przyszłość, możemy jednak szacować, które z nich już dziś przedstawiają perspektywy na szybki rozwój i podbicie rynków.

REKLAMA

REKLAMA

Co na początek jest warte zainteresowania? Wśród wiodących technologii, które mają taką szansę są szeroko pojęte obliczenia przestrzenne. To przywodzące na myśl lekcje matematyki pojęcie obejmuje technologie takie jak rzeczywistość rozszerzona (AR), rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość mieszana (MR). Technologie te mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki współdziałamy z otaczającym nas światem i są już wykorzystywane w różnych branżach, w tym w rozrywce, medycynie i produkcji.

Obliczenia przestrzenne to jeden z tych obszarów, który przyciąga coraz większą uwagę. Na tym polu interesujące jest wprowadzenie przez Apple Apple Vision Pro, pierwszego komputera przestrzennego. Urządzenie to, którego premiera zaplanowana jest na rok 2024, ma płynnie łączyć treści cyfrowe ze światem fizycznym, prezentując w pełni trójwymiarowy interfejs użytkownika sterowany oczami, rękami i głosem. To znaczący krok w przyszłość, w której interakcja cyfrowa będzie bardziej wciągająca i intuicyjna – wskazuje dyrektor Freedom Finance Europe Poland Olena Bondar.

Według doniesień Apple intensywnie inwestuje w obliczenia przestrzenne i podobno pracuje nad własnym zestawem słuchawkowym AR/VR. Jeśli Apple zdoła wprowadzić ten produkt na rynek, może to wywołać nową falę zainteresowania tą działką technologiczną i doprowadzić do powstania nowych branż i przedsiębiorstw.

Myśleć ekologicznie 

Warto zwrócić też uwagę na rozwiązania ekologiczne. Innym trendem jest szeroko pojęty rozwój branży związanej z ekologią czy ograniczaniem emisji gazów cieplarnianych. W tym aspekcie dynamicznie rozwija się elektromobilność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

– Przewiduje się, że wartość rynku infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych o dużej ładowności w 2024 r. będzie miała wartość nieco poniżej 7,4 miliarda dolarów. Ponadto do 2030 r. zapotrzebowanie na energię do ładowania pojazdów elektrycznych może osiągnąć 53 miliardy kilowatogodzin, co wskazuje na wysoki wzrost dynamiki tego sektora, a także OZE i sieci dystrybucyjnych – uzasadnia Olena Bondar.

– Oprócz obliczeń przestrzennych i infrastruktury pojazdów elektrycznych istnieje szereg innych obszarów, w których w 2024 r. mogą pojawić się nowe szanse. Przykładem może być Web3, czyli nowa wizja internetu oparta na technologii blockchain. Web3 ma potencjał, aby zrewolucjonizować wiele branż, w tym finanse, sieci społecznościowe i gry. Obliczenia kwantowe również mogą zmienić wiele gałęzi przemysłu, w tym tworzenie nowych leków, materiałoznawstwo i finanse – dodaje dyrektor polskiego oddziału Freedom Finance Europe.

A co z ryzykiem inwestycyjnym? Inwestorzy zainteresowani nowymi i wschodzącymi branżami powinni dokładnie rozważyć ryzyko przed podjęciem jakichkolwiek decyzji inwestycyjnych. Nowe i wschodzące branże mogą być niestabilne, innowacje czasem trafiają w ślepy zaułek, a firmy je wprowadzające tracą. Ale jeśli uda im się rzeczywiście postawić kolejny krok w rozwoju lub zrewolucjonizować swoją branżę mogą również oferować wysokie zyski inwestorom skłonnym podjąć ryzyko. Jednak sukces każdej branży zależy od wielu czynników, w tym postępu technologicznego, akceptacji rynku, wsparcia regulacyjnego i wielu innych. Dlatego w stale zmieniającym się krajobrazie gospodarczym ważne jest, aby być na bieżąco, dostosowywać się i uważnie przyglądać się działalności firm, na które chcemy postawić.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA