REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kim jest AD? Jakie ma obowiązki?

Kim jest AD? Jakie ma obowiązki?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

CEO, PM, HRM - w korporacyjnych skrótach nazw stanowisk można naprawdę się pogubić. Bywa, że wiemy, co oznacza ten skrót po polsku, ale nie wiemy jak jest po angielsku. Jak rozwinąć skrót AD? Jakie są obowiązki na tym stanowisku? Sprawdzamy. 

Czy każdy CEO ma swojego AD? Przeważnie tak, a często obaj mają jeszcze PA. Już zdążyliście się pogubić? To postaramy się wyjaśnić. 

REKLAMA

AD - Co to za skrót? 

AD, czytany po polsku [ej-di] to skrótowiec z angielskiego Assistant Director. W języku polskim to stanowisko funkcjonuje jako zastępca dyrektora. 

Dyrektor to dobrze znany już CEO, którego opisywaliśmy tutaj. A PA, o którym wspominaliśmy w tym artykule to asystent. Zazwyczaj PA bardzo przydaje się zarówno CEO, jak i AD. Uff, już przechodzimy do konkretów. 

AD - czym się zajmuje?

REKLAMA

Zastępca dyrektora, jak sama nazwa wskazuje, to osoba wysoko na szczeblach organizacji, pełni ważną rolę w strukturze zarządzania firmą. Na co dzień jest wsparciem CEO w codziennym zarządzaniu, a podczas jego nieobecności przejmuje obowiązki. 

AD powinien być na bieżąco z tym co dzieje się w przedsiębiorstwie, koordynować czynności poszczególnych działów, brać udział w podejmowaniu decyzji i raportować postępy w realizacji zadań. Oczywiście, w zależności od branży i specyfiki danego stanowiska, zakres obowiązków AD może się różnić. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

AD - jakie cechy powinien posiadać?

Idealny zastępca dyrektora powinien być godny zaufania i doskonale zorganizowany. Umiejętność podejmowania decyzji jest również jedną z kluczowych cech, jakie powinien posiadać. Bywa, że musi działać pod presją, więc elastyczność i radzenie sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami także będą pożądanymi talentami.

Nie bez znaczenia są zdolności interpersonalne i znajomość zasad dobrej komunikacji.  

 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wsparcie dla firm rozwijających się - ulga na innowacyjnych pracowników

Ulga na innowacyjnych pracowników jest przeznaczona dla podatników prowadzących działalność badawczo-rozwojową, przez którą zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT rozumie się działalnością twórczą obejmującą badania naukowe lub prace rozwojowe, podejmowaną w sposób systematyczny w celu zwiększenia zasobów wiedzy oraz wykorzystania zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań.

Transformacja zaczyna się od lidera

Rozmowa z Krzysztofem Witkowskim, partnerem w EY Academy of Business, o tym, dlaczego inwestycje w rozwój power skills są dziś konieczne dla wzrostu organizacji

Karty sportowe to przepis na zdrowie

W dzisiejszym biznesie wsparcie aktywności fizycznej przez pracodawców to nie tylko benefit, ale strategiczna inwestycja w zdrowie, zaangażowanie i efektywność pracowników. Regularna aktywność fizyczna wpływa korzystnie na zdrowie, wydajność, zadowolenie oraz atmosferę w pracy. To zadanie dla działów HR, które mogą wprowadzać proste rozwiązania, jak aktywne przerwy czy dostęp do programów fitness. 

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości [KOMENTARZ]

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości. Komentuje Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl.

REKLAMA

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? [Poradnik]

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? Oto poradnik dla przyszłych właścicieli salonów kosmetycznych.

Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki do 15 września 2025 r.

Za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. składki można opłacić w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Kiedy ZUS może umorzyć składki?

Wypalenie zawodowe to już problem występujący w każdej firmie. Jak można zminimalizować jego skutki

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe, wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Wszelkie okoliczności, od warunków pracy po sytuację rodzinną i zagrożenia klimatyczne, nie są sprzyjające zmarginalizowaniu tego zjawiska.

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców. Od 1 listopada 2024 r. przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z wakacji składkowych. Jakie są warunki, by skorzystać z wakacji składkowych? Gdzie należy złożyć wniosek?

REKLAMA

ZUS umorzy składki przedsiębiorcom dotkniętym przez powódź. Wnioski o pomoc będą traktowane priorytetowo

Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogą składać wnioski do ZUS nie tylko o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty, ale także o ich umorzenie. Jak uzyskać pomoc?

Branża winiarska walczy o uregulowanie sprzedaży przez internet

- Handel alkoholem przez Internet przypomina dziś prawdziwy Dziki Zachód, zależy nam na zapanowaniu nad tym chaosem i jasnych zasadach dla wszystkich - mówią przedsiębiorcy z branży winiarskiej i apelują o uregulowanie kwestii sprzedaży ich produktów przez internet. Pismo w tej sprawie trafiło właśnie do Ministerstwa Rolnictwa. Na ewentualnych zmianach najbardziej zyskaliby mali, krajowi producenci wina, miodu pitnego czy cydru, którzy bez możliwości sprzedawania swoich produktów za pomocą internetu – są praktycznie skazani na niebyt. Najdobitniej pokazał to czas pandemii. 

REKLAMA