Kim jest AD? Jakie ma obowiązki?
REKLAMA
REKLAMA
Czy każdy CEO ma swojego AD? Przeważnie tak, a często obaj mają jeszcze PA. Już zdążyliście się pogubić? To postaramy się wyjaśnić.
REKLAMA
AD - Co to za skrót?
AD, czytany po polsku [ej-di] to skrótowiec z angielskiego Assistant Director. W języku polskim to stanowisko funkcjonuje jako zastępca dyrektora.
Dyrektor to dobrze znany już CEO, którego opisywaliśmy tutaj. A PA, o którym wspominaliśmy w tym artykule to asystent. Zazwyczaj PA bardzo przydaje się zarówno CEO, jak i AD. Uff, już przechodzimy do konkretów.
AD - czym się zajmuje?
REKLAMA
Zastępca dyrektora, jak sama nazwa wskazuje, to osoba wysoko na szczeblach organizacji, pełni ważną rolę w strukturze zarządzania firmą. Na co dzień jest wsparciem CEO w codziennym zarządzaniu, a podczas jego nieobecności przejmuje obowiązki.
AD powinien być na bieżąco z tym co dzieje się w przedsiębiorstwie, koordynować czynności poszczególnych działów, brać udział w podejmowaniu decyzji i raportować postępy w realizacji zadań. Oczywiście, w zależności od branży i specyfiki danego stanowiska, zakres obowiązków AD może się różnić.
AD - jakie cechy powinien posiadać?
Idealny zastępca dyrektora powinien być godny zaufania i doskonale zorganizowany. Umiejętność podejmowania decyzji jest również jedną z kluczowych cech, jakie powinien posiadać. Bywa, że musi działać pod presją, więc elastyczność i radzenie sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami także będą pożądanymi talentami.
Nie bez znaczenia są zdolności interpersonalne i znajomość zasad dobrej komunikacji.
Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.