Kto to jest PM? Jaki ma zakres obowiązków?
REKLAMA
REKLAMA
PM można spotkać w różnych branżach, od marketingu i IT, przez inżynierię, finanse po opiekę medyczną. Co oznacza ten skrótowiec?
REKLAMA
PM - co to za skrót?
PM, czytany po polsku [pi-em] to z skrót angielskiego Project Manager, czyli po prostu kierownik projektu.
Stanowisko to nie odnosi się do konkretnego obszaru zatrudniania, PM odnajdzie się w różnych dziedzinach, kluczowe są jednak umiejętności, jakie posiada i odpowiednie kompetencje.
PM - czym się zajmuje?
Najogólniej i najkrócej mówiąc PM to osoba odpowiedzialna za planowanie, monitorowanie i egzekwowanie projektów. A trochę szerzej? Już wyjaśniamy.
Rola Project Managera jest kluczowa w procesie zarządzania projektem, bo to od niej zależy osiągnięcie założonych celów projektu, spełnienie oczekiwań klienta. Koordynowanie projektu to dokładne planowanie, delegowanie zadań, ustalanie standardów, szczegółowe określenie harmonogramu działań, zarządzanie zespołem, monitorowanie postępów na każdym etapie, komunikacja z klientem czy wreszcie dokumentacja.
PM - jakie powinien mieć kompetencje
Priorytetową umiejętnością dobrego kierownika projektu powinna być zdolność do dobrej organizacji. Ponadto kluczowa jest umiejętność podejmowania decyzji, zdolności interpersonalne i odpowiedzialność. Warto, by PM był na bieżąco z programami wspierającymi prowadzenie projektów.
Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.