REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile języków obcych znają Polacy? BADANIE

Ile języków obcych znają Polacy?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile języków obcych znają Polacy? 70 proc. Polaków zna język obcy na tyle, by w podstawowym stopniu porozumieć się z obcokrajowcami w miejscu pracy - wynika z badania dot. rynku pracy. A jak się ma znajomosć języków do wynagrodzenia?

Ile języków obcych znają Polacy?

REKLAMA

Z opublikowanego w poniedziałek badania Pracuj.pl wynika, że 7 na 10 Polaków deklaruje znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu, który umożliwia podstawowe komunikowanie się nim w miejscu pracy. Prym pod tym względem wiedzie angielski - 88 proc. pracujących Polaków deklaruje znajomość tego języka, w tym 60 proc. respondentów na poziomie przynajmniej średniozaawansowanym. W podobnym stopniu rosyjskim porozumiewa się 21 proc. respondentów (głównie w wieku 45-65 lat), niemieckim 15 proc., a hiszpańskim, francuskim czy ukraińskim po 3 proc.

REKLAMA

"Mimo postępującej globalizacji, ponad połowa respondentów (55 proc.) nie dostrzega istotnego wzrostu skali współpracy z zagranicznymi klientami w ciągu ostatnich pięciu lat" - wskazano w poniedziałkowej informacji. Z kolei 24 proc. badanych zaobserwowało "większe umiędzynarodowienie procesów biznesowych i wzmożone wykorzystanie języków obcych w ich codziennej pracy".

Więcej niż co piąty pracownik uważa, że bez znajomości języka obcego nie miałby szansy na zatrudnienie na obecnym stanowisku, a 15 proc. jest przekonanych, że to właśnie język obcy otworzył im drogę do awansu. Jednocześnie tylko 19 proc. kandydatów otrzymało ofertę pracy głównie ze względu na znajomość języka obcego - przekazano. "W praktyce, rekruterzy wydają się skupiać na specjalistycznych umiejętnościach zawodowych, co sugeruje, że równocześnie z umiejętnościami językowymi, kandydaci powinni dbać o rozwój w innych kluczowych obszarach" - wskazała, cytowana w informacji, Agnieszka Bieniak z Grupy Pracuj.

 

Znajomość języków a wysokość wynagrodzenia 

REKLAMA

Według badania 4 na 10 respondentów twierdzi, że umiejętność posługiwania się językiem obcym ma wpływ na wysokość wynagrodzenia, przeciwnego zdania jest 28 proc. respondentów. Dla 39 proc. badanych każdy dodatkowy język poza angielskim to szansa na lepsze zarobki. Jednocześnie 14 proc. respondentów deklaruje, że ich pracodawca oferuje tzw. dodatek językowy do pensji.

58 proc. kandydatów chętniej aplikowałoby na ofertę, która zachęca do nauki języka obcego poprzez zapewnienie wyższego wynagrodzenia po uzyskaniu certyfikatu językowego, a 55 proc. kandydatów chętniej wybierze ofertę pracy, jeśli otrzymają urlopy szkoleniowe (dni wolne) przeznaczone na podnoszenie kompetencji językowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgodnie z badaniem, 57 proc. respondentów wskazuje, że ich pracodawcy nie oferują finansowania nauki języka obcego. Sześciu na 10 badanych twierdzi, że możliwość nauki języka obcego w ramach godzin pracy zwiększa skłonność do aplikowania o pracę do firmy, która to umożliwia.

"Wśród polskich pracowników zauważalna jest tendencja do poszukiwania miejsc pracy, które oferują unikalne benefity, takie jak możliwość wykonywania pracy w różnych lokalizacjach na świecie" - zauważono. Z badania Pracuj.pl wynika, że 45 proc. respondentów chętniej zaaplikowałoby na oferty, które umożliwiałyby pracę w ramach delegacji lub stałe przeniesienie do innego kraju.

Workation - gdzie najchętniej?

Autorzy badania zwrócili uwagę, że coraz większym zainteresowaniem cieszy się workation, czyli połączenie pracy i wypoczynku w ciekawych miejscach – 49 proc. kandydatów jest skłonnych do aplikowania na ofertę pracy, jeżeli firma umożliwia pracę zdalną z zagranicy.

Najchętniej wybieranym przez Polaków kierunkiem na workation jest Hiszpania (24 proc.). Na kolejnym miejscu są: Włochy (19 proc.), Niemcy (14 proc.) oraz USA (11 proc.). Dodano, że zdaniem 56 proc. badanych praca w wybranych przez siebie miejscach na świecie "ma potencjał na zapobieganie wypaleniu zawodowemu". Z kolei 54 proc. ankietowanych wskazuje, że workation ma pozytywny wpływ na ich samopoczucie, a 59 proc. - że praca zdalna z różnych miejsc na świecie, "umożliwiłaby im spełnienie marzeń o podróży do wybranego kraju".

Badanie przeprowadzono w marcu 2023 r. przez ARC Rynek i opinia na zlecenie serwisu Pracuj.pl. Pomiar wykonany metodą CAWI przeprowadzono na grupie 2044 Polaków, reprezentatywnej dla populacji osób czynnych zawodowo w wieku 18-65 pod względem płci, wieku oraz wielkości miejscowości zamieszkania. (PAP)

autorka: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Inforu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA