REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Boom w turystyce. Liczba turystów wzrosła w Polsce o 32,5 proc.

Szpital Uzdrowiskowy „Perła Bałtyku” w Kołobrzegu
Szpital Uzdrowiskowy „Perła Bałtyku” w Kołobrzegu
Dziennik Gazeta Prawna

REKLAMA

REKLAMA

Liczba turystów krajowych wzrosła w lipcu br. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. o 33,2 proc., a zagranicznych o 26,0 proc. - poinformował w środę GUS. Dodano, że liczba turystów ogółem była większa o 32,5 proc.

Jest lepiej niż przed pandemią

Jak poinformował w środę Główny Urząd Statystyczny, ogólna liczba turystów w lipcu br. w porównaniu z lipcem 2020 r. była większa o 32,5 proc., przy czym liczba turystów krajowych wzrosła o 33,2 proc., a turystów zagranicznych o 26,0 proc. "Wzrost liczby turystów krajowych w lipcu br. odnotowano również w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019 r. – było ich więcej o 1,9 proc." - przekazał GUS w komunikacie.

REKLAMA

Zwiększyła się też liczba udzielonych noclegów turystom krajowym w czerwcu 2021 r. - w porównaniu z czerwcem ub.r. wzrost wyniósł 78,4 proc. Z noclegów w czerwcu 2021 r. skorzystało 2-krotnie więcej turystów zagranicznych niż w analogicznym okresie 2020 r.

Zachodniopomorskie i pomorskie liderami letniej turystyki

REKLAMA

W lipcu br., jak wskazano, najwięcej osób skorzystało z noclegów w województwie zachodniopomorskim (542,9 tys.), pomorskim (501,0 tys.) oraz małopolskim (481,8 tys.), a najmniej w województwie opolskim (34,7 tys.). "Wzrost liczby turystów korzystających z noclegów, w porównaniu z analogicznym miesiącem 2020 r., odnotowano we wszystkich województwach, w tym największy w województwie mazowieckim (o 71,8 proc.), a najmniejszy w województwie warmińsko- mazurskim (o 10,9 proc.)" - czytamy.

W lipcu 2021 r. turystom udzielono 12,0 mln noclegów, tj. 32,0 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r. (9,1 mln). Turyści krajowi skorzystali z 11,0 mln noclegów (w lipcu 2020 r. – 8,3 mln), natomiast turyści zagraniczni z 1,0 mln (w lipcu 2020 r. – 0,8 mln). Najwięcej noclegów udzielono w województwie zachodniopomorskim (2,8 mln), pomorskim (2,1 mln) i małopolskim (1,5 mln), a najmniej w województwie opolskim (86,7 tys.).

Mazowsze: Największy wzrost liczby turystów

Wzrost liczby udzielonych noclegów, podobnie jak liczby turystów, odnotowano we wszystkich województwach. Dodano, że największy wzrost wystąpił w województwie mazowieckim (o 58,8 proc.) i małopolskim (o 55,7 proc.). "W lipcu 2021 r. stopień wykorzystania miejsc wyniósł 49,9 proc. i w po- równaniu z lipcem 2020 r. był wyższy o 11,6 p.proc." - zaznaczono.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wyniki badania turystycznej bazy noclegowej wykazały też, że w czerwcu br. w obiektach noclegowych zatrzymało się 2,3 mln turystów. W porównaniu z analogicznym miesiącem 2020 r., kiedy odnotowano 1,3 mln osób, było ich o 71,4 proc. więcej - dodał Urząd.

Z kolei wśród ogółu turystów 92,6 proc. stanowili turyści krajowi (2,1 mln), a 7,4 proc. turyści zagraniczni (0,2 mln). "W porównaniu z czerwcem 2020 r. było to odpowiednio więcej o 69,3 proc. i 102,8 proc." - wyliczył GUS. Wśród turystów zagranicznych z oferty obiektów noclegowych najczęściej korzystali goście z Niemiec – 59,1 tys., którzy stanowili 35,3 proc. wszystkich zagranicznych turystów - było ich o 57,7 proc. więcej niż w czerwcu 2020 r. Na drugim miejscu znaleźli się turyści z Ukrainy – 16,0 tys. (9,5 proc.) - o 77,3 proc. więcej niż w czerwcu 2020 r.

Jak wskazano, w czerwcu br. najwięcej osób skorzystało z noclegów w województwie zachodniopomorskim (290,0 tys.), a najmniej w województwie opolskim (24,6 tys.). Turyści w czerwcu, podobnie jak w innych pozawakacyjnych miesiącach, najchętniej wybierali pobyt w hotelach – z noclegów w tych obiektach skorzystało 58,1 proc. turystów krajowych i 78,2 proc. turystów zagranicznych.

Wzrost liczby turystów korzystających z noclegów, w porównaniu z analogicznym miesiącem 2020 r., odnotowano we wszystkich województwach. "Największy wystąpił w obiektach noclegowych zlokalizowanych na terenie województwa mazowieckiego (prawie 3-krotny), natomiast najmniejszy wzrost odnotowano w obiektach położonych w województwie podkarpackim (o 40 proc.)" - poinformował GUS.

Według Urzędu w czerwcu 2021 r. udzielono turystom 6,5 mln noclegów (o 2,9 mln więcej niż rok wcześniej), w tym turystom krajowym – 6,0 mln (o 2,6 mln więcej) oraz zagranicznym – 0,5 mln (o 0,2 mln więcej). Największy wzrost liczby udzielonych noclegów, w porównaniu z czerwcem ub.r., odnotowano w obiektach na terenie województwa małopolskiego (ponad 2-krotny), natomiast najmniejszy w obiektach znajdujących się w województwie warmińsko-mazurskim (prawie 1,5-krotny). "Stopień wykorzystania miejsc w obiektach noclegowych wyniósł 33,3 proc. i w porównaniu z czerwcem 2020 r. był wyższy o 13,5 p.proc." - wskazano. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA