REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Magdalena Foremska (PAH): 7 zł to pomoc 1 osobie w obozie w Iraku przez miesiąc [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Obecnie prawie 1,5 mln ludzi nadal przebywa w obozach dla osób wewnętrznie przemieszczonych
Obecnie prawie 1,5 mln ludzi nadal przebywa w obozach dla osób wewnętrznie przemieszczonych

REKLAMA

REKLAMA

Mimo, że konflikt zbrojny w Iraku zakończył się w 2017 roku, to nadal prawie 1,5 miliona osób przebywa w obozach. Dlaczego nie mogą wrócić do domu? Zapraszamy do wysłuchania podcastu

Gościem odcinka podcastu jest Magdalena Foremska PAH, która w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) mówi, jak wygląda życie w obozach irackiego Kurdystanu i dlaczego 7 zł wystarczy, aby pomóc jednej osobie.

REKLAMA

Jak wygląda obecnie sytuacja w Iraku?

REKLAMA

Pod koniec 2017 zakończyły się działania wojenne i rozpoczął się okres odbudowy. Ale musimy pamiętać, że podczas wojny domowej, która trwała w latach 2014-2017, ponad 6 mln osób musiało uciekać z domów, więc ten czas powrotów jest wydłużony z wielu względów.

Przede wszystkim dlatego, że ta odbudowa trwa bardzo powoli. Irak boryka się z dużymi problemami gospodarczymi, które pogłębiła jeszcze pandemia. Pamiętajmy, że rok temu jeszcze był moment, kiedy ceny ropy miały „ujemną” wartość, a to jest główny produkt eksportowy, z którego utrzymuje się ten kraj. Obecnie prawie 1,5 mln ludzi nadal przebywa w obozach dla osób wewnętrznie przemieszczonych, dlatego, że w większości przypadków ich domy zostały kompletnie zniszczone. Tam nie ma nic, są tylko gruzy. Drugim powodem jest to, że ci ludzie boją się wracać – wyjaśnia Magda Foremska.

Na czym polegają działania pomocowe PAH w Iraku?

W tym momencie dostarczamy wodę i środki sanitarne do 4 obozów na terenie Irackiego Kurdystanu. Przez ostatni rok rozdawaliśmy też środki dezynfekujące, środki do mycia. Żeby utrzymać ten reżim sanitarny potrzebne było dostarczanie większej ilości wody, więc to także zrobiliśmy.

Prowadzimy także projekt pomocowy w innym obozie: to jest projekt stricte COVID-owy, bo stworzono taki teren do kwarantanny, ewentualnie: izolacji. Wyremontowaliśmy tam infrastrukturę wodno-sanitarną, a także będziemy testować wodę i wyszkoliliśmy wśród lokalnej społeczności promotorów higieny, którzy idą dalej i uświadamiają ludzi czym jest COVID i jak bardzo jest niebezpieczny. W warunkach obozowych, jedyną ochroną jest prewencja, czyli: dystans, dezynfekcja, noszenie maseczek i ta świadomość jest niezwykle istotna, więc prowadzimy takie działania – mówi Foremska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wygląda codzienne życie w obozie na terenie Iraku?

REKLAMA

Obozy to są takie małe miasteczka. U nas rozpoczyna się lato, w Iraku ono trwa już prawie dwa miesiące. Temperatura w kwietniu wynosiła 35-37 stopni Celsjusza, teraz jest już grubo ponad 40 i tak będzie do połowy września. To jest problem, bo obozy zwykle są w szczerym polu. Jest tam trochę trawy, jakieś krzaki, ale cienia jest bardzo mało.

Oprócz tego, to są zwykle namioty, w których jest jeszcze goręcej niż na zewnątrz w ciągu dnia. Władze obozu dostarczają elektryczność przez około 7 godzin dziennie, bo na tyle mają środków. Więc ci ludzie mają takie jakby klimatyzatory w środku, z których podczas tych godzin, kiedy jest prąd, korzystają i mogą trochę obniżyć temperaturę. Ale problem polega na tym, że one konsumują bardzo dużo wody: prawie 20 litrów na godzinę. A przydział dzienny na osobę na dzień to 50 litrów. Borykamy się właśnie z tym, żeby zwiększyć ten przydział wodny dla rodzin – podsumowuje Foremska.

Magdalena Foremska – koordynatorka misji PAH w Iraku

Słuchaj podcastów DGPtalk: Z PIERWSZEJ STRONY

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA