REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja i blockchain zwiększają zyski firm

Sztuczna inteligencja (AI), Internet Rzeczy (IoT), Blockchain i inne nowe technologie zwiększają zyski i konkurencyjność firm
Sztuczna inteligencja (AI), Internet Rzeczy (IoT), Blockchain i inne nowe technologie zwiększają zyski i konkurencyjność firm
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Firmy, które wdrażają w dziale finansów i obszarze operacyjnym sztuczną inteligencję (AI), Internet Rzeczy (IoT), Blockchain i inne nowe technologie, zwiększają swoje roczne zyski o 80 proc. szybciej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmy Enterprise Strategy Group i Oracle.

W ramach globalnego badania "Emerging Technologies: The competitive edge for finance and operations" przeprowadzono ankiety z udziałem 700 menedżerów ds. finansowych i operacyjnych z 13 krajów. Ankieta wykazała, że wdrażanie nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), Internet Rzeczy (IoT), Blockchain i asystenci cyfrowi przynosi firmom istotną przewagę nad konkurencją - podał w komunikacie Oracle.

REKLAMA

REKLAMA

Z badania wynika, że przedsiębiorstwa, które używają nowych technologii odnotowują m.in. spadek liczby błędów w działach finansów o średnio 37 proc. Ponadto okazało się, że asystenci cyfrowi zwiększają produktywność o 36 proc. i przyspieszają analizę finansów o 38 proc.

72 proc. przedsiębiorstw korzystających z AI zadeklarowało w badaniu, że lepiej orientuje się dzięki niej w swojej ogólnej wydajności. 83 proc. przedstawicieli kadry kierowniczej uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat technologia ta całkowicie zautomatyzuje procesy zamykania okresów finansowych.

Polecamy: INFORLEX Biznes

Jak wskazali autorzy badania, nowe technologie pomagają firmom w zwiększeniu precyzji i przyspieszeniu operacji i łańcucha dostaw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przedsiębiorstwach, które używają AI w swoich łańcuchach dostaw, czas realizacji zamówień skrócił się o średnio 6,7 dnia roboczego, a zastosowanie danych generowanych przez tę technologię w procesach łańcucha dostaw pomaga firmom ograniczyć błędy w realizacji zamówień o średnio 26 proc.

Przedsiębiorstwa, które wykorzystują w swoich łańcuchach dostaw asystentów cyfrowych, zwiększyły produktywność pracowników o 28 proc., a szybkość analiz o 26 proc.

REKLAMA

87 proc. firm korzystających z Blockchain zadeklarowało w badaniu osiągnięcie oczekiwanego lub wyższego zwrotu z inwestycji. Wraz ze wzrostem popularności aplikacji opartych na technologii Blockchain ankietowani spodziewają się dodatkowych korzyści biznesowych. 78 proc. menedżerów uważa, że możliwość weryfikacji monitorowania łańcucha dostaw za pomocą technologii Blockchain ograniczy oszustwa o co najmniej 50 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat. Natomiast 68 proc. respondentów wskazało, że rozszerzona analiza danych biznesowych jest kluczową zaletą nowych technologii w operacjach łańcucha dostaw.

84 proc. przedsiębiorstw używa w środowisku produkcyjnym co najmniej jednego rozwiązania z obszaru nowych technologii, takich jak AI, IoT, Blockchain i asystenci cyfrowi - wynika z badania Enterprise Strategy Group i Oracle.

Badanie pokazało, że przedsiębiorstwa 2 lub 3 razy częściej kupują gotowe rozwiązania oparte na nowych technologiach niż tworzą je samodzielnie, a prawie wszyscy respondenci (91 proc.) uznali aplikacje typu oprogramowanie jako usługa (SaaS) za kluczowy element umożliwiający korzystanie z nowych technologii.

"Badanie uwidacznia, że nowe technologie przeszły już fazę testów i zmierzają w kierunku rozpowszechnienia" — zaznaczył wiceprezes ds. badań i usług analitycznych w firmie Enterprise Strategy Group John McKnight. "Analiza opłacalności tych technologii w obszarach takich jak finanse i działalność operacyjna szybko dojrzewa, a korzyści w większości przypadków przewyższają oczekiwania. Badania dowodzą też, że nowe technologie uzupełniają i wzmacniają nawzajem swoje zalety, co podkreśla, jak ważne jest podejście całościowe" - dodał. (PAP)

lus/ malk/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA