REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

9. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw - Pasja i biznes

Subskrybuj nas na Youtube
9. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw - Pasja i biznes
9. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw - Pasja i biznes

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 16-18 października 2019 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbędzie się największe i najważniejsze wydarzenie dla małych i średnich przedsiębiorców nie tylko z Polski, ale i Europy oraz świata. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Wydarzenie organizowane przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach od ośmiu lat, co roku staje się coraz większą platformą dialogu, wymiany wiedzy i poglądów oraz doświadczeń między przedstawicielami świata biznesu, nauki i samorządu. Taka jest właśnie idea Kongresu: Biznes - Nauka - Samorząd - Razem dla Gospodarki, która przyświeca wydarzeniu od samego początku i stanowi fundament działania. Głównym celem Kongresu jest ukazanie wizerunku małych i średnich firm jako przedsiębiorstw, które w głównej mierze tworzą polską gospodarkę, oraz jednocześnie są podmiotami innowacyjnymi, które aspirują do ciągłego rozwoju, wymiany doświadczeń podbijając nie tylko rynek polski, ale również rynki zagraniczne.

REKLAMA

REKLAMA

W ciągu trzech dni Kongresu Katowice staną się sercem przedsiębiorczości. Program 9. edycji jest wyjątkowo bogaty, a lista prelegentów obfituje w znane nazwiska. Hasło przewodnie Kongresu SMART - SAFE - SOLUTIONS, nawiązuje do obecnie panującego trendu oraz głównego pytania, na które odpowiedź poznamy podczas wydarzenia – "Dzięki jakim innowacjom, inteligentnym i zarazem bezpiecznym rozwiązaniom sektor MŚP może zapewnić sobie stały, zrównoważony rozwój na rynku oraz odgrywać znaczącą rolę w gospodarce europejskiej i światowej?”

Tradycyjnie całość Kongresu dopełnią Targi Biznes Expo, które stanowią wyjątkową przestrzeń wystawienniczą połączoną ze strefą prezentacji, networkingu oraz eksperckich porad.

Rangę wydarzenia potwierdzają przyznane w tej edycji patronaty honorowe: Patronat Honorowy Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego, Patronat Honorowy Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina, Patronat Honorowy Biura Rzecznika MŚP oraz Patronat Parlamentu Europejskiego.

Więcej informacji oraz bezpłatna rejestracja na: www.ekmsp.eu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ścieżka Pasja i biznes

Ścieżka tematyczna Pasja i biznes obrazuje znane od czasów Konfucjusza hasło:

„Wybierz pracę, którą kochasz, i nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu.”

To propozycja dla tych, którzy już odważyli się zamienić swoje zainteresowania we własną kreatywną działalność biznesową, lecz także dla tych, którzy poszukują właściwej dla siebie formuły. 

Podczas paneli dyskusyjnych zaprezentowanych zostanie wiele podpowiedzi, case studies i dobrych rad na temat tego, jak przekuć pasje w biznes. Gdzie szukać, jak uzyskać dofinansowanie i wsparcie dla swojej działalności w ramach przemysłu kreatywnego. Ponieważ przemysł kreatywny często inspirowany jest regionem, z którego pochodzą jego twórcy, pewna część rozważań poświęcona zostanie potencjałowi wpisanemu dziedzictwo kulturowe Śląska.

Szczegółowy plan ścieżki Pasja i biznes

  1. Pasja + Biznes = Sukces

  • Jak pasję przekuć w biznes, czyli o tym, jak zarządzać naszymi zainteresowaniami, by przyniosły zysk.
  • Dofinansowania dla sektora MŚP - na kreatywną działalność, na biznes jutra.
  • O czym pamiętać kiedy nasze marzenia stają się źródłem dochodu - czyli o zarządzaniu firmą z naszych snów.
  • Case study i dobre rady tych, którzy odnieśli sukces.
  • Kreatywność, wytrwałość, konsekwencja – o czym jeszcze pamiętać podczas prowadzenia działalności?
  • Pasja pracowników gwarancją sukcesu w biznesie?

  1.  Przemysły kreatywne

  • Czy na kreatywności można się wzbogacić – przemysł kreatywny XXI wieku.
  • Przemysł kreatywny a MŚP – tradycje, szanse, zagrożenia, rozwój.
  • Case study przemysłu kreatywnego w regionie.
  • Jak rozpocząć swoją działalność w sektorze biznesu kreatywnego.
  • Jak uzyskać dofinansowanie i wsparcie dla swojej działalności w ramach przemysłu kreatywnego.
  • Jak stać się miastem wspierającym ekonomiczną kreatywność?
  • Gry komputerowe, moda, film, wydawnictwo, design – czy to dobre kierunki dla biznesu?

    1. Śląskie Après Work, czyli jakie rozrywki czekają na przedsiębiorców i pracowników w czasie wolnym?

  • Wszystko o odpoczynku – bierny czy aktywny, ile ma trwać, od czego to zależy?
  • Atrakcje outdoorowe nie tylko w lecie.
  • Wizyta w muzeum, koncert, mecz… do wyboru do koloru.
  • Nietuzinkowe atrakcje, czyli wyjątkowe sposoby spędzania wolnego czasu.
  • Przemysł wrażeń – emocje są najważniejsze.

    1. Turystyka/produkty regionalne siłą napędową regionu.

  • Promocja regionu siłą lokalnej gospodarki.
  • Turystyka miast i jej wpływ na wizerunek aglomeracji.
  • O biznesie stojącym produktem i usługą – czyli o sukcesie gastronomii na Śląsku.
  • Produkt lokalny z potencjałem. Dobre praktyki firm, które z regionalnego brandu uczyniły wielką markę.
  • Granty, dofinansowania, fundusze europejskie – czyli skąd uzyskać wsparcie finansowe na działalność turystyczną lub promującą produkt regionalny?
  • Certyfikaty, produkty chronione, patenty, prawo własności intelektualnej, zastrzeżony brand – czyli o ochronie produktu i usługi.

__________________________________________________________________________

Organizator: Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach

Współgospodarze: Województwo Śląskie, Miasto Katowice, Wojewoda Śląski

Współorganizatorzy: Politechnika Śląska, Województwo Małopolskie, Uniwersytet Śląski

Patronat honorowy: Honorowy Patronat Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego,

Honorowy Patronat Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina

Wydarzenie odbędzie się pod Patronatem Parlamentu Europejskiego
Wydarzenie objęte Patronatem Honorowym Biura Rzecznika MŚP

Linki do wydarzeń:
Europejski Kongres MŚP:
https://tiny.pl/tfghx

Targi Biznes Expo: https://tiny.pl/tf51c

Samorząd Wspiera MŚP: https://tiny.pl/tf9d6

Obserwuj nas w Social Mediach: KongresMSP

Facebook…….LinkedIn…….Instagram…….Twitter…….YouTube

Oficjalne #TAGI:
EKMŚP 2019 | Targi Biznes Expo | Samorząd Wspiera MŚP

#EKMSP2019 #KongresMSP #9EKMSP #KongresKatowice2019
#smart #safe #solutions #Nauka #Biznes #Samorzad
#RIGKatowice #Katowice #Metropolia
#TBE2019 #StrefaPrezentacji #StrefaExperta #Networking #B2B
#SamorzadWspieraMSP #LiderMSP #RazemDlaGospodarki

Informacji na temat Europejskiego Kongresu MŚP udziela:

Ewa Kowacz | tel. 510 212 962  |mail: ekowacz@rig.katowice.pl

Biuro Prasowe Europejskiego Kongresu MŚP:

Agnieszka Skowronek | tel. 577 012 223|mail: biuroprasowe@moma-marketing.pl

Patrycja Sopalska | tel.  500 200 904|mail: biuroprasowe@moma-marketing.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA