REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

9. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw - Pasja i biznes

Subskrybuj nas na Youtube
9. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw - Pasja i biznes
9. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw - Pasja i biznes

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 16-18 października 2019 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbędzie się największe i najważniejsze wydarzenie dla małych i średnich przedsiębiorców nie tylko z Polski, ale i Europy oraz świata. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

REKLAMA

Wydarzenie organizowane przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach od ośmiu lat, co roku staje się coraz większą platformą dialogu, wymiany wiedzy i poglądów oraz doświadczeń między przedstawicielami świata biznesu, nauki i samorządu. Taka jest właśnie idea Kongresu: Biznes - Nauka - Samorząd - Razem dla Gospodarki, która przyświeca wydarzeniu od samego początku i stanowi fundament działania. Głównym celem Kongresu jest ukazanie wizerunku małych i średnich firm jako przedsiębiorstw, które w głównej mierze tworzą polską gospodarkę, oraz jednocześnie są podmiotami innowacyjnymi, które aspirują do ciągłego rozwoju, wymiany doświadczeń podbijając nie tylko rynek polski, ale również rynki zagraniczne.

REKLAMA

W ciągu trzech dni Kongresu Katowice staną się sercem przedsiębiorczości. Program 9. edycji jest wyjątkowo bogaty, a lista prelegentów obfituje w znane nazwiska. Hasło przewodnie Kongresu SMART - SAFE - SOLUTIONS, nawiązuje do obecnie panującego trendu oraz głównego pytania, na które odpowiedź poznamy podczas wydarzenia – "Dzięki jakim innowacjom, inteligentnym i zarazem bezpiecznym rozwiązaniom sektor MŚP może zapewnić sobie stały, zrównoważony rozwój na rynku oraz odgrywać znaczącą rolę w gospodarce europejskiej i światowej?”

Tradycyjnie całość Kongresu dopełnią Targi Biznes Expo, które stanowią wyjątkową przestrzeń wystawienniczą połączoną ze strefą prezentacji, networkingu oraz eksperckich porad.

Rangę wydarzenia potwierdzają przyznane w tej edycji patronaty honorowe: Patronat Honorowy Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego, Patronat Honorowy Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina, Patronat Honorowy Biura Rzecznika MŚP oraz Patronat Parlamentu Europejskiego.

Więcej informacji oraz bezpłatna rejestracja na: www.ekmsp.eu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ścieżka Pasja i biznes

Ścieżka tematyczna Pasja i biznes obrazuje znane od czasów Konfucjusza hasło:

„Wybierz pracę, którą kochasz, i nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu.”

To propozycja dla tych, którzy już odważyli się zamienić swoje zainteresowania we własną kreatywną działalność biznesową, lecz także dla tych, którzy poszukują właściwej dla siebie formuły. 

Podczas paneli dyskusyjnych zaprezentowanych zostanie wiele podpowiedzi, case studies i dobrych rad na temat tego, jak przekuć pasje w biznes. Gdzie szukać, jak uzyskać dofinansowanie i wsparcie dla swojej działalności w ramach przemysłu kreatywnego. Ponieważ przemysł kreatywny często inspirowany jest regionem, z którego pochodzą jego twórcy, pewna część rozważań poświęcona zostanie potencjałowi wpisanemu dziedzictwo kulturowe Śląska.

Szczegółowy plan ścieżki Pasja i biznes

  1. Pasja + Biznes = Sukces

  • Jak pasję przekuć w biznes, czyli o tym, jak zarządzać naszymi zainteresowaniami, by przyniosły zysk.
  • Dofinansowania dla sektora MŚP - na kreatywną działalność, na biznes jutra.
  • O czym pamiętać kiedy nasze marzenia stają się źródłem dochodu - czyli o zarządzaniu firmą z naszych snów.
  • Case study i dobre rady tych, którzy odnieśli sukces.
  • Kreatywność, wytrwałość, konsekwencja – o czym jeszcze pamiętać podczas prowadzenia działalności?
  • Pasja pracowników gwarancją sukcesu w biznesie?

  1.  Przemysły kreatywne

  • Czy na kreatywności można się wzbogacić – przemysł kreatywny XXI wieku.
  • Przemysł kreatywny a MŚP – tradycje, szanse, zagrożenia, rozwój.
  • Case study przemysłu kreatywnego w regionie.
  • Jak rozpocząć swoją działalność w sektorze biznesu kreatywnego.
  • Jak uzyskać dofinansowanie i wsparcie dla swojej działalności w ramach przemysłu kreatywnego.
  • Jak stać się miastem wspierającym ekonomiczną kreatywność?
  • Gry komputerowe, moda, film, wydawnictwo, design – czy to dobre kierunki dla biznesu?

    1. Śląskie Après Work, czyli jakie rozrywki czekają na przedsiębiorców i pracowników w czasie wolnym?

  • Wszystko o odpoczynku – bierny czy aktywny, ile ma trwać, od czego to zależy?
  • Atrakcje outdoorowe nie tylko w lecie.
  • Wizyta w muzeum, koncert, mecz… do wyboru do koloru.
  • Nietuzinkowe atrakcje, czyli wyjątkowe sposoby spędzania wolnego czasu.
  • Przemysł wrażeń – emocje są najważniejsze.

    1. Turystyka/produkty regionalne siłą napędową regionu.

  • Promocja regionu siłą lokalnej gospodarki.
  • Turystyka miast i jej wpływ na wizerunek aglomeracji.
  • O biznesie stojącym produktem i usługą – czyli o sukcesie gastronomii na Śląsku.
  • Produkt lokalny z potencjałem. Dobre praktyki firm, które z regionalnego brandu uczyniły wielką markę.
  • Granty, dofinansowania, fundusze europejskie – czyli skąd uzyskać wsparcie finansowe na działalność turystyczną lub promującą produkt regionalny?
  • Certyfikaty, produkty chronione, patenty, prawo własności intelektualnej, zastrzeżony brand – czyli o ochronie produktu i usługi.

__________________________________________________________________________

Organizator: Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach

Współgospodarze: Województwo Śląskie, Miasto Katowice, Wojewoda Śląski

Współorganizatorzy: Politechnika Śląska, Województwo Małopolskie, Uniwersytet Śląski

Patronat honorowy: Honorowy Patronat Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego,

Honorowy Patronat Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina

Wydarzenie odbędzie się pod Patronatem Parlamentu Europejskiego
Wydarzenie objęte Patronatem Honorowym Biura Rzecznika MŚP

Linki do wydarzeń:
Europejski Kongres MŚP:
https://tiny.pl/tfghx

Targi Biznes Expo: https://tiny.pl/tf51c

Samorząd Wspiera MŚP: https://tiny.pl/tf9d6

Obserwuj nas w Social Mediach: KongresMSP

Facebook…….LinkedIn…….Instagram…….Twitter…….YouTube

Oficjalne #TAGI:
EKMŚP 2019 | Targi Biznes Expo | Samorząd Wspiera MŚP

#EKMSP2019 #KongresMSP #9EKMSP #KongresKatowice2019
#smart #safe #solutions #Nauka #Biznes #Samorzad
#RIGKatowice #Katowice #Metropolia
#TBE2019 #StrefaPrezentacji #StrefaExperta #Networking #B2B
#SamorzadWspieraMSP #LiderMSP #RazemDlaGospodarki

Informacji na temat Europejskiego Kongresu MŚP udziela:

Ewa Kowacz | tel. 510 212 962  |mail: ekowacz@rig.katowice.pl

Biuro Prasowe Europejskiego Kongresu MŚP:

Agnieszka Skowronek | tel. 577 012 223|mail: biuroprasowe@moma-marketing.pl

Patrycja Sopalska | tel.  500 200 904|mail: biuroprasowe@moma-marketing.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA