REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Edukować o gazie? Wirtualne Muzeum Gazownictwa ma na to sposób

Subskrybuj nas na Youtube
Wirtualne Muzeum Gazownictwa
Wirtualne Muzeum Gazownictwa

REKLAMA

REKLAMA

Żelazka i lokówki zasilane gazem, polscy wynalazcy i pionierzy nowoczesnego przemysłu, innowacyjne zastosowania gazu ziemnego w transporcie i energetyce – o tym wszystkim będzie edukować Wirtualne Muzeum Gazownictwa www.wmgaz.pl. Mecenasem projektu jest Polska Spółka Gazownictwa z Grupy Kapitałowej PGNiG, a patronem honorowym – Premier Mateusz Morawiecki. Muzeum wystartowało 11 września 2019 roku.

Wirtualne Muzeum Gazownictwa (WMG) to platforma wiedzy nie tylko o przeszłości, ale także teraźniejszości i przyszłości gazownictwa oraz gazu ziemnego. Jej podstawową zawartością są ilustrowane wystawy dotyczące początków gazowego światła i domowych sprzętów na gaz, pierwszych akcji promocyjnych zachęcających do zakupu oświetlenia i urządzeń gazowych, a nawet historii gazomierzy. WMG to również bogata baza ok. 150 eksponatów możliwych do wyszukania według kategorii, czasu powstania, producenta lub autora rozwiązania. Wśród nich znajdują się tak nietypowe obiekty, jak gazowe chłodziarki, żelazka i lokówki, bogata kolekcja gazomierzy czy elementy składowe klasycznej gazowni.

REKLAMA

Polecamy: Odpowiedzialność członków zarządu spółek kapitałowych

Odwiedzający stronę będą mogli zapoznać się z biogramami wynalazców i przedsiębiorców zasłużonych dla rozwoju gazownictwa, artykułami i wywiadami z ekspertami WMG czy też gazową mapą Polski pokazującą m.in. ostatnie gazowe latarnie oświetlające miasta. Ważną część witryny stanowią także scenariusze lekcyjne dedykowane nauczycielom i uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Gotowe do wykorzystania konspekty zajęć wraz dodatkowymi materiałami pozwolą na opowieść o zagadnieniach związanych z gazem i gazownictwem z perspektywy historii, chemii czy geografii.

Patronat honorowy nad projektem objął Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki.

Bardzo się cieszę, że dzięki Polskiej Spółce Gazownictwa możemy otworzyć jedno z najciekawszych w Polsce, a z pewnością także w Europie muzeów. Wirtualne Muzeum Gazownictwa to platforma na miarę XXI wieku, w pełni wykorzystująca najnowocześniejsze środki techniczne i multimedialne, umożliwiająca podróż do świata, którego już nie ma. Jestem przekonany, że zwłaszcza dla młodych ludzi będzie to oferta bardzo atrakcyjna
w odbiorze, alternatywna dla tradycyjnych lekcji historii, a bogate zbiory muzeum, dostępne choćby w tablecie czy telefonie komórkowym, będą doskonałym przykładem łączenia tradycji z nowoczesnością
– napisał w specjalnym liście do uczestników wydarzenia Jacek Sasin, Wiceprezes Rady Ministrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mecenasem Wirtualnego Muzeum Gazownictwa jest Polska Spółka Gazownictwa (PSG) z Grupy Kapitałowej PGNiG.

REKLAMA

– PGNiG wspiera liczne inicjatywy służące polskiej nauce. Wirtualne Muzeum Gazownictwa to przykład wyjątkowej, nowoczesnej platformy informacyjno-edukacyjnej. Przeszłość gazu łączy się tutaj z przyszłością. Niewiele osób wie, że początkowo gaz, zwany świetlnym czy też węglowym powstawał w klasycznych gazowniach właśnie z węgla. Od początków XIX wieku latarnie gazowe rozświetlały kolejne miasta. Od lat 30. XIX wieku w domach na całym świecie pojawiały się pierwsze urządzenia na gaz – kuchenki, chłodziarki, grzejniki, piecyki. Upowszechnienie gazu było źródłem zmian nie tylko w życiu domowym, ale i społecznym. Nowe paliwo umożliwiło narodziny nowoczesnych miast. Cieszymy się, że wszystkie te informacje będą teraz dostępne w jednym miejscu dla każdej zainteresowanej osoby - powiedział Robert Perkowski, Wiceprezes Zarządu PGNiG ds. Operacyjnych.

Wirtualne Muzeum Gazownictwa to kolejny projekt edukacyjny Polskiej Spółki Gazownictwa, wpisujący się w strategię Grupy PGNiG. W ostatnim czasie z sukcesem zrealizowaliśmy kampanie „Przyłącz się, liczy się każdy oddech” oraz „Gaz ziemny - pewnie i bezpiecznie”. To naturalne, że jako największy operator systemu dystrybucyjnego gazu nie tylko w Polsce, ale i Europie, realizujemy działania edukacyjne, które są skierowane do wszystkich Polaków. Gaz ziemny to ekologiczna alternatywa przyszłości. Chcemy więc informować o najważniejszych prognozach oraz innowacyjnych, przyszłych zastosowaniach błękitnego paliwa w energetyce i transporcie. Te treści to ważna składowa Wirtualnego Muzeum Gazownictwa – dodał Marian Żołyniak, Prezes Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa.

Internetowy projekt pozwoli w przystępny i atrakcyjny sposób pokazać, jaką rolę upowszechnienie gazu spełniło w rozwoju społeczeństw w XIX i na początku XX wieku. Będzie również wskazywać, jakie znaczenie gaz ziemny może uzyskać w przyszłości.

Polska Spółka Gazownictwa to największa spółka Grupy Kapitałowej PGNiG. PSG jest największym operatorem systemu dystrybucyjnego gazu w Europie. Jej kluczowym zadaniem jest transport paliw gazowych za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej na terenie całego kraju, zarówno do odbiorców końcowych, jak i sieci innych operatorów lokalnych. Spółka zatrudnia ponad 11,5 tys. osób i dystrybuuje gaz poprzez 187 tys. km gazociągów.

Polecamy serwis: Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA