REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rzecznik MŚP wnioskuje o przedłużenie terminu rejestracji małego ZUS w 2019 r.

Rzecznik MŚP wnioskuje o przedłużenie terminu rejestracji małego ZUS w 2019 r. /Fot. Fotolia
Rzecznik MŚP wnioskuje o przedłużenie terminu rejestracji małego ZUS w 2019 r. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy mają bardzo mało czasu na zgłoszenie do tzw. małego ZUS-u. Termin upływa już 8 stycznia 2019 r. W związku z tym Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do premiera o wydłużenie terminu.

Prośbę o wydłużenie do końca stycznia br. terminu rejestracji tzw. małego ZUS do premiera Mateusza Morawieckiego przesłał Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz - wynika z informacji biura Rzecznika MŚP. Obecny termin upływa 8 stycznia 2019 r.

REKLAMA

Jak podano w komunikacie, Rzecznik MŚP w piśmie do Mateusza Morawieckiego wnioskuje o wydłużenie do końca stycznia 2019 br. możliwości skutecznego zawiadomienia ZUS o zmianie tytułu ubezpieczenia działalności przez beneficjentów przepisów o tzw. małym ZUS.

"Utrzymanie terminów zmiany kodów w ZUS na dzień 08.01.2019 r. pozbawi tysiące potencjalnych beneficjentów małego ZUS możliwości skorzystania z szansy, jaką dała przedsiębiorcom Konstytucja Biznesu. Niestety wielu przedsiębiorców – zwłaszcza, tych którzy ledwo wiązali koniec z końcem, właśnie z powodu obciążeń ZUS – wciąż nie wie o małym ZUS" - tłumaczy, cytowany w komunikacie, Adam Abramowicz.

Jak dodał, "ustawa o małym ZUS jest jedną z 5 szans dla biznesu przygotowaną przez Pana Premiera", stąd jego apel skierowany właśnie do szefa rządu.

Polecamy: Jak przygotować się do zmian 2019

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Zwracam się z wnioskiem o podjęcie działań w celu przedłużenia terminu do 31 stycznia 2019 r. na skuteczne zawiadomienie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o zmianie tytułu ubezpieczenia przez beneficjentów przepisów o tzw. małym ZUS-ie, którzy kontynuują działalność gospodarczą. Zgodnie z obecnym stanem prawnym termin ten upływa 8 stycznia 2019 r." - czytamy w przekazanym PAP piśmie rzecznika do premiera datowanym na 31 grudnia 2018 r.

Rzecznik MŚP przypomina w nim, że przepisy o "małym ZUS-ie" zostały wprowadzone ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu obniżenia składek na ubezpieczenie społeczne osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą na mniejszą skalę. "Uregulowania te są niezmiernie potrzebne i nie budzi najmniejszych wątpliwości to, że kierunek zmian przewidzianych w Ustawie jest bardzo pozytywny" - napisał Rzecznik MŚP.

Wyjaśnił, że zgodnie z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych beneficjenci kontynuujący działalność gospodarczą mają czas wyłącznie do 8 stycznia br. na dopełnienie czynności, by zmienić tytuł ubezpieczenia i skorzystać z ulgi gwarantowanej przez tzw. mały ZUS. Termin ten - wskazał - został potwierdzony na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

"To nadzwyczaj krótki termin, w którym uprawnieni przedsiębiorcy są obowiązani dopełnić formalności, by skorzystać z korzystnego dla nich rozwiązania. Dodatkowo termin ten przypada na początek roku, gdy zainteresowani lub obsługujące ich biura księgowe niejednokrotnie korzystają ze zwyczajowego wypoczynku świąteczno-noworocznego" - uważa rzecznik.

Jak podkreślił, "wyjątkowo krótki, niespełna 7-dniowy termin na złożenie stosownego oświadczenia spowoduje, że wielu zainteresowanych przedsiębiorców najpewniej nie zdoła skorzystać z ulgi, jaką stanowi tzw. mały ZUS".

Dodał, że ustawa o "małym ZUS-ie" stanowiła jeden z filarów tzw. piątki premiera Morawieckiego. Według Abramowicza jej zapowiedź spowodowała olbrzymie nadzieje wśród setek tysięcy mikro i małych przedsiębiorców.

Zobacz: Składki ZUS

REKLAMA

"Nieprzedłużenie terminu może spowodować iluzoryczność obiecanej poprawy prowadzenia działalności gospodarczej dla tych osób oraz ich ogromne rozczarowanie. W związku z powyższym bardzo proszę o Pana Premiera o podjęcie odpowiednich działań" - napisał Abramowicz.

Z Małego ZUS, który obowiązuje od 1 stycznia 2019 r., mogą skorzystać osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, których roczne przychody nie przekraczają 30-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Dzięki temu najmniejsi przedsiębiorcy będą mogli odprowadzać składki na ubezpieczenie społeczne adekwatne do swoich przychodów, a nie – jak dotychczas – w wysokości ponad 1200 zł miesięcznie.

Rozwiązanie to ma przynieść przedsiębiorcom, jak wyliczył resort przedsiębiorczości i technologii, prawie 5,4 mld zł oszczędności w ciągu 10 lat.

Według szacunków MPiT z nowych przepisów skorzysta blisko 200 tys. najmniejszych przedsiębiorców. Resort liczy ponadto, że nowe przepisy przyczynią się do ograniczenia szarej strefy.

Jak zaznacza MPiT, zmiany nie dotyczą przedsiębiorców, którzy rozliczają się w formie karty podatkowej i korzystają ze zwolnienia od podatku VAT (powyższe uniemożliwia bowiem ZUS-owi pozyskiwanie danych do weryfikacji poprawności ustalenia najniższej podstawy wymiaru składek). Z zaproponowanego rozwiązania zostały wyłączone również osoby korzystające z 24-miesięcznych preferencyjnych składek, ponieważ będzie ono dla nich zawsze mniej korzystne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA