REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Abonament RTV – wysokość opłat w 2019 r.

Marta Zdanowska
Abonament RTV – wysokość opłat w 2019 r. /Fot. Fotolia
Abonament RTV – wysokość opłat w 2019 r. /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podała wysokość opłat za abonament RTV w 2019 r. Czy abonament radiowo-telewizyjny w następnym roku podrożeje?

Należy pamiętać, że każdy kto posiada odbiornik radiowy lub telewizyjny powinien uiszczać opłaty abonamentowe. Są one pobierane w celu umożliwienia przez publiczne stacje radiowe i telewizyjne realizacji tzw. misji publicznej.

REKLAMA

Odbiorniki można zarejestrować w każdej placówce Poczty Polskiej lub na stronie https://rtv.poczta-polska.pl. Z pierwszym dniem miesiąca następującego po dokonaniu rejestracji powstaje obowiązek wnoszenia opłat.

Zobacz również: Finanse domowe

Pracownicy Poczty Polskiej mogą dokonywać kontroli w mieszkaniach.

Za niezarejestrowanie odbiornika grozi kara w wysokości trzydziestokrotności miesięcznego abonamentu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy czym nieużywanie odbiornika nie jest okolicznością usprawiedliwiającą. Ustawa o opłatach abonamentowych wprowadziła bowiem domniemanie, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa tego odbiornika.

Opłacanie telewizji kablowej lub satelitarnej nie zwalnia z ustawowego obowiązku opłacania abonamentu.

Polecamy: Ceny transferowe - jak przygotować firmę do kontroli podatkowej

Wysokość opłat abonamentowych RTV w 2019 roku

Wysokość opłat abonamentowych w 2019 r. nie ulegnie zmianom w stosunku do roku obecnego. Zgodnie z informacjami podanymi na stronie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) opłata miesięczna będzie wynosić:

  • za odbiornik radiofoniczny - 7,00 zł
  • za odbiornik telewizyjny lub telewizyjny i radiofoniczny - 22,70 zł.

Abonament płaci się z góry do 25. dnia miesiąca, za który opłata jest należna. Opłata może być uiszczona z góry za cały rok albo za wybrane miesiące.

W przypadku wnoszenia opłat za dłuższy okres niż 1 miesiąc przysługują zniżki zgodnie z poniższą tabelą:

Źródło: KRRiT

Wysokość opłat abonamentowych za używanie odbiornika radiofonicznego z uwzględnieniem zniżek z tytułu wnoszenia opłat za okres dłuższy niż 1 miesiąc:

Źródło: KRRiT

Warunkiem skorzystania ze zniżki jest wniesienie opłaty w terminie.

Opłatę abonamentową uiszcza się z góry do 25. dnia miesiąca, za który opłata jest należna. Opłata może być uiszczona z góry za cały rok albo za wybrane miesiące. W przypadku opóźnienia w uiszczaniu opłaty abonamentowej naliczane są odsetki w wysokości jak dla zaległości podatkowych.

Zobacz: Oszczędzanie

Kto nie musi płacić abonamentu RTV?

Ustawodawca zwolnił od opłat abonamentowych niektóre grupy osób. Są to:

  • inwalidzi, osoby całkowicie niezdolne do pracy lub osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności;
  • osoby starsze – powyżej 75 lat;
  • osoby, które otrzymują świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy lub rentę socjalną;
  • osoby niesłyszące;
  • osoby niewidome;
  • osoby, które ukończyły 60 lat oraz mają ustalone prawo do emerytury, której wysokość nie przekracza miesięcznie kwoty 50% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
  • osoby, które otrzymują zasiłek dla opiekuna;
  • osoby:

a) które mają prawo do korzystania ze świadczeń pieniężnych z tytułu ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
b) spełniające kryteria dochodowe, określone w ustawie o świadczeniach rodzinnych
c) bezrobotne,
d) posiadające prawo do zasiłku przedemerytalnego,
e) posiadające prawo do świadczenia przedemerytalnego.

Zobacz serwis: Prawo

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dz.U. 2005 nr 85 poz. 728 z późn. zm.)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA