REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Znaczny wzrost sprzedaży detalicznej

REKLAMA

W lipcu 2013 r. sprzedać detaliczna wzrosła o 4,3 procent r/r – takie informacje przedstawił GUS. Wskazany wzrost odnotowuje się zarówno u większych firm, jak również  u mikroprzedsiębiorców.

REKLAMA

Do dobrych danych dotyczących produkcji sprzedanej przemysłu (wzrost o 6,3 proc.), wynagrodzeń (wzrost o 3,5 proc.), zahamowania spadku zatrudnienia, spadku stopy bezrobocia, dołącza sprzedaż detaliczna. To najbardziej oczekiwana zmiana. Pozwala ona zakładać, że w 2. połowie 2013 r. wzrost gospodarczy w Polsce będzie znacznie wyższy niż w 1. połowie br.

REKLAMA


Wzrost sprzedaży detalicznej (sprzedaż firm handlowych i niehandlowych, np. producentów samochodów,  zatrudniających co najmniej 10 pracowników) w lipcu o 4,3 proc., a także wzrost obrotów w handlu detalicznym o 4,3 proc. (tylko firmy handlowe, ale wszystkie, także mikro) pokazuje, że gospodarstwa domowe przestały bać się osłabienia gospodarczego i zdecydowały zwiększyć skłonności do konsumpcji. Założenie takie wyraźnie potwierdza wzrost sprzedaż we wszystkich grupach towarów (poza paliwami i ... książkami, co powinno chociaż w sierpniu się zmienić ze względu na zakupy podręczników szkolnych). Rośnie sprzedaż detaliczna samochodów, mebli, sprzętu RTV i AGD, farmaceutyków i kosmetyków, a także odzieży. W przypadku odzieży zadziałał tu na pewno czynnik wzrostu popytu w wyniku sezonowych wyprzedaży, ale skala wpływu przecen była tylko częścią „sukcesu", co potwierdza porównanie sprzedaży odzieży w cenach stałych oraz w cenach bieżących. O zmianie nastawienia Polaków do konsumpcji świadczą także zmiany w sprzedaży żywności - wzrost o 4,9 proc. wskazuje, że powoli sięgamy po produkty żywnościowe ze średniej i wyższej półki.


Znowu zaczyna być normalnie! A to oznacza, że spożycie indywidualne wesprze wzrost PKB w 2. połowie 2013 r. I to z dość dużą siłą. Na korzyść istotnego wzrostu spożycia indywidualnego (i wzrostu PKB) działać będzie także niska baza w 3., a szczególnie w 4. kwartale 2012 r. Należy zatem powoli korygować prognozy wzrostu gospodarczego w 2013r. -  z 1,2-1,3 proc. nawet na 1,5 proc. Ale warto poczekać na informacje z kolejnego miesiąca na wskaźniki wyprzedzające.


Zadaj pytanie na naszym FORUM!!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA