REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakładanie nowej firmy - czy potrzebna jest pieczątka i gdzie ją kupić - reklama

Trodat
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja działalności gospodarczej jeszcze nigdy nie była tak prosta, jak po zmianach prawnych wprowadzonych w połowie 2011 roku. Pierwszym krokiem jest rejestracja w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki. W przypadku wyboru działalności w formie spółki, konieczna jest rejestracja w KRS.

Dodatkowo, należy dokonać zgłoszenia w ZUS, a jeżeli przedsiębiorca chce być podatnikiem VAT - składa zgłoszenie rejestracyjne do podatku VAT w urzędzie skarbowym.

REKLAMA

Procedurze rejestracyjnej w urzędach towarzyszy kilka innych czynności takich, jak założenie rachunku bankowego przez przedsiębiorcę czy wyrobienie pieczątki firmowej.

Czy rzeczywiście posiadanie i posługiwanie się pieczątką przez przedsiębiorcę jest konieczne?

Otóż nie jest prawnie wymagane posiadanie i używanie przez przedsiębiorcę pieczątki firmowej. Wymóg taki jednak istnieje w przypadku części druków i formularzy składanych organom administracji publicznej. Należy tu wymienić przede wszystkim oświadczenia i deklaracje podatkowe stosowane w zakresie podatku dochodowego (zarówno od osób fizycznych jak i prawnych), deklaracje na potrzeby podatku od czynności cywilnoprawnych czy podatku akcyzowego.

Nadmienić jednak należy, że brak pieczątki nie skutkuje jakimikolwiek sankcjami dla składającego druk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedsiębiorcy nie są również zobowiązani do umieszczania pieczątek na fakturach - jest to pozostawione decyzji podatnika.

Naturalnym jest więc pytanie - czy wobec tego jest sens zamawiania i korzystania z pieczątek?

REKLAMA

Pieczątki są szczególnie użyteczne w przypadku wystawiania dokumentów w dużej liczbie, przy powtarzalności danych podmiotu je wystawiających. W takich przypadkach użycie pieczątek przekłada się na oszczędności czasu poświęconego na każdorazowe wystawienie dokumentu.

Inną korzyścią jest ułatwienie weryfikacji danych podmiotu wystawiającego dokument w sytuacji kiedy podpis wystawcy dokumentu jest nieczytelny. Ma to szczególnie duże znaczenie przy wystawianiu recept przez lekarzy, gdzie pieczątka pozwala na jednoznaczne wskazanie i identyfikację lekarza wystawiającego daną receptę.

 

Aby zamówić pieczątkę, wystarczy udać się do punktu stemplarskiego, w którym można dokonać wyboru zarówno samej pieczątki, jej tekstu oraz koloru tuszu. Najlepiej wybrać autoryzowany punkt stemplarski, gdzie sprzedawca doradzi, jaki produkt wybrać.  Lista takich punktów w całej Polsce znajduje na stronie www.pieczatki.pl.

Można wybrać punkt położony w najbardziej dogodnym miejscu, a dodatkowo zapoznać się ofertą pieczątek. Wybór autoryzowanego punktu stemplarskiego gwarantuje realizację usługi stemplarskiej na wysokim poziomie jakościowym zarówno w zakresie technicznej realizacji jak i obsługi klienta.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA