REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem czy leasing firmowego samochodu?

REKLAMA

Coraz więcej polskich firm wybiera długoterminowy wynajem samochodów zamiast zakupu czy leasingu. Na taki krok zdecydowała się między innymi firma pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne, która wynajmie od Armada Fleet Management 215 Toyot. Jak podkreślają przedstawiciele pkt.pl, takie rozwiązanie to w porównaniu do leasingu operacyjnego przede wszystkim niższe koszty i większa elastyczność. Na zachodzie Europy z takiego rozwiązania korzysta już około 70 proc. przedsiębiorstw.

 - Na przestrzeni 10 lat, odkąd oferujemy taką usługę, głównym naszym odbiorcą są duże firmy i korporacje. Natomiast staramy się pozyskać także mniejsze firmy, które posiadają do 20 samochodów we flocie - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Grzegorz Łozowski, prezes Armada Fleet Management.

REKLAMA


Mariusz Pietuszyński, członek zarządu pkt.pl i dyrektor finansowy, podkreśla, że zaletą jest przede wszystkim elastyczność tego rozwiązania.


 - Umowa jest zawarta na rok z możliwością przedłużenia o kolejny, czyli mówimy o okresie dwuletnim. Natomiast taki typowy leasing operacyjny z reguły jest na trzy, a nawet cztery lata - mówi Pietuszyński.


W przeciwieństwie do standardowego leasingu operacyjnego, decydując się na wynajem długoterminowy firmy nie wnoszą żadnej opłaty początkowej. W przypadku leasingu to zwykle około 25 proc. wartości samochodu. Miesięczna opłata za wynajem długoterminowy zawiera także koszty serwisowania pojazdu. Po zakończeniu kontraktu koszt wykupu jest równy wartości rynkowej samochodu, a w przypadku leasingu to jedynie kilka procent wartości początkowej auta. Dzięki temu firmy decydujące się na wynajem długoterminowy mogą dużo zaoszczędzić na miesięcznych ratach.


Zobacz: Leasing czy kredyt na zakup firmowego auta?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 


 - Według moich danych obecnie na Zachodzie z takiego rozwiązania korzysta około 70 proc. firm, dużych firm, korporacji, w Polsce to jest odsetek rzędu 50-45 proc. - twierdzi Grzegorz Łozowski.


Większość samochodów wypożyczonych przez pkt.pl trafi do przedstawicieli handlowych. Dzięki wynajmowi modeli Yaris, Auris oraz Corolla, a także większych modeli Avensis możliwe jest jednak swobodnie dysponowanie różnymi samochodami na różnych stanowiskach.


Zobacz: Faktura elektroniczna - czy skan faktury jest fakturą elektroniczną?


Polscy przedsiębiorcy szukają oszczędności


Zdaniem Jacka Pawlaka, prezesa Toyota Motor Poland - najczęściej wybieranej marki flotowej - firmy w Polsce, mimo kryzysu nie przestają inwestować w swoje floty.


 - Paradoksalnie ten kryzys jest dobry dla nas, ponieważ coraz częściej administratorzy flot, prezesi firm zaczynają odróżniać samą cenę zakupu i rabat, od kosztów posiadania samochodu - mówi Jacek Pawlak. 


Żeby te koszty ocenić, trzeba wziąć pod uwagę kilka elementów, m.in. zużycie paliwa i ewentualne koszty napraw.

REKLAMA


 - Firma kupuje samochody za określoną cenę, a potem po trzech latach sprzedaje je także za określoną cenę. Bardzo ważna jest więc różnica między tymi dwoma parametrami. Dlatego w takim okresie firmy, które mają wysokie wartości rezydualne, czyli decydujące o cenie auta używanego i niskie koszty eksploatacji auta dzięki niezawodności w takim rozrachunku wygrywają, bo mają najniższy koszt posiadania - wyjaśnia prezes Toyota Motor Poland.


Prezes Armady, w której Toyoty stanowią 90 proc. z 3 tysięcznej floty, podkreśla, że to właśnie Yarisy i Aurisy są najpopularniejszymi pojazdami. Czasem zdarzają się również zamówienia luksusowych modeli Rav4 oraz Lexusów dla managerów najwyższego szczebla. Armada Fleet Management planuje w tym roku zwiększyć flotę o 25 proc. Debiutujący we wrześniu Auris w wersji kombi będzie stanowić 10 proc. nowych pojazdów.


Armada działa na rynku zarządzania flotą od 1997 r., a od 10 lat oferuje wynajem długoterminowy. Trzykrotnie była liderem programu Toyota Corpo Cars Management pod względem liczby wynajętych samochodów flotowych. Przed 1997 r. Armada należała do Toyoty Katowice, z którą do dziś ściśle współpracuje. Firma oferuje również wynajmy krótkoterminowe na lotniskach.

 
Zobacz:
Nie zmieni się VAT w 2014 roku

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA